• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips gevraagd auto in delen aanpakken

BZwart

Detailing guru
9 feb 2019
697
153
Zaltbommel
Ik ben van plan binnenkort mijn Volvo V60 te gaan aanpakken.
Ik zal dit in delen moeten gaan doen.
1,5 jaar geleden ben ik heel ziek geweest, inmiddels genezen maar mijn energieniveau heeft een flinke optater gehad zodat ik geen hele dagen aan mijn auto kan werken.
Mijn max is ongeveer 4 uur per dag aan de auto werken.

Het plan dat ik nu bedacht heb is:

Dag 1:
Auto wassen (2 emmers + Grit Guard)
decontamination met Non-Ferro en indien nodig teer verwijderen
Afspoelen/drogen

Daarna iedere keer:
1-2 panelen kleien
Panelen machinaal polijsten
Panelen beschermen met Power Lock Ultimate Protection/Collinite 845

Wat denken jullie is dit een goede aanpak om het in delen te doen of hebben jullie tips voor verbetering.

Ter informatie ik rij ongeveer 500/600 km per week, hoofdzakelijk snelweg.
 
Paneel voor paneel, lekker de tijd nemen. Prima optie! :D

Als je van plan bent om 1-2 panelen te gaan doen, dan zou ik even een emmertje sop + washmitt erbij pakken en effe snel de panelen wassen. Vervolgens even kleien en drogen, zodat je daarna op je gemakkie de panelen kan gaan polijsten / ontvetten / beschermen.

Zodra je de hele auto gedaan hebt, de gehele auto weer wassen en lekker een boostend product over de gehele auto. Kan je er voorlopig weer tegenaan. (Mijn keuze zou Bathe+ foamen zijn, maar dingen als een wetcoat o.i.d. is ook prima)
 
Misschien lees ik het niet goed, maar lijkt mij wel verstandig om tussendoor te wassen als je er weer een dikke 100km (per dag) op hebt zitten.
 
Zoals al door anderen aangegeven hebben, in elk geval de panelen die je gaat behandelen moeten ook gewassen worden voor de behandeling. Je zou de eerste keer bijvoorbeeld alleen het dak kunnen doen, en dan volgende keer 1 of 2 andere panelen.

Een andere opzet is dat je dag 1 wassen, decontaminatie en kleien (als de auto niet extreem vervuild is valt kleien wel mee), dan de volgende dagen alleen even afspoelen van de panelen die je gaat polijsten en beschermen.
 
Bedankt voor alle reacties.
De periode tussen het polijsten van de verschillende delen zal in veel gevallen minimaal dagen zijn dus veel wassen
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973