• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tire dressing blijft niet zitten

minicooperparklane

Detailing trainee
23 mrt 2014
5
47
Wij hebben 2 auto's die ik natuurlijk regelmatig schoonmaak. Bij één van de twee is de tire dressing al na een dag of 2 helemaal verdwenen. waar kan dit aan liggen of heeft iemand tips??
Heb al diverse produkten getest. Zelfs de dikke stevige smart gel van smartwax blijft er niet op zitten.
 
Kan ook aan de band liggen: op mijn Uniroyals bleef de AG Instant Tyre Shine amper zitten, op de Bridgestones op onze MINI deed ie het veel beter. Autofinesse Satin Tyre Gel doet het goed op allebei, en ook op de Continentals (achter) en de nagelnieuwe Fulda Sportcontrol (voor) die nu op de Volvo zitten. Het is echter een satijn-glans en geen blingbling (maar dat wilde ik ook niet)
 
Sorry maar wat is APC (beginnend cleaner he). Maak wel de banden met borstels goed schoon.
Op de Mini met bridgestone en nu pirelli geen enkel probleem maar op de Volt met Michelin blijft niets zitten na 2-3 dagen alles 100% weg.
 
APC = All Puprose Cleaner (Allesreiniger). De band zou ook erg poreus kunnen zijn.

Soms biedt een andere dressing uitkomst. De Gyeon Q²M Tire is denk ik momenteel het veelzijdigst. Ook de Wolfgang Tire dressing is erg goed, maar een stuk duurder.
 
All Purpose Cleaner. Heb je van diverse merken, die van Poorboys en Meguiars zijn de meest gekende. Je kunt het voor vanalles gebruiken, meer of min afgelengd, van vette meuk tussen de scharnieren, de motor, je banden, en sterk afgelengd ook voor het interieur.
 
Je zal enkele merken moeten uittesten om te weten te komen welke TD het best blijft zitten op die banden....
Ik gebruik de TD van Kenotec , deze kan je zelfs op natte banden aanbrengen en afhankelijk van de blinkgraad die je wil kan je na het aanbrengen ervan je banden nawrijven met een doek om het blinken wat te "verminderen" .
Als je niet nawrijft is het blinkende er na enkele dagen ook af hoor , maar ik kan aannemen dat niet iedereen met "sjonnie-banden" wil rondrijden :no
 
Tim;n389901 zei:
APC = All Puprose Cleaner (Allesreiniger). De band zou ook erg poreus kunnen zijn. Soms biedt een andere dressing uitkomst. De Gyeon Q²M Tire is denk ik momenteel het veelzijdigst. Ook de Wolfgang Tire dressing is erg goed, maar een stuk duurder.
Tim, Wat bedoel je met veelzijdig,kun je gyeon tire ook nog voor andere klussen inzetten?
 
Even een aanvulling voor een beginner: APC die hier bedoeld wordt, is niet de allesreiniger die bijvoorbeeld gebruikt wordt om de badkamer schoon te maken, maar is wel een product dat voor auto's of aanverwante zaken is bedoeld, en zijn er van verschillende merken.