• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Zwarte BMW 6 Serie ervaring Q2 Primer.

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Folks,

Afgelopen Vrijdag en Vandaag stonden in het tegen van een Zwarte BMW 6 Serie.
Na alle goede berichten over Q2 Primer en de verslagen die ik las heb ik die in mijn bestelling mee besteld.
De BMW was gelijk test object om te ervaren hoe het zou gaan.
Op voorhand wil ik al heel eerlijk vertellen dat dit een 80% klusje is.
De diepere krassen heb ik er niet uit gekregen, ik kan nog niet wetsanden anders was dit misschien wel gelukt.
Het zijn krassen die je wel ziet maar niet voelt zeg maar.

Gisteren lekker vroeg van start om de zon een beetje voor te zijn.
Het gaat dus om deze auto:

1532188390818.png


1. Wassen, velgen en drogen.

De auto eerst lekker goed gewassen met Nanolex Pure Shampoo en de Monello Thick mitt. ( deze is langzaam aan vervanging toe )
Valet pro kwassen om goed tussen de kleine deeltjes te komen, de auto daarna gedroogd
De velgen behandeld met Nanolex Wheel cleaner & Iron remover en de banden op het einde in de Nanolex Tyre en Rubber gezet.

1532188492330.png
1532188507297.png


1532188526364.png
1532188537737.png


1532188554619.png


Het stukje kleien en interieur reiningen spreekt voor zich, ik voor het kleien DDJ born slippy gebruikt samen met dolce verde klei.
Voor het interieur Nanolex Interieur cleaner samen met kwastjes.

1532188629616.png


1532188644215.png


2. Glass polijsten en polijsten van de lak.

De voorruit heb ik gepolijst met Nanolex Glass polish en daarna in de ultra glass gezet.

Zoals al aangeven dit is een 75% - 80% klusje in mijn ogen.
De lak was een lekkere uitdaging en vooral de motorkap en de achterbumper waren flink toegetakeld.
Diepe krassen en andere lichte beschadigingen.
De swirls heb ik overall eruit gekregen, ik ben te werk gegaan met het volgende arsenaal:

- Rupes LH15 samen met Spiderpad van Scholl en de heavy cut van Nanolex.
- Dap500V3 met de kleinde backingplate en de spiderpad van scholl voor de bumpers etc.
- Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Final Finish
- Rupes LH15 samen met de blauwe pad en Q2 Primer.

1532188815859.png

1532188827288.png


1532188838829.png

1532188849470.png

Zoals je kunt zien zijn de beschadigingen nog enigzins zichtbaar.

Na het afschalen naar Final Finish was het moment daar om de Q2 primer te proberen.
Ik heb deze aangebracht op standje 2 op de blauwe pad.
Wat een genot, afnemen gaat soepel en die glans wat die achterlaat.
Deze gaat zeker standaard in mijn arsenaal komen altijd als tussenstap voor de coating.
1532189184036.png


Na 15 in te wachten afgenomen met Nanolex EX en de auto in twee lagen SI3d gezet.
Ik kon niet echt verschil merken met afnemen van de coating door de primer.
Kan ook door het weer komen aangezien het de hele dag zowat 29 graden plus was.

1532189247890.png


Dan de final shots:

1532189273254.png

1532189286312.png


1532189304938.png


1532189324148.png


thanks for reading!
 

Bijlagen

  • 1532188876988.png
    1532188876988.png
    683,5 KB · Weergaven: 236
Nice!

Dat verschil in afnemen merk ik ook niet hoor, maar de verwerking en glans in prachtig!

2 mannen in een week die ik heb geholpen over te halen Primer te gebruiken, en beide tevreden.. leuk vind ik dat :)

Verder natuurlijk keurig werk, maar daar raken we gewend aan bij je.

Voor de ultieme voorbereiding zou ik voor de primer de auto nog even een keertje wassen. Laat ik hier net ook Nanolex voor gebruiken ;) geen must natuurlijk maar ik vind het zelf fijn om te doen... ook om van de laatste polijst spetters af te komen. En zal de standtijd van de coating alleen maar ten goede komen.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Nice!

Dat verschil in afnemen merk ik ook niet hoor, maar de verwerking en glans in prachtig!

2 mannen in een week die ik heb geholpen over te halen Primer te gebruiken, en beide tevreden.. leuk vind ik dat :)

Verder natuurlijk keurig werk, maar daar raken we gewend aan bij je.

Voor de ultieme voorbereiding zou ik voor de primer de auto nog even een keertje wassen. Laat ik hier net ook Nanolex voor gebruiken ;) geen must natuurlijk maar ik vind het zelf fijn om te doen... ook om van de laatste polijst spetters af te komen. En zal de standtijd van de coating alleen maar ten goede komen.

Ja die primer is echt goed. Blij dat Ik dat gedaan heb. Glans is echt subliem

En zoals je al zei op insta de oorlog heb Ik gedeeltelijk gewonnen haha
 
Prachtig werk weer! Die 6 blinkt weer netjes.
Die Q2 Primer is bedoelt voor daarna een coating aan te brengen. Is deze stap ook aan te raden om daarna een mooie wax aan te brengen? Of zouden de SiO2 deeltjes hier een invloed hebben? Stel dat ik bijvoorbeeld na de Q2 Primer de WA Quartz aanbreng?
 
@M3fan, zie ook hier https://forum.carclean.com/threads/hebben-we-nog-wat-gedaan-vandaag-deel-18.20338/post-375107
En in de webshop,staat
Q² Primer is een ultra-lichte finishing polish en SiO² primer in één.

Als antwoord op de vraag, ja kunt het ook gebruiken en daarna wax als LSP.

Ergens was nog de vraag gesteld of het zo glad werd van fillers, maar die zitten er niet in.

Ik ben wel benieuwd @Michel Kuijpers waarom je nog weer afgenomen hebt. Dacht dat niet meer hoefde? Hoewel het na een kwartiertje ook geen kwaad kan om het wel te doen, zo las ik.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik heb gedaan zoals stond op de website. Na 15 min moet je het afnemen met prep of ex als je gelijk wilt coaten. Als je dat niet gelijk wilt doen kan het na 24 uur maar ook Dan Zou Ik nog afnemen ivm stofdeeltjes.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Mooie full detail als altijd @Michel Kuijpers
Leuk hoe je altijd weer nieuwe producten uitprobeert en hier in je verslag de nadruk op legt als een soort dubbel: detailverslag + mini-review :)
Keep up the good work!

Thanks daar is het forum voor. Andere producten proberen die andere aan raden of goede recenties geven. Next up is Scholl polijst middelen vooral met die duitse auto's
 
Netjes! Mooie BMW ook!

Het verschil tussen met en zonder Primer met Q² Pure ga je zeker merken. Of dat bij andere coatings ook is durf ik nog niet te zeggen.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Primer ga Ik volgende week weer gebruiken op een rode swift. Deze heb Ik trouwens al vaker gehad, nu met de primer hoop Ik nog Meer glans