Vrijdag 1 mei, de dag van de arbeid. En dus moest er gewerkt worden hé. Op de planning stond een BMW 5 serie met redelijk wat waskrassen op.
Donderdagavond had ik de wagen al thuis staan, dus gelijk ook begonnen.
Zo kwam hij bij mij thuis aan:
Afgespoten met HD, beading was nog aanwezig, ookal was het 3 weken geleden dat deze nog carwash gezien heeft. Mij duidelijk dat dit toch wel een fatsoenlijke carwash was.
Daarna heb ik de voorkant ingeneveld met insectenremover.
Dat terug afgespoten met de HD. En begonnen met de banden en velgen.
Vele mensen vergeten de banden op tijd en stond proper te maken, ik niet
bandjes afgespoten, ge ziet, das al veel properder, weg met het bruine, welkom terug aan het zwarte.
Na het reinigen van de velgen, ziet alles er zo uit:
Dan heb ik de auto gewassen met de 2 emmer methode, Links de emmer met "uitspoelwater", rechts de emmer met sop. Duidelijk verschil in vervuiling dus. Ik had ervoor gekozen om wat meer zeep dan aanbevolen in het sop te doen, zodat ik de oude waxlaag toch al wat kon weghalen.
Nadat de auto gewassen, afgespoeld en vlug gedroogd was, heb ik de auto binnen gezet om te beginnen clayen. De wagen is niet volledig droog, maar ik vind dat niet nodig als ik erna toch ga clayen.
Klei na het clayen van de kofferklep en achterbumper:
Klei na het clayen van de rechterflank:
Na het clayen, heb ik de uitlaat aangepakt, de "voor" foto staat hierboven, hier de "na" foto:
Daarna nog een testspot gedaan, zodat ik de volgende dag onmiddellijk kon beginnen met polieren.
Donderdagavond had ik de wagen al thuis staan, dus gelijk ook begonnen.
Zo kwam hij bij mij thuis aan:
Afgespoten met HD, beading was nog aanwezig, ookal was het 3 weken geleden dat deze nog carwash gezien heeft. Mij duidelijk dat dit toch wel een fatsoenlijke carwash was.
Daarna heb ik de voorkant ingeneveld met insectenremover.
Dat terug afgespoten met de HD. En begonnen met de banden en velgen.
Vele mensen vergeten de banden op tijd en stond proper te maken, ik niet
bandjes afgespoten, ge ziet, das al veel properder, weg met het bruine, welkom terug aan het zwarte.
Na het reinigen van de velgen, ziet alles er zo uit:
Dan heb ik de auto gewassen met de 2 emmer methode, Links de emmer met "uitspoelwater", rechts de emmer met sop. Duidelijk verschil in vervuiling dus. Ik had ervoor gekozen om wat meer zeep dan aanbevolen in het sop te doen, zodat ik de oude waxlaag toch al wat kon weghalen.
Nadat de auto gewassen, afgespoeld en vlug gedroogd was, heb ik de auto binnen gezet om te beginnen clayen. De wagen is niet volledig droog, maar ik vind dat niet nodig als ik erna toch ga clayen.
Klei na het clayen van de kofferklep en achterbumper:
Klei na het clayen van de rechterflank:
Na het clayen, heb ik de uitlaat aangepakt, de "voor" foto staat hierboven, hier de "na" foto:
Daarna nog een testspot gedaan, zodat ik de volgende dag onmiddellijk kon beginnen met polieren.