• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips voor rood leer

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
31
Blitterswijck
Best mede detailers,

Heeft iemand van jullie misschien tips om een rood leren interieur weer perfect schoon te krijgen? Het is ons, ik en een kameraad, al redelijk goed gelukt met een lichte APC en wat gliptone cleaner maar in de vouwen en lichte droogte scheurtjes blijft er nog veel vuil zitten waardoor ze nog erg zwart kijken.

Ik zelf durf niet zo snel een sterkere APC combinatie te gebruiken op het leer aangezien de pads te we gebruikten met deze combinatie al goed rood kleuren en het leer. En het is natuurlijk niet te bedoeling dat het leer dadelijk roze kleurt. Haha :-b

Misschien is er ook nog wel een product, of een methode, die ik nog niet ken waarmee je dit prima schoon krijgt.

Om het verhaal even wat te ondersteunen heb ik wat foto's gemaakt. Het gaat om een rood lederen interieur uit een Audi A6 van '98.

616359_328313167283216_85135560_o.jpg


736344_328313140616552_823680571_o.jpg


414193_328313163949883_1561196474_o.jpg


735581_328313553949844_663575555_o.jpg


Alvast bedankt!
 
Ik zou eerst de foto's kleiner maken en dan kijken voor colourlock:-b

Colourlock reiniger STERK, zou het goed doen met een paardeharen borstel en eventueel Lederfresh op kleur laten maken en misschien leder plamuur op kleur laten maken.
 
is het allemaal later eens gespoten? Het labeltje aan de wang van de bestuurdersstoel is ook geverfd, beetje vreemd.
 
Mijn ervaring zegt aan de hand van de foto's dat het leder idd al eens voorzien is van een verse laklaag.
Colourlock sterk reiniger zou ik dan niet gebruiken.
De milde variant lijkt mi beter.
 
Mijn excuses voor de grote foto's. Zal even kijken of ik ze aan kan passen.

In ieder geval bedankt voor de reacties. Als we het interieur dus nog schoner willen krijgen moeten we dus eens naar Colourlock gaan kijken. Wat betreft de veronderstelling dat het leer naderhand geverfd/gespoten is. Dat klopt, dit is geen originele kleur wat destijds in de A6 geleverd werd. Is achteraf zo gemaakt. ;)