• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla - Dark Blue Mica 8K8

MTyn

Detailing guru
29 aug 2010
633
150
Na een paar weken geleden de RAV4 gedaan te hebben, zondag was de Corolla het lid..

Begonnen met wassen, dubbele dosis shampoo, uiteraard 2 emmers en mitt´s en soppen maar!
Geen voorfoto´s en wasfoto´s (veel te druk bezig.. :-b ) maar rest van de dag wel tussendoor wat plaatjes geschoten :

POL1.webp

Toppunt van economisch kleien :
Brok Megs klei met Last Touch 1:1 in een 0,5L Fanta flesje met sproeikop van oude Dasty fles.. super!

Kwam niet heel veel af. En wederom sorry, geen klei-foto gemaakt..

POL2.webp

Demonteren en afplakken

POL3.webp

Klaar voor de aanval..

POL4.webp

Poorboys SSR1 met Witte pad

POL5.webp

Ik lekker met de DAP500 aan de slag

POL6.webp

..en mn wederhelft... euh.. :lol

POL7.webp

De kleinere delen met een handpad

POL8.webp

Poorboy´s Professional Polish met zwarte pad.

POL9.webp

Dat gaf al een erg mooie finish.
Door met de Black Hole, voor test eens met accumachine gedaan. Gaat prima!

POL10.webp

Half uurtje laten zitten.

POL11.webp

Daarna de Poorboys EX-P, met accumachine en blauwe pad

Zeker een uur laten zitten, ondertussen de bandjes in de Meguiars Endurance Gloss voor het geheel.
Klaar voor vandaag! Precies etenstijd dus opruimen, uitspoelen en morgen verder.
Maar eerst een paar na-foto´s..

POL12.webp

POL13.webp

POL14.webp

POL15.webp

POL16.webp

De volgende ochtend..

POL17.webp

POL18.webp

POL19.webp

Meeste macro foto´s waren alleen in het midden wat scherp... kan mn Olympus (SP-560UZ) niet van die &$%#-autofocus afkrijgen..
Met mn good old 2.1MP Sony F505 nooit last van gehad. Jammer!

Auto weer schoon en droog gemaakt, eerst de trims met Trim Detailer gedaan en toen een laagje Collinite 845 aangebracht. Bijna uur erop laten zitten, was net op tijd, het begon al wat bitcherig te worden..

Eindresultaat :

POL20.webp

POL21.webp

POL22.webp

POL23.webp

POL24.webp

POL25.webp

POL26.webp

POL27.webp

Al met al behoorlijk tevreden met het resultaat. Zal hopelijk de laatste keer zijn dat ik deze lak doe.
Bijna niet te zien op de foto´s maar de roest bij de achterschermen wordt aangepakt. en de motorkap, voorbumper en spoilerlip.
Omdat het vanwege kleurverschil uitgespoten moet worden, zal ie waarschijnlijk maar helemaal gespoten worden. Met een flinke lading blanke lak, dat zeker!

Dat is een Ferm accupolisher, volgens mij heeft Meguiars m ook vroeger in het programma gehad.
Voor de glaze en sealant/wax voldoet ie prima. Nog geen accu per auto.

nicknameless zei:
Mooi resultaat maarre, gebruik minder produkt!

Je pad is helemaal verzadigd en zit zelfs op de backingplate 8o

Klopt, pad is ook iets te vochtig/nat geweest na het spoelen..
Vorige keer ging het vrij snel gummen dus was wat royaler deze keer.

Mooi resultaat en vind hem ook sportief ogen! Mijn complimenten. Van welk bouwjaar is deze auto? Ik heb samen met Dennis121 voor 3 weken terug een corolla gedaan uit 1998, maar no way dat ik het met ssr1 af kon (monello finale in mijn geval), had de auto geen swirls? We hadden echt paars wolletje met inizo nodig.

1996 maar is in 2002 al een keer overgespoten.

Is toen nat uit de cabine geduwd (want was druk...) dus zal he-le-maal onder de stofjes. ]-0
Die zijn er wel uit gepolijst maar heb dus niet veel blanke lak meer over.. :(

Vandaar dat ik (nog) niet zwaarder ging dan SSR1 op wit..
Swirls heeft ie wel nog een beetje maar het meeste is toch weer weg.

een heel mooi resultaat en een hele mooie kleur..

een dubbele achterspoiler is niet mijn ding, maar ieder is gelukkig anders

Mooi gedaan!
Ik wou dat ik m'n vrouwke ook zover kreeg, ma ja, daar vrees ik voor. Lijkt me is gezellig , een dagje de auto verwennen.
Groetjes Mini.

Bedankt voor de complimenten en tips allemaal!

Mini : Ze kijken ook op je vingers hoor! :lol maar ze is net zo autogek dus wat dat betreft.. :love

Leuk dat je vrouw je meehelpt met de auto, die van mij zit me stom aan te kijken als er weer een pakketje van CC komt:lol (ze leest niet mee wat ik typ)

Goed gedaan:cool