• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips werkwijze voorraam schoonmaken (hulpmiddelen)

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Het voorraam blijft toch altijd weer een uitdaging. De moderne auto’s hebben een voorruit die steeds verder naar voren staat en op een gegeven moment worden zelfs mijn armen haast te kort.
Gebruiken jullie dan zo’n hulpmiddel? https://www.carclean.com/nl/invisible-glass-reach-clean-glass-cleaning-tool.html
Of hoe doen jullie dat? Handdoek op het dashboard voor overspray etc?

Ben wel benieuwd hoe jullie dat aanpakken eigenlijk.
 
Ik heb wel eens zo'n ding gekocht en ik vond het niet veel.
Bij mij nog steeds wat ruitenreiniger op een doek aanbrengen om de overspray te voorkomen. Daarna met een andere (glas)doek uitwrijven.
En ja, dat kost soms wel eens moeite :)
 
Ik gebruik voorts eerst de tool die je aanhaalde en daarna ipv met een doek droogmaken gebruik ik een siliconen trekker (amazon) en dan is alles streeploos schoon voor minimaal 2 maanden.
 
Ik gebruik een soortgelijke tool met 'strijkboutvorm'. Voornamelijk vanwege bereikbaarheid van de de verst van je af liggende delen van de voorruit. Met name aan de bestuurderskant.
Voor makkelijker te bereiken ramen gebruik ik 'm overigens niet.
 
Thnx, begrijpend lezend een meerderheid die dus meerwaarde in het tooltje vindt zitten. En een herkenbaar iets.
Ik merk dat ik met het handpadje en ramendoek die ik gebruik nl niet goed in de hoeken kom. En daar worden ze niet mooi schoon en krijg ik dus condens. Op de verlanglijst dan maar. De trekker van @Altos, interessant, bekijk ik eens.
 
Voor onze sedans valt het op dat het makkelijker is om de binnenkant schoon te maken als je naast de auto staat met open deur. Dan kan ik met mijn arm makkelijker bij de hoeken links en rechts. Dat werkt alleen waarschijnlijk minder als je een SUV hebt. Middelste gedeelte doe ik dan wel vanuit binnen. Ik heb gisteren zo'n Invisible Glass reach tool gekocht, misschien dat het makkelijker is daarmee.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Nadeel met de e-tron is dat je lastig in het middelste gedeelte komt en de onderkant van het raam net te ver weg is om lekker bij te kunnen. Als ik ernaast ga staan @Zrobb, haal ik aan de bestuurderkant, net de helft van het raam tot het midden van dat stuk. Onder- en bovenkant kan ik vergeten.
 
Ik gebruik inderdaad een vergelijkbare tool in iets simpeler uitvoering, en van een goedkope waffle doeek extra hoesjes laten naaien, zodat je ook het nawrijven met de tool kunt doen. Ik gebruik 'm vooral voor de voorruit met name direct achter het dash omdat dit zo goed als onbereikbaar is zonder hulpmiddel, en ook de achterruit (Fabia combi) heeft een deel wat lastig bereikbaar is, en waar de tool dus ook wordt ingezet.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik gebruik een rechthoekige voor het afnemen maar sla er een wafeldoek omheen.
Voor het inwassen zou een dikkere microvezel pad idealer zijn dan die dunne hoesjes.