Het is alweer een paar weekenden geleden, maar bij deze toch een klein verslag van de Exterior Detail aan mijn eigen Opel Astra K.
In 2016 is de auto nieuw geleverd aan mijn vader. Toen heb ik vlak voor aflevering van de auto zelf het transportfolie verwijderd en de auto klaar gemaakt (wassen, kleien, waxen). Een half jaar later is de auto toen in de Gyeon Cancoat gezet en compleet gepolijst. Na die tijd is de auto zo ongeveer wekelijks netjes met twee emmers gewassen, maar nooit opnieuw beschermd (enkel met wetcoat of bathe+). Nu ik de auto inmiddels al anderhalf jaar geleden heb overgenomen van mijn vader, werd het toch hoog de auto eens goed aan te pakken.
Allereerst wat foto’s vooraf:
Allereerst de auto gefoamd en afgespoten. Vervolgens alle naden en kieren schoon gemaakt met een kwast en APC 1:10:
Toen was het tijd voor een goede wasbeurt volgens het normale recept.
Toen de auto nog nat was, gelijk alles gekleid met de Monello klei icm Spray & Whipe 1:1. Toch wel erg veel vervuiling kwam er van de lak:
Toen de auto naar mijn ouders gereden, daar nogmaals gewassen, gedroogd en onder de Carport gezet. De volgende dag alles afgeplakt en begonnen met het polijsten. Ik wist dat er best wat defecten waren, zoals swirls en ingebrande watervlekken, maar het polijsten viel toch enorm tegen. De lak is erg hard, waardoor ik de meeste delen twee hits met Scholl S3 icm een paarse Scholl pad heb moeten geven, vervolgens afgewerkt met Scholl S17 op een blauwe Scholl pad en Scholl S40 op een witte monello pad. Al met al tevreden met het resultaat.
Dak voor behandeling:
Dak na behandeling:
Voorscherm voor behandeling:
voorscherm na behandeling:
Achterlicht voor behandeling:
achterlicht na behandeling:
Al met al een best acceptabel resultaat. Ik was eigenlijk voornemens om de auto te beschermen met Gyeon Syncro, maar gezien de tijd en het tegenvallen van de polijstwerkzaamheden, toch maar Collinite 476s aangebracht. Begin volgend jaar ga ik hem opnieuw behandelen en dan wel in de Syncro zetten.
Velgen en banden heb ik gelaten voor wat het was, de velgen staan nog prima in de Gyeon Rim en de banden waren mijn inziens nog zwart genoeg.
Onderstaand de resultaatfoto’s:
Tot de volgende detail maar weer!
In 2016 is de auto nieuw geleverd aan mijn vader. Toen heb ik vlak voor aflevering van de auto zelf het transportfolie verwijderd en de auto klaar gemaakt (wassen, kleien, waxen). Een half jaar later is de auto toen in de Gyeon Cancoat gezet en compleet gepolijst. Na die tijd is de auto zo ongeveer wekelijks netjes met twee emmers gewassen, maar nooit opnieuw beschermd (enkel met wetcoat of bathe+). Nu ik de auto inmiddels al anderhalf jaar geleden heb overgenomen van mijn vader, werd het toch hoog de auto eens goed aan te pakken.
Allereerst wat foto’s vooraf:
Allereerst de auto gefoamd en afgespoten. Vervolgens alle naden en kieren schoon gemaakt met een kwast en APC 1:10:
Toen was het tijd voor een goede wasbeurt volgens het normale recept.
Toen de auto nog nat was, gelijk alles gekleid met de Monello klei icm Spray & Whipe 1:1. Toch wel erg veel vervuiling kwam er van de lak:
Toen de auto naar mijn ouders gereden, daar nogmaals gewassen, gedroogd en onder de Carport gezet. De volgende dag alles afgeplakt en begonnen met het polijsten. Ik wist dat er best wat defecten waren, zoals swirls en ingebrande watervlekken, maar het polijsten viel toch enorm tegen. De lak is erg hard, waardoor ik de meeste delen twee hits met Scholl S3 icm een paarse Scholl pad heb moeten geven, vervolgens afgewerkt met Scholl S17 op een blauwe Scholl pad en Scholl S40 op een witte monello pad. Al met al tevreden met het resultaat.
Dak voor behandeling:
Dak na behandeling:
Voorscherm voor behandeling:
voorscherm na behandeling:
Achterlicht voor behandeling:
achterlicht na behandeling:
Al met al een best acceptabel resultaat. Ik was eigenlijk voornemens om de auto te beschermen met Gyeon Syncro, maar gezien de tijd en het tegenvallen van de polijstwerkzaamheden, toch maar Collinite 476s aangebracht. Begin volgend jaar ga ik hem opnieuw behandelen en dan wel in de Syncro zetten.
Velgen en banden heb ik gelaten voor wat het was, de velgen staan nog prima in de Gyeon Rim en de banden waren mijn inziens nog zwart genoeg.
Onderstaand de resultaatfoto’s:
Tot de volgende detail maar weer!