• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tornador

Een vriend van me gebruikt tornador paar keer per dag. +/ 150e.
+/- 50e werkt zeer matig/slecht.
 
Weet ik niet precies, het is een autogarage.
Dan zal het wss gelijk te groot zijn voor hier thuis. Zou eigenlijk willen wetenemen hoe een 50l compressor met 250l/'m het doed. Dit is de min aangegeven waarde
Maar zou die het ook continu kunnen bijhouden.
 
Heb per ongeluk via Wish, er twee......ja twee besteld!
Had gekeken wat de verzendkosten waren door het product in het winkelmandje te plaatsen (van twee vesrschillende leveranciers) wilde ik voor mijn zoontje StickyPuddy bestellen, betel ik ook deze producten!
Dus als hij binnen is zal ik een review ervan maken. (Plus evt, misschien, indien hij bevalt, de tweede te koop aanbieden, zo niet gaan ze op marktplaats. Maar dan waarschuw ik jullie nog wel :p dat je deze add op marktplaats moet negeren..!)

Wordt vervolgt.
 
Ik heb geen ervaring met tornador, maar wil wel wat zeggen over de compressor.
Het gaat normaal niet zozeer om het verschil tussen een 25L en 50liter compressor maar over de Liters per minuut die de compressor levert.
Een normale compressor slaat aan bij 6 bar. Ik heb een 25liter compressor thuis waar ik veel mee doe. Ik gebruik ook regelmatig een luchtsleutel of dremel, boormachine op perslucht. Wel scheelt het natuurlijk dat een grotere compressor minder snel aan slaat en dus langer een hogere druk levert. Maar wat is de werkdruk van de Tornador? ;)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Een tornador werkt tussen 4 - 6.5 Bar en heeft 270l/min effectief geleverde lucht nodig en niet aangezogen.

Dus een compressor met een buffervat van 50liter en werkdruk 8bar met heeft een buffer van +- 75 liter/min als je op 6.5bar werkt.

Meeste firma's zullen ook alleen met aangezogen lucht werken.

https://www.bol.com/nl/p/einhell-te...G-43727620744-S-272776885365-9200000040668958

Deze compressor levert dus 230l/min aangezogen = +- 150l/min effectief geleverd.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
 
als ik een compressor had, kocht ik gelijk een Tornador. Ik heb bij een autopoetser uitgeprobeerd, ik zou 'm zo kopen. Alleen het compressorverhaal houdt me tegen omdat je toch een hoge luchtopbrengst nodig hebt, ik heb begrpen dat 270l/min te weinig levert om hem goed werkend te houden, je moet als ik het goed heb toch op 365 l/min opbrengst zitten en dat wordt mij een te grote compressor. Ik denk dat je zo'n Chinese best kan uitproberen, hun foamlanzen zijn niet slecht (uit nieuwsgierigheid toch gekocht terwijl ik al een Autobrite heb) en dat is echt te doen hoor.
 
als ik een compressor had, kocht ik gelijk een Tornador. Ik heb bij een autopoetser uitgeprobeerd, ik zou 'm zo kopen. Alleen het compressorverhaal houdt me tegen omdat je toch een hoge luchtopbrengst nodig hebt, ik heb begrpen dat 270l/min te weinig levert om hem goed werkend te houden, je moet als ik het goed heb toch op 365 l/min opbrengst zitten en dat wordt mij een te grote compressor. Ik denk dat je zo'n Chinese best kan uitproberen, hun foamlanzen zijn niet slecht (uit nieuwsgierigheid toch gekocht terwijl ik al een Autobrite heb) en dat is echt te doen hoor.

Zoals je zegt 365 l/min is ongeveer 250 liter geleverde perslucht. En dan spreken we al over grotere compressoren. Wij hebben hier een compressor die effectief 1400 l/min geeft met een buffer van 1000 liter en dan werkt de tornador perfect. Een kleine compressor 365l/min met een buffertank van 100/200 liter gaat perfect werken
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
te groot voor mijn schuurtje, maar een tornador echt het werkt zo goed! Als je ziet wat het op automatjes doet, volgens bespaart het nog tijd ook.
Jammer dat ie zo'n enorme luchttoevoer nodig heeft