• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Time Sharing van de PT-200B-A lakdiktemeter??

PeterDorr

Detailing addict
1 jun 2009
56
65
64
Ik overweeg deze PT-200B-A te gaan bestellen.
Een wezenloos duur high end apparaat, I know, maar wat ik wel nodig heb om de lakdikte van alle 3 de lagen op een Carbon wagen betrouwbaar te kunnen meten.

Zijn er mensen op dit forum die hem ook eigenlijk wel nodig hebben maar hem net als ik (te) duur vinden?
We kunnen hem dan eventueel samen kopen en via een soort van timesharing delen.

Het is maar een idee, en wie weet komen we er zo ook.
 
Zow de jesus, dat kost nog wel wat. Ik ben namelijk ook nog opzoek naar een lakdiktemeter maar niet zo'n dure. Ik wens je in ieder geval succes met iemand te vinden:grinning:
 
En hoe zie je dat dan voor je?
Hoe komt de meter van jouw bij mij?
De logistiek moeten we nog even met elkaar uitwerken natuurlijk, maar stel dat we 4 man vinden dan mag ieder hem een kwartaal houden en moet hem daarna doorsturen aan de volgende? Of we leggen hem centraal en dan kan iedereen hem op afroep laten opsturen (ieder betaalt dan de verzendkosten).

Wellicht de eerste keer even een versnelde ronde omdat we hem dan allemaal natuurlijk even willen uitproberen. Of we komen een dagje bij elkaar bij mij in de garage om hem uit te proberen.

Ik heb daar nog helemaal geen vast plan voor dus sta open voor suggesties. Maar ik denk dat dat ding al snel 2500 euro of zo gaat kosten dus stel dat we met z'n vieren zijn dan wordt het ineens een stuk dragelijker. En ik heb hem hooguit 2x per jaar een dagje nodig, waarschijnlijk net als de rest van ons?
 
En ik heb hem hooguit 2x per jaar een dagje nodig, waarschijnlijk net als de rest van ons?

Ik denk dat als iemand een dusdanig duur ding zou willen aanschaffen, dat je dan niet 2x per jaar hobbymatig bezig bent, haha! :p

Ikzelf zou best een meter willen hebben, maar niet voor zo´n hoge prijs, en zou hem dan gebruiken om risico´s te verminderen tijdens de polijstwerkzaamheden én om een verslagje te bieden aan de eigenaar met daarin de lakdikte rondom zijn auto.


Greetz
 
om de lakdikte van alle 3 de lagen op een Carbon wagen betrouwbaar te kunnen meten

Daar heb je vooraf geen zekerheid over, aangezien dat afhankelijk is van de manier waarop er is gespoten.
Iemand van het AD forum had zo'n PosiTector multilayer meter.
Daarmee liep hij regelmatig tegen het probleem aan, dat sommigen of alle lagen, niet separaat meetbaar waren.
Er wordt veelal nat in nat gespoten, waardoor de lagen één worden en ze alleen maar meetbaar zijn als één laag.
 
Hoe wil je het gaan verzenden? Moet wel verzekerd zijn.
En is iedereen te vertrouwen?
En als ik stop met detailen? hoe gaat het dan met mijn aandeel in de meter?
 
Ik denk dat iemand die regelmatig panelen van carbon polijst zelf wel zo'n meter heeft. Het gaat om jou Mclaren neem ik aan? Is het dan niet iets om een lak dikte meting te laten uitvoeren op papier. Zo heb je toch de waardes op papier en hoef je niet voor die ene keer een dure meter aan te schaffen.
 
Gents, ik zie de reacties allemaal.
Dank daarvoor, dat is ook waarom ik gepost heb. Maar gelet op alle vragen en onzekerheden lijkt me dit plan verder geen haalbare kaart. Ik zocht eigenlijk gewoon een paar betrouwbare "maatjes" en ik heb helemaal geen zin om er een heel systeem met garanties/verzekeringen ed voor op te tuigen.

Wellicht dat ik hem dan zelf koop en als iemand hem nodig heeft kan ie hem wel huren en anders gebruik ik hem gewoon zelf "tot de dood ons scheidt" ;).
 
Ik heb nog wel een vriend van een vriend, daar de nicht van en haar zwager, die wil hem wel even lenen. Stuur maar op... hihiih :p

Die zien we nooit meer... TE-RUG! :p
 
De Positector heb ik niet aangeschaft, omdat hij in veel gevallen onduidelijke resultaten gaf. Zeker als er 'nat in nat' gespoten is, zoals ze o.a. bij McLaren en Aston Martin doen.
 
De Positector heb ik niet aangeschaft, omdat hij in veel gevallen onduidelijke resultaten gaf. Zeker als er 'nat in nat' gespoten is, zoals ze o.a. bij McLaren en Aston Martin doen.
Thanks, dat is goede info.
Heb je wel een alternatief gevonden of bestaat dat gewoonweg niet?
Uiteindelijk is het ook wel ok als ik de totale laagdikte (grond+lak+blanke lak) weet dan kan ik ook een heel eind komen. Werkt dat dan wel denk je?
 
De totale dikte weten is leuk, maar dan kan er ook een flinterdunne clearcoat op liggen met daaronder 2 flinke lagen. Zal redelijker wijs niet veel voorkomen, maar toch...

Zo is mijn huidige motorkap eens gemeten, toen ik nog de ballen verstand had van lakdiktes, lakopbouw en polijsten, en bleek de waarde prima te zijn, maar na zo'n 2x polijsten was ik al zo goed als door de clearcoat heen.

(Volgens mij werd hij toen door een spuiter opgemeten, voordat ik de auto overnam van de bevriende toenmalige eigenaar)
 
Thanks, dat is goede info.
Heb je wel een alternatief gevonden of bestaat dat gewoonweg niet?
Uiteindelijk is het ook wel ok als ik de totale laagdikte (grond+lak+blanke lak) weet dan kan ik ook een heel eind komen. Werkt dat dan wel denk je?
Het alternatief is zijn grote broer :( Maar die kost ook gewoon doodleuk € 7K.

De totale dikte werkt overigens wel, maar zal in jouw geval wellicht niet voldoende zijn. (vanwege de delen waar de blanke lak heel dun is).
 
Ok, het project is definitief gecancelled.
Too much hassle en weinig/geen kans op succes