• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

toplaag , blanke lak komt van sideskirt BMW 6 serie

Kevin * BMW 645 Coupe

Detailing rookie
3 okt 2012
60
0
Goede avond mede forummers

Ik zag tijdens het wassen dat de toplaag van een van de side skirts komt ! het begon als een klein plekje , maar is nu al een een redelijk stuk geworden.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem ? De BMW is niet nieuw bj 2004.

Zelf dacht ik dat het volgende wel zou kunnen helpen.

overige delen afplakken , en een stukje van het goede gedeelte ligt opschuren. zodat het gelijk is met het beschadigde deel.
Dit ontvetten en licht polijsten. ontvetten, en terug blanken lak op spuiten ?

Ik zal nog wel een foto mee posten.

Ik hoop dat iemand mij tips en uitleg kan geven wat ik het beste kan doen.

Mvg: Kevin
 
Heb nog niet echt ervaring met zoiets, wel met gewoon bijwerken met een spuitbusje.
In ieder geval niet zo diep wegschuren dat het gelijk is, want dan schuur je daar ook door de blanke lak heen.
Ik zou zelf rondom de beschadigde plek de blanke laklaag afkanten.
Wat je gaat spuiten lichtjes opschuren met wat waterproof (P3000).
Beslist het lakwerk wat je wil spuiten niet polijsten, want dan ben je de grip voor je verf kwijt.
 
conv_1184.jpg


Hier een foto van het gedeelte waar de toplaag loslaat. Heeft iemand hier een goede doe het zelf oplossing voor ? Met Tips , en welke producten ik nodig heb.


M.V.G: Kevin
 
Meestal met zulke kwalen, is alles wat je doet een tijdelijke fix.
De hechting van de blanke lak op die delen is gewoon niet optimaal geweest en wanneer je het ergens gerepareerd hebt, dan is de kans groot, dat het elders weer begint.
Is het op dit moment alleen op de kunststofdelen?
De enige echte goede fix zou dan zijn, de sideskirt(s) opnieuw te laten spuiten.
De wagen (schitterend model trouwens) zou het naar mijn idee wel waard zijn.
Mocht je in de buurt van Rotterdam zitten, dan weet ik wel een betrouwbare spuiter voor je met keurige prijzen.
 
Een tijd geleden een blauwe touring gedaan en die had er last van op zijn achterkant.
Als je goed op onderstaande foto kijkt, dan kan je het zien op het deel van de klep, links van de ruiterwisser;

6kynep6.jpg


Rare is dat ondanks de hoge km stand (400.000) de rest van de wagen nergens last van had.
Ook de voorkant niet, die toch het meeste te lijden heeft.

pUFqCib.jpg
 
Niets aan gedaan, want dat valt niet te doen met polijsten.
De kleurlaag zelf (dus waar de blanke laklaag weg is), glimt wat meer door het polijsten, waardoor het minder opvalt.
Als je goed kijkt, zie je wel een verschil in diepte en glans, die overgang is zeker te zien.
 
Om dit goed te herstellen kom je uit op een respray. Zelf aan de slag gaan met een spuitbus, lijkt mij geen goede optie. Tenzij je een professioneel apuiter bent met de juiste tools. Beter is om voor professioneel herstel te gaan. Kost wat, maar we hebben het hier wel over een BMW 6-serie.
 
Waak voor kleurverschil met de aangrenzende delen die niet over gespoten worden.
 
Mee eens! Als de huidig kleurlaag behouden blijft en herstel zich beperkt tot een nieuwe blanke lak, dan zal er geen verschil in kleur zijn.
 
Dat weet ik niet, ben geen autospuiter. Je zou verwachten van niet.
 
Je kan glans / kleur verschil zien. Glans verschil zal wel meevallen, omdat hier op de auto's worden gepoetst. Maar blanke lak verkleurd door het zonlicht.
En is de kleur van blanke lak van merk A precies gelijk aan de kleur van blanke merk B?

Waarom spuiten ze altijd heel de zijkant over van een auto? Als er alleen schade op de deur zat.
 

Vergelijkbare onderwerpen