• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijd voor wat anders.

rick1988

Detailing trainee
17 apr 2014
44
37
Beste medepoetsers/detailers Ik ben op zoek naar een nieuwe wax. Aangezien mijn huidige op is, ik had nu Meguiars - Gold Class Carnauba Plus (vloeibaar) Maar ben op dus op zoek naar wat anders.. Nu twijfel ik tussen de nxt 2,0 in pasta vorm of de wax van monnello ibrido hybride wax Wat zouden jullie doen? Het gaat om een zilver/paars metallic Citroën xsara Picasso 2002. M.v.g

Wil je een langdurige wax dan zou ik voor de collinite 845 gaan. Wil je ook glans dan zou ik voor de natty's paste wax gaan van PBW. Glans krijg je ook door black hole van PBW aan te brengen en dan de wax die je wilt.

Als je twijfelt tussen NXT paste en Ibrido, dan zou ik zeker voor Ibrido kiezen.
De Ibrido is overigens wel een prijsklasse hoger dan NXT. Houd daar wel rekening meee.

Hoe is die wax van pbw ?net even gekeken maar ziet er goed uit:) Moet ik daar ook nog die black hole bij aan brengen?

De reden dat ik ibrido noemde is dat ik langzaam aan het overstappen ben naar monnelo.. En die wax ziet er goed uit.maar zoals u als zegt is het een prijsklasse hoger(maakt verder niet uit) maar om even te proberen vind ik dat dat te veel van t goede.

Hoi Rick,
Natuurlijk kan je in verband met een overstap voor een Monello product kiezen, maar zoeken naar een combi die het mooiste, duurzaamste resultaat voor jouw auto geeft is uiteindelijk het belangrijkste. Ik raad je dan ook aan om op het forum nog eens het artikel over de gehele detailronde van het exterieur te lezen. Er wordt hier objectief gebruik van diverse middelen beschreven, zodat je een goed inzicht krijgt in eigenschappen, gemak, standtijd, prijzen etc. Je ziet uit eerdere reacties van forumleden niet voor niets dat een ieder een eigen aanpak heeft gekozen en op geheel eigen gronden een voorkeur heeft gemaakt. Dus na langdurig lezen en uitproberen kom je daar vanzelf wel achter. Veel succes met je uiteindelijke keuze(s).
Groet,
Jan

Of bijvoorbeeld de collinite 915 Marque D'Elegance. Deze heb ik sinds kort en het is echt een super wax voor die prijs!

martijncolt;n399229 zei:
Of bijvoorbeeld de collinite 915 Marque D'Elegance. Deze heb ik sinds kort en het is echt een super wax voor die prijs!
Mee eens, hele fijne wax, makkelijk (niet te veel!!!) aan brengen en uitpoetsen. Mooie diepe warme glans (zit bij mij PB Blackhole onder)