• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

APC van Mequiars

Vincent

Detailing rookie
15 feb 2013
21
0
Even een vlug vraagje,

Kan ik de Apc verdund 1op4 gewoon op de stoffen bekleding laten zitten of moet ik per se na naspoelen met water? Heb hem ingewerkt met paardenharen borstel en afgenomen met een vetro bianco.

Dus de stoelen (en hemel) zijn nu wel handdroog maar niet na gesprayt met water.

Alvast bedankt.
 
Wat ik altijd doe is nawrijven met een schone vochtige doek. Deze spoel ik uit in een emmer met schoon water om er vervolgens nog een keer mee na te wrijven. Dit herhaal ik tot ik er van overtuigd ben dat het oppervlak voldoende nagespoeld is.
 
Als er kleuren in de bekleding zitten,zouden die uit kunnen lopen. Net zoals je een rood shirt in de witte was doet zeg maar. Voor de zekerheid minimaal doen wat LB al aangaf.
 
LB en de rest,

bedankt voor de antwoorden!
Ben bezig met een 107 en de eigenaresse is onlangs gestopt met roken dus wil het interieur rookvrij hebben.... een hele opgave zonder extractor.
Heb er toch nog twee emmertjes bruin water uit gekregen na het apc'en.

Moet alleen de hemel en de vloer nog doen om hem rookvrij te krijgen. Gaat voorspoedig vooralsnog.
Morgen maar beginnen met het exterieur. (foamen met magifoam, wassen met slick en suds, iron-x, tar-x, clay, paint cleaner megs step 1, misschien polijsten met monello en dap900, black hole, ex-p, ultimate liquid wax en trims en banden met megs endurance gel).

het is een zwart metallic dus ze gaat glimmen!
 
Dat is wel een flinke klus, een auto rookvrij krijgen.. Bah! Tegen de geur kun je SoPure van C.Pro nemen. Dit neutraliseert de geur van o.a. rook.
 
Waarom huur je niet een dag een extractor? Op kosten van de eigenaar natuurlijk.
 
Nou LB, ik heb nog geen ervaring met een extractor dus ik experimenteer het liefst op mijn eigen auto.
Ik kan misschien we een Numatic George aanschaffen tegen een zeer vriendelijk prijsje (vriend heeft een onderdelenhuis), maar dan wil ik eerst iets meer auto' s doen cq ervaring opdoen.
Ben nu net bezig sinds afgelopen januari.
 
Er kan echt niets verkeerd gaan. Opsprayen, borstelen en opzuigen meer is het niet. Ik zou wel op een droge dag doen en als het iets warmer is. Voor jezelf lekkerder, maar de auto moet goed drogen.
 
Oh enne... Draai effe een raampje open, of hou de deuren open. Bij mij slaat de APC althans vrij snel op mijn luchtwegen.
 
Was vanmorgen begonnen met de auto, wat bleek, op het moment dat ik de auto nat spoot bevroor het gelijk.
Toen ben ik maar even naar binnen verhuisd.

Het is aardig gelukt. Lak is weer mooi glad en de metallic flakes springen er echt uit.

url: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QOCE4GYA-D.jpg

Weer een auto achter mijn naam gezet:party: