• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toch maar even voorstellen :-)

Polyphemus

Detailing rookie
1 feb 2009
25
0
Hoi allemaal,

Ik ben Patrick ook wel Polyphemus genicknamed (vraag me niet waarom deze nick ,^^ )

Sinds afgelopen november ben ik de gelukkige bezitter van een Inferizwarte Seat Ibiza Cupra uit 2007.

Ik ben helemaal verliefd op de auto en de kleur, hij is namelijk niet echt zwart, maar heeeeel donker paars parelmoer.

Om mijn Cupra mooi te houden zal ik regelmatig wat bij Tim zijn shop kopen :ja
Geweldige spulletjes :party:

Enige nadeel, de dealer heeft er nogal wat swirls en hologrammen in gemaakt als cadeautje bij de aflevering :-& De lak is nogal zacht heb ik het idee, dus als het mooi weer wordt, zal ik eens tekeer trekken met de herstelwerkzaamheden :|~*

Ik heb nog niet echt een idee welke spulletjes (SSR1?) ik zal gebruiken, maar daar zal ik de andere topics voor misbruiken.

Als toegift een foto van mijn bolide :heart_eyes:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Welkom, mooie kleur SSR1 zal bij zachte lak zeker helpen raad je wel aan er Dap bij te nemen spaart spierpijn uit;)
 
Welkom!

Donkerpaars parelmoer is bijna zwart in de schaduw en heeeeel mooi bling bling in de zon :ja
Heb je toevallig ook een foto in de zon?

Vraagje: waarom denk je dat je een zachte lak hebt?

Veel plezier op het forum!
 
ParaNoya zei:
Welkom!

Donkerpaars parelmoer is bijna zwart in de schaduw en heeeeel mooi bling bling in de zon :ja
Heb je toevallig ook een foto in de zon?

Vraagje: waarom denk je dat je een zachte lak hebt?

Veel plezier op het forum!

Ik zal kijken of in vanavond een foto kan plaatsen in de zon (huh, vanavond in de zon ? :eek:) ) .

Zachte lak vermoed ik, omdat als ik al naar de lak kijk, er krasjes in komen.
Als ik met een schone spons voorzichtig vogelpoep verwijder dan staan er al lichte krasjes in, makkelijk te zien als hij in de zon staat. :sob:
 
Spons is eigenlijk ook niet voor auto of het moet the bone zijn je kunt beter wassen met washmitt.
 
Sowieso geen spons gebruiken, ook niet voor het verwijderen van vogelpoep...
Dibbuz en ik zijn pas 1 SEAT tegen gekomen met zachte lak, deze was uni-zwart, een cordoba cupra, deze was ook zo zacht dat als je er al naar keek er bij wijze van spreken al krassen in zaten ]-0 Enige tip die we kunnen geven is om 2 washmitts te gebruiken, 1 voor de bovenzijde van de auto en 1 voor de (vuilere) onderzijde van de auto en vooral veel de washmitts spoelen in schoon water.
 
Bedankt voor de goede tips :)^

We hebben ook een Golf 4 R32 in de familie en die lak (Moonlight blue) is ook zo zacht als boter. Daar zitten ook hologrammen in de lak.

Als je daar met een katoennen zakdoek overheen wrijft, om 'af te stoffen' dan zie je dat al.

Dus nu heb ik twee auto's te vertroetelen ,^^
 
ParaNoya zei:
Welkom!

Donkerpaars parelmoer is bijna zwart in de schaduw en heeeeel mooi bling bling in de zon :ja
Heb je toevallig ook een foto in de zon?

Vraagje: waarom denk je dat je een zachte lak hebt?

Veel plezier op het forum!

Ik heb alleen een foto in het donker met flitser ,^^

Zie je meteen een Ibiza-kwaal: condens in de koplampen :-"
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Dat verhaal van vocht in de koplampen had ik bij mijn Polo ook... ik heb ze er toen afgehaald op de werkbank gelegd... föhn erop en dag en nacht staan droogföhnen van binnen. Vervolgens de randen afgekit, terug geplaatst en klaar was het karwei! Daarna nooit meer problemen mee gehad!
 
Mooie kleur! :cool:

Jammer van de condens. Ik heb het ook, maar dan alleen maar aan één kant :weetniet

Zie ik daar hologrammen / buffertrails...?
Misschien dat Xizer dat bedoelt?