• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips gevraagd : hakselaar kap polijsten (kunststof)

Erjan1987

Detailing chief
17 feb 2019
33
78
36
Epe
Collega vroeg me om een doffe kap van een hakselaar te poetsen (kunststof) hebben jullie tips ? Heb een dap900 dual action en een flex rotary en genoeg producten ;) graag tips
 

Bijlagen

  • IMG_1643_2 (Kopie).jpg
    IMG_1643_2 (Kopie).jpg
    91,4 KB · Weergaven: 51
1e waar in aan zou denken (geen ervaring met hakselaars) is voorzichtig eens testen wat poorboys prof polish doet icm met een zachte pad. Kunststof kan de warmte slecht kwijt dus niet te lang doorharken op dezelfde plek.
Resultaat niet naar wens? Wellicht dan een combo zoals Monello finale op witte pad?
 
  • Leuk
Reactions: Erjan1987
Hoi Erjan1987,

Afgelopen zomer vroeg mijn zoon of ik de kap van een Fendt tractor op zijn werkt kon verbeteren.
Eerst kap gewassen. Daarna Non Ferro gebruikt.
Vervolgens weer gewassen. Er zat daarna nog steeds erge vervuiling op. Dit met dap 900 en PB professional polish verwijderd.
Hierna nog een rondje dap 900 met Monello Finale. Kunststof delen met Koch chemie Pss Siliconen vrij. Wax laagje Colinite 845

Leondriver

20200518_174311.jpg20200518_174336.jpg20200518_201419.jpg20200518_201442.jpg
 
Dank voor de reacties!
Mooi resultaat behaald, dit zal hetzelfde materiaal zijn ongeveer! Ik ga het proberen!!
 
@Erjan1987 Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke stappen en (paar) een voor en na foto(s). Zou het erg op prijs stellen als je wat van je opgedane ervaring zou willen delen.

Hakselaar dof door de hitte van het motor blok, of maïs zuur wat in gebeten is? Wat je soms ziet zíjn (agressieve) reinigingsproducten wat als wonder middel is aangeprezen, maar door veelvuldig gebruik de lak die maakt.

Succes! Beste lap werk, kap van een hakselaar.
 
  • Leuk
Reactions: Erjan1987
Nog niets van gekomen helaas... ding was me smerig... heb gezegd dat die eerst eens goed schoongemaakt moest worden, maar kwam nog niet uit met vorst enz... voorlopig nog niet dus ;)