• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toledo blauwe BMW 5

YVE5

Detailing rookie
19 feb 2009
70
0
Vrijdag 1 mei, de dag van de arbeid. En dus moest er gewerkt worden hé. Op de planning stond een BMW 5 serie met redelijk wat waskrassen op.
Donderdagavond had ik de wagen al thuis staan, dus gelijk ook begonnen.

Zo kwam hij bij mij thuis aan:
hwg21c.jpg

n2evl3.jpg

iqd0zq.jpg

r8xz78.jpg


Afgespoten met HD, beading was nog aanwezig, ookal was het 3 weken geleden dat deze nog carwash gezien heeft. Mij duidelijk dat dit toch wel een fatsoenlijke carwash was.
xritx.jpg


Daarna heb ik de voorkant ingeneveld met insectenremover.
wan1go.jpg


Dat terug afgespoten met de HD. En begonnen met de banden en velgen.
Vele mensen vergeten de banden op tijd en stond proper te maken, ik niet :)

1rdxdz.jpg


bandjes afgespoten, ge ziet, das al veel properder, weg met het bruine, welkom terug aan het zwarte.
2qaifio.jpg


Na het reinigen van de velgen, ziet alles er zo uit:
10n6wxs.jpg


Dan heb ik de auto gewassen met de 2 emmer methode, Links de emmer met "uitspoelwater", rechts de emmer met sop. Duidelijk verschil in vervuiling dus. Ik had ervoor gekozen om wat meer zeep dan aanbevolen in het sop te doen, zodat ik de oude waxlaag toch al wat kon weghalen.

fm724i.jpg


Nadat de auto gewassen, afgespoeld en vlug gedroogd was, heb ik de auto binnen gezet om te beginnen clayen. De wagen is niet volledig droog, maar ik vind dat niet nodig als ik erna toch ga clayen.

34eb6lx.jpg


Klei na het clayen van de kofferklep en achterbumper:
2n7molc.jpg


Klei na het clayen van de rechterflank:
2ivbhg3.jpg


Na het clayen, heb ik de uitlaat aangepakt, de "voor" foto staat hierboven, hier de "na" foto:
ofrbxj.jpg


Daarna nog een testspot gedaan, zodat ik de volgende dag onmiddellijk kon beginnen met polieren.
 
De volgende dag goed vroeg opgestaan, zodat de wagen 's avonds nog op een aanvaardbaar uur opgehaald kon worden.

Het was moeilijk om de swirls op foto vast te krijgen, maar ik heb het toch geprobeerd.
2it566h.jpg

2qbgmbk.jpg


Voor het polieren:
wtuhvm.jpg


na het polieren:
m7awlt.jpg


Voor de knetterharde lak die deze bmw had, vind ik het toch een goed resultaat.

Na het leggen van de glaze, werd het zoiets:
2zyzbcm.jpg


en na de sealant en de wax.
oj2pvk.jpg


Dit is de kofferklep, geen spiegel die ik erop gelegd heb ofzo:
2hhdfus.jpg




En om mooi de vergelijking te maken, hier wat foto's als de wagen terug buiten stond:
fodf2h.jpg

264gaxt.jpg
 
Peter A3 TDI zei:
Nice! Wat heb je gebruikt kwa producten voor het polijsten?

PB SSR2.5 en SSR1. ;)

eerst 2.5 op oranje, dan 2.5 op wit, dan 1 op wit, en op sommige plaatsen (waar veel swirls waren) nog nagegaan met 1 op light green.
daarna Lime prime lite, black hole, EX, collinite maque d'elegance. Als laatste dan nog een heel fijn laagje natty's blue.


Bedankt voor de reacties allemaal!
 
Ziet er gelikt uit :cool:

Ondanks dat je zegt dat het moeilijk was om de swirls te fotograferen, zie je goed dat er marring is ontstaan na het polijsten (waarschijnlijk van de SSR2.5 en de oranje pad). Nabewerken zoals je hebt gedaan was geen overbodige luxe :cool:

Mooie BMW en nu nóg mooier!
 
netjes
:)^ heb je ook nog wat aan die krassen kunnen doen op de instapdrempel ??
mvgr simon
 
jeffrey rallye zei:

M5?? Hoe, wie, waar??

De Bimmer staat in ieder geval weer mooi te glimmen! Alleen om eerlijk te zijn zie ik niet veel verschil tussen de voor en na foto van het polijsten. Het lijkt voor mij op de na foto zelfs dat er iets meer marring aanwezig is als op de voorfoto?

Petje af in ieder geval voor alle genomen stappen op deze grote wagen! ;)
 
simon zei:
netjes
:)^ heb je ook nog wat aan die krassen kunnen doen op de instapdrempel ??
mvgr simon

Eigenlijk waren dat geen krassen, maar eerder allerhande vuil dat er nog ophing. Weet niet wat het juist was. Volgens de eigenaar was dit er al op sinds hij uit de showroom kwam 8o
Ging er met de klei af als niets ;)


De marring, nja, die lijkt op de foto wel heel erg, dat merk ik ook. In het echt vond ik dat het amper zichtbaar was ;)
Geen idee of de foto ook echt een volledige NA foto was, kan zijn dat het voor de green light was. k weet het eigenlijk niet meer...


Ik poets voornamelijk machinaal hoor. Enkel de waxen zijn handmatig aangebracht ;)


toch bedankt voor de reacties ;)