DKBM zei:ik doe niets machinaal (ben ook een beginneling), maar voor de Black Hole gebruik ik een witte LC pad en voor de EXP en Naty's beide een rode LC pad. De witte pad is nog redelijk stevig, terwijl de rode pads heel zacht zijn (ook handig om de Natty's goed uit het potje te krijgen)
Havanna zei:Iemand trouwens met het resultaat bekend van de combi EX-P en dan getopt met de M16?
(*heb na lang twijfelen een blikje M16 gekocht voor de lovende verhalen, vandaar )
Vind trouwens wel dat de EX-P als een idioot indroogt op m'n lak, kan soms niet eens zien waar ik al ben geweest.
DKBM zei:@Havana: de witte LC pad die ik gebruik voor de BH is de White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator. Volgens mij zonder cutting factor. Bedoel jij deze pad ook en met welke zwarte pad vergelijk jij hem? (mogelijk iets voor volgende bestelling)
Dibbuz zei:NXT / EX-P opbrengen, 30 tot 60 minuten laten curen, afhalen met een MF
nee, curen tot de swipetest aangeeft dat je hem af kan nemen. (met een schone vinger over de lak halen, is de lak schoon en helder dan kan je hem afnemen, is het nog vettig dan nog even wachten)
Simpele stelregel:
Alleen waxes dienen te drogen/curen (curen = intrekken), alle andere producten zoals paintcleaners en polishes hoeven niet te drogen.
Het laten drogen van paintcleaners en polishes heeft geen toegevoegde waarde en maakt het afnemen van deze producten alleen maar lastiger.
Hoe lang laten drogen/curen?
Dit is afhankelijk van de omgeving (temperatuur, vochtigheid), maar over het algemeen geldt: hoe langer hoe beter, maar je kan het testen door de zogenaamde "swipetest" te doen:
Je wrijft simpelweg heel snel met je (schone!) vinger over de gewaxte lak en als er geen vettige waas op de lak achterblijft is de wax voldoende ge'cured' om te worden afgenomen.
Tim zei:Een sealant laat je meestal juist langer curen dan een wax. Bijvoorbeeld de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant moet je 45 minuten laten curen! de EX-P van Poorboy's 30 tot 60 minuten.