• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toch maar even voorstellen :-)

ParaNoya zei:
Mooie kleur! :cool:

Jammer van de condens. Ik heb het ook, maar dan alleen maar aan één kant :weetniet

Zie ik daar hologrammen / buffertrails...?
Misschien dat Xizer dat bedoelt?

Dat zou heeeeel goed kunnen, cadeautje van de dealer die hem bij aflevering 'gepoetst' heeft, vermoed ik.:bad
 
Ik heb in m'n seat leon ook last van condens na het wassen van de auto.
Wat ik altijd doe ik na het wassen het kapje van de lamp eraf halen, stukje rijden en kapje er weer op. Werkt hier altijd goed
 
Aha. Even iets proberen te leren.

Sinds een maand of 2 weet ik wat swirls zijn. Hologrammen... ik denk dat ik weet wat dat is :confused: , maar wat zijn nu weer Buffertrails :weetniet
 
Buffertrails zijn in principe hetzelfde als hologrammen, het zijn lijnen die veroorzaakt zijn door een (roterende) polijstmachine, een rotary wordt ook wel een buffer genoemd ;)
 
stimpy68 zei:
Buffertrails zijn in principe hetzelfde als hologrammen, het zijn lijnen die veroorzaakt zijn door een (roterende) polijstmachine, een rotary wordt ook wel een buffer genoemd ;)

Ik wist ook niet wat buffertrails waren :schaam

De hele auto zit er vol mee :confused:
Kan ik deze met de hand wegkrijgen of moet ik dan echt aan de DAP o.i.d.? Ben wel een beetje bang voor de machine :-"
 
qatsanqat zei:
Aha. Bedankt. En doelen ze hier dan op die grijs/paarse strepen boven de koplampunit?

Yep dit zijn de zogenaamde hologrammen cq buffermarks.


Polyphemus zei:
Ik wist ook niet wat buffertrails waren :schaam

De hele auto zit er vol mee :confused:
Kan ik deze met de hand wegkrijgen of moet ik dan echt aan de DAP o.i.d.? Ben wel een beetje bang voor de machine :-"

Met de hand kun je ze weg krijgen, ik raad je toch een D/A machine aan. Geen reden om bang voor te zijn, met een Dual Action machine kun je geen schade aanrichten! ;)
 
Xizer zei:
Met de hand kun je ze weg krijgen, ik raad je toch een D/A machine aan. Geen reden om bang voor te zijn, met een Dual Action machine kun je geen schade aanrichten! ;)

En dan met Poorboys SSR1 aan de slag of heftiger? Of is dat proefondervindelijk?

Ben wel een newbie, zeg.... :schaam
 
Dat is per auto per lak verschillend maar normaal moet je idd met M80 of SSR1 een heel eind komen.
 
Check anders even deze twee die Xizer heeft geschreven:

Compleet poetspakket - handmatig
Compleet poetspakket - machinaal

Heb je weer ff wat leesvoer :-b

Succes!
 
ParaNoya zei:
Check anders even deze twee die Xizer heeft geschreven:

Compleet poetspakket - handmatig
Compleet poetspakket - machinaal

Heb je weer ff wat leesvoer :-b

Succes!

Thanks voor de tip :)^

Er valt inderdaad nog wel wat te leren, merk ik :ja