• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Totale beginner, eerste setje leer in auto, tips gevraagd

sanscorp

Detailing trainee
1 jul 2011
12
47
Hallo allemaal,

Even kort voorstellen: ik ben Sander, 25 en woonzaam in Almere.

Dagelijks rij ik rond in mijn Alfa Romeo 156 1.9 JTD waar nu nog een stoffen interieur in zit.
Vandaag heb ik een kans gekregen om een lederen interieur voor 125 euro over te nemen (normaal rond de 300 ~ 400 euro) en die kans heb ik dus meteen gegrepen.

Volgens de verkoper (een bekende via de alfaromeo156club.nl) is het leer in goede staat, alleen op dit moment redelijk vuil.
Aan jullie dus de vraag: Waar kan ik het leer het beste mee schoonmaken en onderhouden? :grinning:
Er zit een kleine bruine slijtageplek op, is dit weer zwart te krijgen?

Ik heb er TOTAAL geen verstand van, links naar producten en waar te krijgen zijn dus erg handig.
Evenals hoe aan te brengen en toe te passen etc. (incl. tips, trucs en waarschuwingen!)

Ik vind efficiëntie en geld belangrijker dan wat dan ook:
Als een goedkoop product het leder ook goed schoon krijgt maar dat je dan harder of langer moet poetsen vind ik niet erg, liever langer poetsen dan (heel veel) meer geld kwijt zijn ;)

Alvast bedankt!
 
Om leder te reinigen en beschermen gebruik ik persoonlijk Gliptone.
Waar te krijgen? Simpel, in de webshop van Carclean.com :grinning:
Voor tips mbt aanbrengen, enz..vind je vast een heleboel info door gebruik te maken van de zoekfunctie. :ja
 
Virus zei:
Om leder te reinigen en beschermen gebruik ik persoonlijk Gliptone.
Waar te krijgen? Simpel, in de webshop van Carclean.com :grinning:
Voor tips mbt aanbrengen, enz..vind je vast een heleboel info door gebruik te maken van de zoekfunctie. :ja

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en zie een heleboel informatie die ik niet snap ,^^

ik heb na wat zoeken op het net producten van HG gevonden: dieptereiniger en 4 in 1 verzorging.
verkrijgbaar bij de Gamma.

Het is niet zo zeer een eis maar zou wel heel erg prettig zijn: morgen ga ik de stoelen ophalen en inbouwen en als ik ze dan meteen goed in orde kan maken dan vind ik dat het leukste.

spullen bestellen op een webshop is leuk maar dan heb ik het niet morgen binnen :slotje
betere / andere spullen bestellen kan daarna altijd nog.

het aangekochte spul moet wel goed zijn natuurlijk, als ik er meer mee verpest dan in orde maak dan schiet ik er niets mee op en zal ik gewoon geduld moeten hebben.

vaak hebben ze bij Halfords ook wel genoeg spul toch?
 
Had je iets eerder moeten zijn, voor 16:00 besteld is morgen in huis;)
En dan had je goede spullen gehad:-b

En ja, bij de halfords verkopen ze zeker prul:D
 
michelv. zei:
Had je iets eerder moeten zijn, voor 16:00 besteld is morgen in huis;)
En dan had je goede spullen gehad:-b

En ja, bij de halfords verkopen ze zeker prul:D

te laat :p
HG ook niet goed?
Meguiare's ook niet goed?

kan het altijd nog bestellen op de site en dan maar wat langer wachten.
Dan de vraag: welke moet ik hebben op de site? zie 5 dingen staan die wat mij betreft hetzelfde zijn :D
 
Zoals reeds eerder aangegeven, Gliptone, daar is iedereen hier op het forum super tevreden over. Ga voor een cleaner en een conditioner en je zult versteld staan van het resultaat.:heart_eyes:
 
WAT ZEG JIJ ?????????????????

Als ik vandaag bestel heb ik het morgen niet?????:|~*

Mag ik ff lachen?:D

Ik woon in Antwerpen en heb gisteren om 16.30 uur een bestelling geplaatst en had mijn produkten reeds in huis ..........

OM 12 UUR DEZE MIDDAG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!8-())

Toch maar ff 2 ,neen 3 keer nadenken vooralleer je iets zou gaan kopen in de "gamma",want misschien is het daar net niet bijgevuld en sta je er voor nop.

Danny

DIKKE PLUIM VOOR DE SERVICE VAN CARCLEAN !!!!!!!!!!!!!!!:kado :kado
 
grandscenicman zei:
WAT ZEG JIJ ?????????????????

Als ik vandaag bestel heb ik het morgen niet?????:|~*

Mag ik ff lachen?:D

Ik woon in Antwerpen en heb gisteren om 16.30 uur een bestelling geplaatst en had mijn produkten reeds in huis ..........

OM 12 UUR DEZE MIDDAG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!8-())

Toch maar ff 2 ,neen 3 keer nadenken vooralleer je iets zou gaan kopen in de "gamma",want misschien is het daar net niet bijgevuld en sta je er voor nop.

