Zoals het onderwerp al zegt, ik heb een full detail gegeven aan de Yaris van de buurvrouw.
Waarom? Omdat ze waarschijnlijk op korte termijn verhuisd en ik hier niet gewoond
zou hebben zonder haar toedoen. Dus ik wilde graag iets voor haar doen.
Geheel belangeloos is het niet, want eerlijk gezegd stoorde ik mij aan de auto toch wel een beetje.
Hij staat namelijk precies in mijn zicht vanachter de Mac...
Hoe ziet een Yaris eruit als hij zeker al 8 jaar geen TLC heeft gehad? Nou zo:
Wat probleempjes gezien?
Van binnen was het ook niet best...
Dus ik had genoeg te doen...
Ik heb me netjes aan het stappenplan gehouden:
Stap 1: schuimen Lancia + Artico Magico en wassen met Slick&Suds
velgen met Non Ferro behandeld, gekleid en in de EX-P gezet
Stap 2: kleien met Monello en Spray&Wipe (op foto slechts de motorkap gedaan...)
Stap 3: polijsten DAP met Mezzo plus Scholl sandwich spider pad (op foto rechter koplamp gepolijst en lak toch wel...)
Stap 4: glaze overgeslagen, maar wel op al het plastic Back to Black aangebracht.
Bandjes voorzien van oude Turtle gel die ik nog had staan.
Stap 5: beschermen door 476 van Collinite op de lak, 845 op de ramen en Rain Kleer op de voorruit.
Hierna was ik wel even klaar en heb de buurvrouw beloofd dat ik een andere dag het interieur aan zou pakken.
Ze was hier al erg blij mee en supertrots. Ze herkende haar eigen auto bijna niet meer. Het was me ook gelukt
een aantal 'imperfecties' weg te halen...
Weg zijn de doffe plekken...
Vandaag het interieur gedaan. Hiervoor kon ik mooi George inzetten. Eerst droog gestofzuigd en daarna de
bekleding en het tapijt gedaan voor de eerste keer met de extractor accesoires. Het water was zwart!
De rest heb ik eerst moeten behandelen met APC+D 1:10 (ze rookt in de auto) en daarna behandeld met
Natural Look, dit deed het interieur aardig opleven... (nog wat nat op de foto's...)
Wat ik niet aandurfde was de hemelbekleding...
De buurvrouw was wederom in haar nopjes en gaf aan niet meer te roken in de auto.
Ik heb haar de tip gegeven om een paar voordelige matjes op de kop te tikken.
Knapt de auto gelijk van op...
Rest me nog te zeggen dat er een laatste 'piece de resistance' zal volgen maar daar een andere
keer meer over...
Voor tops, tips en vragen sta ik uiteraard open!
PS. Excuses voor de telefoon foto's...
Waarom? Omdat ze waarschijnlijk op korte termijn verhuisd en ik hier niet gewoond
zou hebben zonder haar toedoen. Dus ik wilde graag iets voor haar doen.
Geheel belangeloos is het niet, want eerlijk gezegd stoorde ik mij aan de auto toch wel een beetje.
Hij staat namelijk precies in mijn zicht vanachter de Mac...
Hoe ziet een Yaris eruit als hij zeker al 8 jaar geen TLC heeft gehad? Nou zo:
Wat probleempjes gezien?
Van binnen was het ook niet best...
Dus ik had genoeg te doen...
Ik heb me netjes aan het stappenplan gehouden:
Stap 1: schuimen Lancia + Artico Magico en wassen met Slick&Suds
velgen met Non Ferro behandeld, gekleid en in de EX-P gezet
Stap 2: kleien met Monello en Spray&Wipe (op foto slechts de motorkap gedaan...)
Stap 3: polijsten DAP met Mezzo plus Scholl sandwich spider pad (op foto rechter koplamp gepolijst en lak toch wel...)
Stap 4: glaze overgeslagen, maar wel op al het plastic Back to Black aangebracht.
Bandjes voorzien van oude Turtle gel die ik nog had staan.
Stap 5: beschermen door 476 van Collinite op de lak, 845 op de ramen en Rain Kleer op de voorruit.
Hierna was ik wel even klaar en heb de buurvrouw beloofd dat ik een andere dag het interieur aan zou pakken.
Ze was hier al erg blij mee en supertrots. Ze herkende haar eigen auto bijna niet meer. Het was me ook gelukt
een aantal 'imperfecties' weg te halen...
Weg zijn de doffe plekken...
Vandaag het interieur gedaan. Hiervoor kon ik mooi George inzetten. Eerst droog gestofzuigd en daarna de
bekleding en het tapijt gedaan voor de eerste keer met de extractor accesoires. Het water was zwart!
De rest heb ik eerst moeten behandelen met APC+D 1:10 (ze rookt in de auto) en daarna behandeld met
Natural Look, dit deed het interieur aardig opleven... (nog wat nat op de foto's...)
Wat ik niet aandurfde was de hemelbekleding...
De buurvrouw was wederom in haar nopjes en gaf aan niet meer te roken in de auto.
Ik heb haar de tip gegeven om een paar voordelige matjes op de kop te tikken.
Knapt de auto gelijk van op...
Rest me nog te zeggen dat er een laatste 'piece de resistance' zal volgen maar daar een andere
keer meer over...
Voor tops, tips en vragen sta ik uiteraard open!
PS. Excuses voor de telefoon foto's...
Laatst bewerkt: