Er komt een moment en dan wil je als detailer wat stapjes verder. Ik liep al een tijdje met de gedachte om een rotary aan te schaffen.
En toen ik de mogelijkheid kreeg om een goede tweedehands Flex PE14-2-150 te kopen heb ik dat gelijk gedaan.
Ook wetsanden stond nog op mijn te-ontdekken-lijstje. Wat mistte ik nog? Ach, plaatdelen om op te oefenen.
Gelijk maar goed aangepakt, oftwel plaatdelen inclusief motor, onderstel en een interieur
.
Technisch is de Toyota Starlet prima, maar optisch genoeg te doen. Behalve de nodige deukjes ook een aantal van deze.
Eerst schuren om de randen van de kras wat af te vlakken en als de kras te diep was, daarna opvullen, soms in meerdere stappen. Schuren ging met 2000 en 2500.
Een resultaat zoals hier maakte mij in ieder geval blij. Een licht kleurverschil, maar daarvoor moet je er wel met je neus op gaan liggen.
De verdere staat van de lak is niet voor tere zieltjes. Een verzameling van 22 jaar ziet er dus zo uit.
Ik stroopte de mouwen op en pakte de Rotary. Daarop een gele monellopad en Scholl S3. En daar kwamen de eerste meters met de Flex.
De verrassing was zeer aangenaam
en je stelt jezelf de vraag:"Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?"
Het corrigeert echt veel sneller, zeker op deze Toyotalak, maar je moet het koppie er wel bijhouden.
Zowat de hele auto zo gedaan als oefening en afgeschaald met de Flex VRG en oranje Lake Countrypad met Scholl S30.
Voordeel van deze toegetakelde lak: je kon prima zien waar je gebleven was met polijsten
De vaalgrijze bumpers werden grondig schoongemaakt. Zoals jullie zien gingen deze vlekken er niet af, maar de Gyeon Trim haalde de kleur aardig terug.
Deze laag heb ik nog iets dikker opgezet en op de eindplaatjes zie je het eindresultaat.
Daarover gesproken: dit was de verwaarloosde motorkap.
En de rest.
Toen ik een paar weken later langs de dealer reed waar ik deze heb gekocht,
kon hij alleen maar zeggen:"Jahoor, wat heb jij gedaan? Daar moet je wat mee gaan doen man!"
Bedankt voor het lezen, groeten Martin.
En toen ik de mogelijkheid kreeg om een goede tweedehands Flex PE14-2-150 te kopen heb ik dat gelijk gedaan.
Ook wetsanden stond nog op mijn te-ontdekken-lijstje. Wat mistte ik nog? Ach, plaatdelen om op te oefenen.
Gelijk maar goed aangepakt, oftwel plaatdelen inclusief motor, onderstel en een interieur
Technisch is de Toyota Starlet prima, maar optisch genoeg te doen. Behalve de nodige deukjes ook een aantal van deze.
Eerst schuren om de randen van de kras wat af te vlakken en als de kras te diep was, daarna opvullen, soms in meerdere stappen. Schuren ging met 2000 en 2500.
Een resultaat zoals hier maakte mij in ieder geval blij. Een licht kleurverschil, maar daarvoor moet je er wel met je neus op gaan liggen.
De verdere staat van de lak is niet voor tere zieltjes. Een verzameling van 22 jaar ziet er dus zo uit.
Ik stroopte de mouwen op en pakte de Rotary. Daarop een gele monellopad en Scholl S3. En daar kwamen de eerste meters met de Flex.
De verrassing was zeer aangenaam
Het corrigeert echt veel sneller, zeker op deze Toyotalak, maar je moet het koppie er wel bijhouden.
Zowat de hele auto zo gedaan als oefening en afgeschaald met de Flex VRG en oranje Lake Countrypad met Scholl S30.
Voordeel van deze toegetakelde lak: je kon prima zien waar je gebleven was met polijsten
De vaalgrijze bumpers werden grondig schoongemaakt. Zoals jullie zien gingen deze vlekken er niet af, maar de Gyeon Trim haalde de kleur aardig terug.
Deze laag heb ik nog iets dikker opgezet en op de eindplaatjes zie je het eindresultaat.
Daarover gesproken: dit was de verwaarloosde motorkap.
En de rest.
Toen ik een paar weken later langs de dealer reed waar ik deze heb gekocht,
kon hij alleen maar zeggen:"Jahoor, wat heb jij gedaan? Daar moet je wat mee gaan doen man!"
Bedankt voor het lezen, groeten Martin.