• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tip voor mijn rode Astra :-)

Poetstas

Detailing rookie
4 okt 2013
73
0
Hey allen,

Voor mijn rode Astra wil ik graag een goede wax gebruiken met een lange standtijd en vooral UV bescherming.

Na het wassen,kleien en polijsten wil ik hem met Poorboys black hole behandelen en daarna afwerken met een wax.

Vraag 1: klopt het als ik zeg: glaze, sealant, wax?
Vraag 2: Is een glaze en een wax ook voldoende of is het beter toch ook een sealant ertussen te zetten (en welke dan?)?
Vraag 3: welke producten zouden jullie adviseren voor een rode Astra met neiging naar roze :)
Vraag 4: Welke wax kan ik het beste gebruiken…er zijn er zoveel 8-())

Ik heb natuurlijk onwijs veel gelezen op jullie forum maar dat maakt dat ik tegelijkertijd een beetje verzuip in alle mogelijkheden en producten.

Alvast hartelijk dank!!
 
Mooi om te zien dat je je Astra rood wilt houden.

1. Deze volgorde klopt. :ja
2. Hangt er vanaf wat je wilt. In de regel zou de waxlaag elke twee tot drie maanden opnieuw aangebracht moeten worden. Zelf kan ik prima door met glaze en wax.
3.&4. Met rode Astra zou ik zeggen Poorboys World Black Hole en een wax naar keuze. Sommige merken zoals Dodo Juice maken onderscheid tussen kleuren, andere merken doen dat niet. Rood is denk ik toch een kwestie van bijhouden en nog eens bijhouden. Hier bedoel ik mee tijdig nieuwe wax aanbrengen of een sealant natuurlijk. Zelf vind ik Collinite 476S heel mooi, maar ook de Dodo Juice waxen zijn uitstekend. Misschien is er een detailer bij je in de buurt waar je het e.e.a. Kunt uitproberen.
 
De auto van m'n vriendin is ook rood. Deze doe ik met de black hole en ik werk hem af met Dodo-Juice Purple Haze Pro. Die blijft er behoorlijk lang op zitten.
SAM_3293Custom_zps3b3b852f.jpg
 
Hey,

Beide bedankt voor de tips! :)^ Ik ben voor de Collinite 476s gegaan en heb mijn eerste bestelling bij Carclean gedaan. (Ojee, de klos! Het virus slaat toe...:-b )
 
Als je eerste bestelling gedaan is, is het hek van de dam! De Collinite 476S vind ik een fijne hybride wax. Mooie glans, heerlijke beading en een topper wat betreft standtijd. Let wel, zoals met vele, dun aanbrengen.
 
Nu je eenmaal besteld hebt hoef je je niet meer druk te maken over middeltjes om te stoppen. En kun je dat geld ook gelijk aan deze mooie hobby besteden.:D

De collinite 476S ben ik ook erg nieuwsgierig naar.
 
Ik weet niet in welke Oostwold je woont, maar de 476S heb ik hier staan dus wellicht is er de mogelijkheid dat je deze eens kunt proberen als je wilt.