Danny

DIKKE PLUIM VOOR DE SERVICE VAN Carclean.com !!!!!!!!!!!!!!!:kado :kado


Toevallig moest ik er zijn, maar zoals je aan het tijdstip van het antwoord kan zien, wist ik op dat moment helemaal nog niet wat ik moest bestellen.
Nu weet ik dat wel: alhoewel ik nu ook al HG reiniger en 4 in 1 leather care hebt (ja bij de gamma gehaald die open is tot 9 uur en waar ik toch nog moest zijn :p)

Maar ik heb ook nooit geroepen dat ik het niet zou krijgen en volgens mij is dat ook nooit geschreven hier ;)
er staat alleen, "voor 16:00 besteld, morgen in huis" en dan kan het best zijn dat het een half uurtje later ook nog werkt (als je geluk hebt)

maar anyway, ik breng dat HG spul wel terug (ook al lees ik veel goede verhalen) en bestel de genoemde spullen hier.
dan heb ik het maandag en kan ik zaterdag aan de slag.

Moet ik nog andere spullen hebben? zoals een borsteltje of stukje schuurpapier?
en natuurlijk: waar kan ik het beste de zwarte kleur mee herstellen op schuurplekken?
 
Met de Gliptone cleaner kan je ook een paardeharen borstel gebruiken, ook verrkrijgbaar in de cc-shop. Met Colourlock geen ervaring, maar lees even op het forum of gebruik even de zoekfunctie om daar meer over te weten te komen.
 
met de Gliptone cleaner+conditioner heb je 2 mooie producten om het leer op te knappen en goed te onderhouden:)^
 
martin78 zei:
met de Gliptone cleaner+conditioner heb je 2 mooie producten om het leer op te knappen en goed te onderhouden:)^

Vandaag het leer opgehaald vanaf Almere naar Eksel (België)./
Eenmaal thuis eerst met een licht vochtige doek en een drupje dreft (op 3 liter water) afgenomen en laten drogen.
toen met diepreiniger van HG ingewreven, ook weer later drogen en toen met 4 in 1 leer verzorging van HG de boel ingesmeerd en afgenomen. Dit alles met 3 microvezel doeken.

toen de boel ingebouwd en nu is het in ieder geval klaar voor gebruik.

Wat er nog moet gebeuren en waar ik graag advies over wil is:
- Hoe kan ik op een fatsoenlijke manier kleine beschadigingen (denk gevolg van hondennagels en scherpe voorwerpen) wegwerken?
- Met welk product kan ik de kleur (op slijtageplekken) weer terugkrijgen?

Ik ben er al uit dat ik ga voor óf Meguiar's óf Gliptone ga
Colourlock heb ik wel mooie dingen over gelezen maar ik moet toch een keer een keuze maken!


Dus checklist:
- Cleaner
- Conditioner
- Paardenhaarborstel
- Vet / wax???
 
heb nu dit staan:




101232 Carclean.com - Interieur borstel - Paardenhaar € 12,00

101656 Gliptone - Liquid Leather Maintenance Spray Cleaner - 500ml € 8,98

101654 Gliptone - Liquid Leather Protection Conditioner - 150ml € 10,50


3 producten. Totaalbedrag: € 31,48


Ik zie ook dat ze spray verkopen maar zit er nog verschil in??
Is zo'n paardenhaar borstel echt zo duur trouwens? vind het best aan de prijs..
 
Je lijstje ziet er goed uit, is echt een mooie borstel om mee te werken. Zal je ook wel ergens anders kunnen krijgen.
Het setje wat je nu uit gezocht hebt is om je leer te reinigen en te onderhouden, heb je echt slijtplekken en/of beschadegingen zal je toch aan de Colourlock moeten. Kan je daarin niet adviseren, nog niet mee gewerkt namelijk maar wel hier gelezen dat Colourlock hier wel producten voor in het assortiment heeft.
 
michelv. zei:
Je lijstje ziet er goed uit, is echt een mooie borstel om mee te werken. Zal je ook wel ergens anders kunnen krijgen.
Het setje wat je nu uit gezocht hebt is om je leer te reinigen en te onderhouden, heb je echt slijtplekken en/of beschadegingen zal je toch aan de Colourlock moeten. Kan je daarin niet adviseren, nog niet mee gewerkt namelijk maar wel hier gelezen dat Colourlock hier wel producten voor in het assortiment heeft.


hmm ok, maar dat heb ik niet gezien op Carclean.com, dat zal ik dus ergens anders moeten beleggen?
 
michelv. zei:
Ja, inderdaad:ja

Ok dan nog echt een cleaning vraag :D

Hoe kan ik het beste tussen de naden schoonmaken?
Een doek komt er niet bij, ik denk dat een borsteltje te zacht is en het is behoorlijk aangekoekt vuil (zand enzovoort)
 
Er is ook nog een kleine paardeharen borstel te vinden in de shop:-"

Svp niet onnodig quoten, is helemaal niet nodig]d~^
 
ben gewend dat er sneller en meer antwoorden geplaatst worden op een forum (niet ten nadele van jullie) en om er een beetje overzicht in te houden quote ik dan altijd ;)