• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips na Carpro Wolpad.

rikkie

Detailing rookie
28 sep 2012
131
0
Beste,

Ben bezig met een vwpolo 6n2 uit 2001 kleur: Blackmagic ( zo is de uitvoering)

Ben begonnen met de wolpad van Carpro icm monello veloce.
Super combi, alleen veel hollogrammen en kleine krasjes.

Nu zit ik te twijfelen welke stap ik hier na doe..

Ik had zelf een paar bedacht:

Rotary icm monello witte pad en monello mezzo

Rotary icm monello geel pad en monello mezzo

Afbouwen met Groen op finale en als laatst Blackhole op zwarte finsih pad..


Wat raden jullie aan?


Mvg
 
Na een wolpad,ga ik over op oranje met mezzo.
En dan afbouwend.
Maar elke lak is anders, dus wat redcat zegt een testspot.
 
Hmm hologrammen en polijstkrasjes, kan ik me niet in vinden, ik vind deze combi onder de wolpads toch de meest nette finish geven.
Hoe lang werk je hem door, hoe vaak maak je je pad schoon (padwasher of met een wat harder borsteltje licht opborstelen met draaiende machine)?

Hologrammen kunnen ontstaan door verschillende redenen:

Doe je te kort doorwerken, is de korrel niet geheel afgebroken hologrammen ==> hologrammen
Veloce = compound, en das best wel grove korrel, na verloop van tijd (enkele hits) loopt de pad vol (overdreven gezegd slipt het oppervlak dicht) en kan de pad de korrel niet goed meer afbreken, en kom je automatisch weer terecht bij het zinnetje hierboven.

Daarom doe ik zelf na iedere hit even het oppervlak van de pad even bekijken, en indien gewenst ruw ik hem even een beetje op met een borstel.

Probeer ook een beetje te varieren met de tijd dat je hem doorwerkt, beetje langer en korter en kijk goed wat er gebeurt.
Als je hem eenmaal onder de knie hebt kun je er echt heel netjes mee finishen.

Afwerken doe ik meestal in 2 stappen (just to be sure) met Mezzo op een light cutting pad of polishing pad (roterend), en daarna Finale op een finishing pad(excentrisch).
Als de tijd het niet toelaat om af te werken in 2 stappen kun je overwegen om Mezzo op een light polishing pad te doen, of finale op een light polishing pad (beiden excentrisch), zelf even bekijken wat het best voor je werkt.
 
Eelco,

Het is werkelijk waar een super pad om mee te beginnen.
Hij behaalt zoveel correctie.
Alleen vind ik de grote nog al erg overdreven..
Een kleine variant was ook goed geweest :-)^

Ik denk dat mijn pad dan overdreven vol zit, ik zal hem straks als ik verder ga hem is goed schoonmaken met water en dan droog draaien op de roterende machine.

Voor de rest heb ik wel wat last van hollogrammen, maar dit leek mij door al het geweld wat je gebruitk wel logisch.
Ik heb er voor gekozen om daarna met een gele monello prof. pad na te behandelen met Mezzo.
Hiena de witte monello prof. pad icm met finale en als laatste stap blackhole.

Dit gaf in mijn ogen een geweldig resultaat.

Binnenkort maar een showoffje maken...
 
Kleine variant is zeker welkom, 6" had prima geweest.

Polijstmiddel is wat vettig van zichzelf, zou wel even iets van APC of dreft gebruiken bij de schoonmaak van je pad.