• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota corolla

tsunami69

Detailing addict
9 jul 2008
692
62
Vandaag stond er een zwarte toyota corolla op het programma, de eigenaar wilde daar waar nodig wel een handje helpen.

Eerst de auto gewassen en gekleid en de lak gecontroleerd op defecten, geconstateerd dat er behoorlijk wat schade was aangericht door ingevreten vogelpoep en wasstraatbezoelk door de voorgaande eigenaar.

Na het vastleggen van een aantal defecten begonnen met testspot, gestart met de Monello Raffini finale, deze gaf op een behoorlijk defect een zeer strak resultaat maar bleek het bij nader inzien toch net niet te zijn dus een stapje zwaarder gegaan naar de Monello Raffini mezzo, deze gaf het gewenste resultaat in combinatiemet de groene LC pad.

Na het polijsten nogmaals de auto gewassen en gedroogd waarna de corolla in de wax is gezet, de keuze viel hierbij op de collinite super doublecoat nr 476, vervolgens nog de banden in de wolfgang tiregel en de voorruit en voorste zijruiten met car-lack behandeld.

Al met al weinig goede foto’s kunnen maken, mijn huidige toestel heeft het wat moeilijker bij wat minder licht.

Voor + defecten

P1060558_edited.webp

P1060559_edited.webp

P1060567_edited.webp

P1060570_edited.webp

P1060574_edited.webp

Stukje klei na zijpaneel

P1060568_edited.webp

Na

P1060582_edited.webp

P1060584_edited.webp

P1060585_edited.webp

P1060587_edited.webp

P1060590_edited.webp

P1060593_edited.webp

P1060594_edited.webp

P1060595_edited.webp

P1060597_edited.webp

Bedankt weer voor het lezen

Groet,

Wilco

Mooie E12..mist nog wel de TTE dakspoiler he :-d

Heb je de vogelschijtplekken er nog uit weten te krijgen?

Van Finale naar Inizio ?
Bedoelde je niet: van Mezzo naar Inizio" of "Finale naar Mezzo" ; anders sla je toch een hele dikke stap over ??

Ziet er hoe dan ook wel mega stukken beter uit Wilco !

Keurig weer Wilco (maar ik had ook niet anders van je verwacht ;) ) Nog swirl pics voor / na? Trouwens, heb je zelf weer een andere Avensis?

Bijzonder strak geworden, kom regelmatig van dit soort 'vertrapte' Corolla's tegen maar die komen er nooit meer zo uit te zien.

@DKBM, inderdaad een nieuwe avensis, deze moet eerst nog onder handen genomen worden en dan wordt ie voorgesteld,

onder de carport heb ik onvoldoende licht om goede foto's te maken (heb nog een oude camera), zonder flits zie je bijzonder weinig en zeker geen details, met flits zien de foto's er vrij grof uit en is er ook geen detail te zien, volgende maand hoop ik een mooie DSLR onder de kerstboom te vinden (of er zelf onder te leggen) waarmee dat probleem is opgelost.

Deze corolla wordt door de eigenaar al goed onderhouden, hij heeft al een clinic 1 gevolgd en een aantal goodies aangeschaft

Daar komt die mooie nieuwe carport toch mooi van pas kerel!
Off topic:
Ik heb laatst nog in jouw woonplaats nog enkele nachten gelogeerd. Met de dochters naar de Sprookjescamping geweest. Waanzinnig leuke ervaring en de kids waren helemaal over hun toeren van enthousiasme.
Wanneer ik nog eens naar die camping ga (en dat is absoluut niet ondenkbaar), dan ga ik eens op zoek naar die mooie carport van jou.
On topic:
Mooi geworden die Toyota. Hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier aan zal beleven.
Aficior

Mooi resultaat :-)^
Spijtig dat het alweer minder licht was buiten, heb ik ook altijd (behalve in de zomer natuurlijk)
Het is dan ook meer dan 8 uur werk als je het goed wil doen hé ;-)

Aficior zei:
Daar komt die mooie nieuwe carport toch mooi van pas kerel!
Off topic:
Ik heb laatst nog in jouw woonplaats nog enkele nachten gelogeerd. Met de dochters naar de Sprookjescamping geweest. Waanzinnig leuke ervaring en de kids waren helemaal over hun toeren van enthousiasme.
Wanneer ik nog eens naar die camping ga (en dat is absoluut niet ondenkbaar), dan ga ik eens op zoek naar die mooie carport van jou.
On topic:
Mooi geworden die Toyota. Hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier aan zal beleven.
Aficior

Qua camping zit je hier goed, hier in de directe omgeving zitten drie of vier campings die tot de beste van NL en Europa behoren, daarnaast zitten er nog wel enige tientallen in de omgeving.

De koffie staat in principe niet klaar, die wordt vers gezet:ja

Ik ben erg tevreden, en die opmerking over afgetrapt zal ik maar door de vingers zien ;)

Ik ben druk bezig met mijn foto's zal ze straks hier ook nog wel even linken.

/editmodus

Heb de foto's hier online gezet

SkyBuMp zei:
Mooie E12..mist nog wel de TTE dakspoiler he :-d

Heb je de vogelschijtplekken er nog uit weten te krijgen?

dat ging heel goed, na 1 pass zag het er weer top uit en soms was een 2e pass nodig

ik heb nog een paar foto's van de eigenaar
voor (zie ook de 4e foto in topicstart)
P1000765_edited.webp

na
P1000775_edited.webp

en ikke in actie
P1000770_edited.webp

Nee, heb een testspot gedaan met de finale en aansluitend de mezzo ernaast, in finish zag ik en de eigenaar geen verschil, let wel ik heb alleen de groene finishing pad gebruikt en de lak was op zich in goede staat

netjes resultaat!!

wel toevallig... we hebben allebei dezelfde naam en ook nog eens een zelfde auto gedaan

DSCF3189.webp

DSCF3188.webp

ik heb deze al 2x mogen aanpakken.. erg fijne auto om te detailen vind ik