• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijd over?... Hobby erbij ;)

Ramond

Detailing rookie
22 aug 2016
3
15
46
Sittard
Even kennismaken en voorstellen zijn toch de eerste stappen, ik ben Ramond en woon in Sittard samen met mijn vrouw en dochter. Al sinds ik me kan herinneren ben ik geintresseerd in auto's en alles wat ermee te maken heeft.

Ergens eind vorig jaar ben ik me gaan verdiepen in het poetsen/detailen. Ik wil namelijk mijn (nou ja lease) BMW 4 Gran Coupe goed onderhouden en daarnaast de auto (Fiat Punto 2004) van mijn vrouw een opfrisbeurt geven. Ik hen sindsdien mijn nieuwe leasebak met de twee emmermethode gewassen (en natuurlijk allerlei poetsmiddelen aangeschaft). En afgelopen week een DAP900 aangeschaft en de auto van mijn vrouw gepolijst.

Het virus is opgepikt en ik denk nog veel plezier te gaan beleven aan het detailen, of eigenlijk het glimmende resultaat.

Overigens heb ik het powerpack en zelfs op de Punto gingen niet alle krassen weg, iemand tips voor de BMW? Scholl pads? Er zitten namelijk,al wat krassen op

@Ramond ,
Welkom op het forum en heb jij al kunnen ontdekken hoe je foto's kan plaatsen van die 4 serie want ik ben elk geval benieuwd.
Van dit type BMW hoeft de lak niet keihard te zijn sterker nog ik denk dat je met Scholl S20/Monello Mezzo en een medium cutting pad al echt een heel eind moet komen.
Voor wat diepere defecten kun je uitwijken naar Scholl S3 met bv een zwart/witte spiderpad of bv een Buff&Shine Microfiber cutting pad.
Ik wil wel met klem adviseren om eerst wat te testspotten met een medium polijstmiddel.

• Leuk
Reacties: Ramond
Deze al bekeken?
https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/

@Ramond ,
Welkom op het forum en heb jij al kunnen ontdekken hoe je foto's kan plaatsen van die 4 serie want ik ben elk geval benieuwd.
Het plaatsen van foto's zal wel lukken, moet ze alleen even op mijn device krijgen ;)

Had het onderwerp waar je aan refereert al bekeken en deels toegepast op de Punto.

Een sneak van de BMW, foto is gemaakt op vakantie in Bedoin (mont Ventoux) waar we twee nieuwe BMW's hebben gespot. Kon het niet laten om de mijne er ffkes voor te zetten ;)

Bijlagen

• image.webp
    image.webp
    317,1 KB · Weergaven: 156
Welkom!
Fijn om te zien dat er steeds meer leaserijders hun auto gaan onderhouden :)
Je kan inderdaad de combinatie S3 met witte spiderpad nemen. Hier is de cuttingfactor erg hoog. Ook loopt de spiderpad niet fijn over bollingen. Hij slijpt namelijk erg snel stuk wat erg zonde is voor een pad van 16 euro. Dus als je voor die combinatie gaat doe dat dan vooral op het dak en motorkap.
Maar wat @Ric325i zegt, maak eerst een testspot. Begin zacht en ga steeds verder naar een zwaardere cut controleer tussen elke test of er verandering in de lak komt. Kan soms zijn dat met meerdere hits ook lukt met een zachtere combinatie.
Veel detailplezier!

• Leuk
Reacties: Ric325i en Ramond
Hallo Ramond en welkom op het forum. Geweldig dat je ook je lease auto netjes wil bijhouden, heb ik ook altijd gedaan. Ik heb 1 keer mijn lease auto willen overkopen en het leasingbedrijf ging mij contacteren voor de prijs maar nooit iets van gehoord, die ging gelijk naar een handelaar. Zo mooi onderhouden was die.

• Leuk
Reacties: Ramond
Hallo Ramond en welkom!

Niet zo heel gek dat je wat moeite heb met de FIAT... Want ik ben al een paar aardige harde FIAT lakken tegen gekomen.

Je kan inderdaad de combinatie S3 met witte spiderpad nemen. Hier is de cuttingfactor erg hoog. Ook loopt de spiderpad niet fijn over bollingen. Hij slijpt namelijk erg snel stuk wat erg zonde is voor een pad van 16 euro.

Ik snap je reactie niet helemaal... Moet hij de witte pad nou wel of niet nemen volgens jou?

Hallo Ramond en welkom!

Niet zo heel gek dat je wat moeite heb met de FIAT... Want ik ben al een paar aardige harde FIAT lakken tegen gekomen.

Ik snap je reactie niet helemaal... Moet hij de witte pad nou wel of niet nemen volgens jou?

Ligt eraan of hij daadwerkelijk deze cut nodig heeft(dus testspot). En als hij deze nodig heeft zou ik hem alleen voor de echte vlakke delen gebruiken. Het is een pad met enorme cutting, maar hij slijt zo ongelofelijk snel helemaal op de niet vlakke delen waar hij ergens tegen aanstoot

Nog vind ik de zin een beetje raar... Eerst is het positief en opeens negatief... Zal wel aan mij liggen!

Ik vind de spiderpads toch hele fijne pads die me op menig BMW goed geholpen hebben.