• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota mr2 1998

DC-R

Detailing rookie
26 jul 2009
7
0
hallo iedereen

Ik zal me eerst even voorstellen hier op dit forum aangezien dit me eerste post is ,^^ Ik ben Ron 22jaar en rij momenteel een Toyota mr2 uit 1998. De kleur is paars/blauw achtig.
Ik heb de auto ongeveer 2/3maanden geleden gekocht bij een dealer maar na een aantal dagen zag ik overal de bekende circles met krasjes komen. niet alleen circles maar ook strepen. Ik ben dus toen een poosje opzoek geweest naar goeie spullen om te wassen/poetsen maar daarbij wou ik ook een handleiding/volgorde van al die spullen. toen kwam ik op deze site uit en vond toen dit topic https://forum.Carclean.com/threads/wetsanden-met-dremel.1086/

Heb dus meteen alles besteld wat ik moest hebben en het filmpje op youtube gekeken en bij vandaag aan de slag gegaag. Heb er flink wat tijd ingestoken ben 10uur begonnen en 5uur was ik dan toch eindelijk klaar.

Hier een aantal fototjes van hoe de auto was (het lijkt wel iets erger als dat het was)
2rnbotd.jpg


2n9m44l.jpg


2m50whg.jpg



En dit is het resultaat!
5yg84z.jpg


2l9i24l.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Er zijn nog een aantal lichte krasjes te zien maar het grootste gedeelte is eruit en ben wel blij met het eindresultaat. Ook de steenslag op de voorkant is zonde maar dat is helaas niet anders

Wel zou ik nog willen vragen aan jullie hoe ik nu het beste met me lak om moet gaan. De auto 1/2keer per week wassen? met de hand of mag het ook bij de wasbeer? moet ik em elke week op nieuw in de wax zetten die ik nu heb gebruikt?
 
Welkom op het forum!
Een mooi resultaat! :)^
De wasbeer of welke andere autowasstraat is absoluut NIET aan te raden.
Voor het beste resultaat was je de auto gewoon 'met het handje' met de zogenaamde 2 emmer methode.
Bij de wasstraat krijg je krassen. Bij een was'box' waar je zelf met de hoge druk de auto kan reinigen, ben je met een beetje pech na een paar keer wassen je hele waxlaag kwijt.
(De shampoo die ze daar gebruiken die worden zelfs met handschoenen aan bijgevuld omdat dit anders te schadelijk is voor de huid; aldus mijn buurman die werkzaam is bij een autobedrijf die ook een wasbox en wasstraat hebben)
 
Ah, een wasbox!

Altijd met de hand wassen, afspuiten bij een wasbox mag natuurlijk, maar gebruik absoluut nooit de borstel die daar aanwezig is! :no Nooit wassen met een spons, maar met een washmitt of een bone (MF spons). Bij het afdrogen ook geen zeem gebruiken. een keer in de week wassen is prima,

Waxen doe je niet zo vaak. als je de juiste hoeveelheid shampoo gebruikt dan is waxen eigenlijk maar eens in de 2 maanden nodig. Meer mag altijd als je dat leuk vind natuurlijk ;)
 
Welkom :)^

En prachtig resultaat hoor ! de volgende keer ook even je wangen van je bandjes behandelen, dat ziet er ook altijd super uit :cool: heb je daar al iets voor ?




Groet,
Sjors
 
Die ziet er even een stuk beter uit zeg, inderdaad zoals Sjors zegt de bandjes! Zo is het natuurlijk niet af ;)
Hou je van mat ga dan voor Black Diamond Tyre gel of Mother's Reflections Tyre spray
 
bedankt voor de positieve reacties ;)

Ik was idd vergeten om spullen voor me banden/velgen te halen maar dat zal ik dus zo snel mogelijk doen. De foto's hiervan volgen nog :)