• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toepassingen APC (mequiars)

dagizmo

Detailing trainee
15 jan 2012
33
37
Ik heb inmiddels APC ontdekt. Gebruik het tot nu toe alleen voor reinigen van de trims.

Ik vraag mij af waar anderen APC voor gebruiken? Ik heb het mengverhoudingen plaatje al ontdekt.
Wellicht een leuk topic om de diverse toepassingsgebieden van APC te vergelijken?

Vraag mij overigens af of je in huis bijvoorbeeld laminaat goed kunt reinigen, zonder het laminaat aan te tasten.
Ook bijvoorbeeld de vaak vettige badkamer vloer (granieten tegels) en die van de hal (natuursteen/marmer). Of zou APC dan de beschermlaag aantasten?

Ben wel benieuwd waar ik het meer voor kan gebruiken. Wie gebruikt het waarvoor-topic dus?

Btw APC van Mequiars is neem ik aan het zelfde als van PB qua werkzaamheid en veiligheid? Ik gebruik die van mequiars.
 
Waarom zou je je laminaat dweilen met APC??

Waarom niet gewoon alles reiniger? Of laminaat reiniger...

Gebruik de producten waar ze voor gemaakt zijn :)
 
APC is alles reiniger,zo gek is de gedachte dus niet. Wel is de APC waar wij het over hebben vele malen krachtiger dan het middel die je in de supermarkt koopt. Verdunnen met water is dus bijna altijd noodzakelijk.
 
APC flink verdunt is mijns inziens een goede allesreiniger, dus ook voor vloeren wellicht? Ik open dit topic om te kijken waar mensen het zowel voor gebruiken. Heb een hele jerrycan staan en om t nu enkel te gebruiken voor de trims is wellicht zonde. Dus ik zoek tips voor meer toepassingen. Maar t moet natuurlijk wel veilig zijn voor het te reinigen oppervlak.

Overigens, als je leer wilt reinigen: welke verdunning gebruiken jullie? En dan erop sprayen en uitwrijven met een MF doek?
 
ik heb dit spul sinds het weekend in huis dus heb nog niks geprobeerd en ben dus ook erg benieuwd naar andere toepassingen.
Ik denk trouwens dat er bedoelt wordt:

Velgen: 1/4
Stoffen interieur 1:4
leder interieur 1/10
 
Hier staat de Meguiars APC die gebruik ik alleen voor de auto. Daar voor meerdere doeleinden.

Banden reinigen: 1:4,
Interieur dashboard e.d.: 1:10,
Interieur stof, matten e.d.: 1:10,
Motorruimte: 1:4,
Kunststoffen exterieur: 1:10 - 1:4 afhankelijk van de vuiligheid.

Dat was het wel zo'n beetje. Thuis hebben gewoon allesreiniger in het keukenkastje. Dat ruikt ook nog eens lekkerder dan APC. ;)
 
En leer? Is het veilig om gekleurd leer er mee te reinigen?

Heb de bekleding van de auto er wel mee gedaan, maar zit er aan te denken de leren bank thuis ff op te frissen.