Ik ben het niet helemaal eens met de 2 adviezen hierboven. Kijk, je moet een doel hebben.
Doel A = Lak rood maken
of
Doel B = Lak rood maken en alle swirls en krassen eruit halen.
Als je alleen doel A hebt, dan gaat het wel met de hand. De reden dat de lak op de andere panelen niet mooi rood wordt kan verschillende oorzaken hebben. Waarschijnlijk is de lak daar té geoxideerd en moet je nog meer lak weghalen totdat je weer bij de 'verse' rode kleur komt. Of wellicht is er ooit schade geweest en zijn er panelen vervangen met een ander paneel of overgespoten.
Bij overspuiten kan een spuiter blanke lak erover hebben gespoten, waardoor de rode lak eronder roze is geworden. Dit heb je vaak bij gele Fiats of oudere (rode en gele) Seat Leons, waarbij de kleurlak onder de blanke lak doffer is geworden. Dit is dan qua kleur niet meer te corrigeren. Je herkent blanke lak als je een polijstmiddel gebruikt en je pad kleurt niet rood.
Voor doel B: volledige correctie: als je dat met het handje wil doen wens ik je veel succes en een goede conditie. Ik heb ook een Starlet gehad, die ik in het begin volledige wilde corrigeren met de hand. Na uren ( u r e n !) achter elkaar boenen en boenen en boenen, constant met krachtige druk op de lak, had ik het dak en de motorkap gedaan. En had ik geen puf meer over om nog met genoeg druk de rest van de auto aan te pakken. En toen kocht ik maar een DAP.
Het hoeft niet altijd 100% te zijn, als je zelf maar tevreden bent. ^
Doel A = Lak rood maken
of
Doel B = Lak rood maken en alle swirls en krassen eruit halen.
Als je alleen doel A hebt, dan gaat het wel met de hand. De reden dat de lak op de andere panelen niet mooi rood wordt kan verschillende oorzaken hebben. Waarschijnlijk is de lak daar té geoxideerd en moet je nog meer lak weghalen totdat je weer bij de 'verse' rode kleur komt. Of wellicht is er ooit schade geweest en zijn er panelen vervangen met een ander paneel of overgespoten.
Bij overspuiten kan een spuiter blanke lak erover hebben gespoten, waardoor de rode lak eronder roze is geworden. Dit heb je vaak bij gele Fiats of oudere (rode en gele) Seat Leons, waarbij de kleurlak onder de blanke lak doffer is geworden. Dit is dan qua kleur niet meer te corrigeren. Je herkent blanke lak als je een polijstmiddel gebruikt en je pad kleurt niet rood.
Voor doel B: volledige correctie: als je dat met het handje wil doen wens ik je veel succes en een goede conditie. Ik heb ook een Starlet gehad, die ik in het begin volledige wilde corrigeren met de hand. Na uren ( u r e n !) achter elkaar boenen en boenen en boenen, constant met krachtige druk op de lak, had ik het dak en de motorkap gedaan. En had ik geen puf meer over om nog met genoeg druk de rest van de auto aan te pakken. En toen kocht ik maar een DAP.
Het hoeft niet altijd 100% te zijn, als je zelf maar tevreden bent. ^