• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Toyota Yaris 2003 van de buurvrouw

SlomeDuikelaar

Detailing guru
Tester of Bling
28 dec 2015
572
153
45
Den Haag - Zuid
Zoals het onderwerp al zegt, ik heb een full detail gegeven aan de Yaris van de buurvrouw.
Waarom? Omdat ze waarschijnlijk op korte termijn verhuisd en ik hier niet gewoond
zou hebben zonder haar toedoen. Dus ik wilde graag iets voor haar doen.
Geheel belangeloos is het niet, want eerlijk gezegd stoorde ik mij aan de auto toch wel een beetje.
Hij staat namelijk precies in mijn zicht vanachter de Mac...

Hoe ziet een Yaris eruit als hij zeker al 8 jaar geen TLC heeft gehad? Nou zo:
IMG-20160804-01732.webp

IMG-20160804-01735.webp

Wat probleempjes gezien?
IMG-20160804-01728.webp

IMG-20160804-01731.webp

Van binnen was het ook niet best...
IMG-20160804-01736.webp

IMG-20160812-01773.webp

Dus ik had genoeg te doen...
Ik heb me netjes aan het stappenplan gehouden:

Stap 1: schuimen Lancia + Artico Magico en wassen met Slick&Suds
velgen met Non Ferro behandeld, gekleid en in de EX-P gezet
IMG-20160804-01737.webp

IMG-20160804-01741.webp IMG-20160804-01727.webp IMG-20160804-01739.webp IMG-20160804-01740.webp

Stap 2: kleien met Monello en Spray&Wipe (op foto slechts de motorkap gedaan...)
IMG-20160804-01742.webp

Stap 3: polijsten DAP met Mezzo plus Scholl sandwich spider pad (op foto rechter koplamp gepolijst en lak toch wel...)
IMG-20160804-01743.webp

Stap 4: glaze overgeslagen, maar wel op al het plastic Back to Black aangebracht.
Bandjes voorzien van oude Turtle gel die ik nog had staan.
Stap 5: beschermen door 476 van Collinite op de lak, 845 op de ramen en Rain Kleer op de voorruit.
IMG-20160804-01745.webp

Hierna was ik wel even klaar en heb de buurvrouw beloofd dat ik een andere dag het interieur aan zou pakken.
Ze was hier al erg blij mee en supertrots. Ze herkende haar eigen auto bijna niet meer. Het was me ook gelukt
een aantal 'imperfecties' weg te halen...
IMG-20160804-01747.webp

Weg zijn de doffe plekken...
IMG-20160804-01746.webp

Vandaag het interieur gedaan. Hiervoor kon ik mooi George inzetten. Eerst droog gestofzuigd en daarna de
bekleding en het tapijt gedaan voor de eerste keer met de extractor accesoires. Het water was zwart!
De rest heb ik eerst moeten behandelen met APC+D 1:10 (ze rookt in de auto) en daarna behandeld met
Natural Look, dit deed het interieur aardig opleven... (nog wat nat op de foto's...)
IMG-20160812-01779.webp

IMG-20160812-01780.webp

IMG-20160812-01777.webp

IMG-20160812-01778.webp

Wat ik niet aandurfde was de hemelbekleding...
IMG-20160812-01775.webp

De buurvrouw was wederom in haar nopjes en gaf aan niet meer te roken in de auto.
Ik heb haar de tip gegeven om een paar voordelige matjes op de kop te tikken.
Knapt de auto gelijk van op...

Rest me nog te zeggen dat er een laatste 'piece de resistance' zal volgen maar daar een andere
keer meer over...

Voor tops, tips en vragen sta ik uiteraard open!

PS. Excuses voor de telefoon foto's...

Laatst bewerkt:
DIe had zeker wel wat tlc nodig zeg:eek: Maar met zo'n project heb je ook wel veel eer van je werk;) Net eindresultaat zowel van binnen als van buiten:cool:

• Leuk
Reacties: SlomeDuikelaar
Was niet om aan te zien :eek: maar wat heb je deze weer prachtig opgeknapt. Persoonlijk zou ik voor zo'n klus ook wel de nodige voldoening hebben, maar langs de andere kant het gevoel overhouden dat het een maat voor niets is geweest. Want zal de buurvrouw deze nu netjes verder onderhouden?...

• Leuk
Wat een verschil! Die dakhemel echt niet normaal. Netjes gewerkt.

Heb ooit eens gehad dat ik in een bouwvakkers bus stapte en me stoelhoes over de bestuurders stoel trok. De berijder stond er vlakbij en zei "dat hoeft niet joh" waarop ik zei, "jawel anders word mijn overal vies".

Dit was ook zo'n auto.

@allen : Bedankt voor de complimenten. Ik heb mijn best gedaan, maar toch zeker niet volledig tevreden.
Je weet gewoon van te voren dat het zeker wel zal opknappen, maar zeker nooit zoals je zou wensen.

@Emi :Het was inderdaad wel een vies werkje...

@RbL : Het gaf zeker voldoening, ondanks dat het me bijna 2 volle dagen kostte en het eea aan materiaal...

@Aficior : Daar wil ik dus helemaal niet aan denken! :p

@Kadjar : Uh, daar komt het wel op neer... Die ziet nog niet eens de krasstraat...
Wellicht dat ik hem over een tijdje een keer mee was, met ons eigen wagenpark en in de acquafobia zet.

@Michel Kuijpers : Ik was blij dat ik een oud stuk klei gebruikt had, ik wist niet ik zag!
De lak was ook compleet ruw vooraf en toch weer glad gekregen.

@tembaco : Ik ben ook erg blij met mijn extractor, heb wel de ergste plekken moeten aanpakken met
sterke APC+D en paardenharen borstel. Ik heb in ieder geval lekker kunnen oefenen.

• Leuk
Reacties: Tommy86
Dit zijn de leuke projecten! 100% resultaat ga je op zo'n auto niet halen, maar daarvoor wel 300% verbetering!
Op de sloop nog een onderpaneeltje voor de bumper scoren en met een lakstif langs de kale roestige plekken. Dan is ie af.
Wel opvallend dat de koplampen niet kanariegeel zijn. Hebben deze Yaris'jes normaal altijd last van. Misschien biedt een dikke laag vuil ook UV bescherming...

Ik zou aan zo'n restauratie zonder vergoeding trouwens alleen beginnen als de buurvrouw heel heet was... :p

• Leuk
Wat is een tlc ?

En fijn wat jij doet, maar ik zou het niet kunnen. Als ze geen respect hebben voor hun eigen auto, waarom doe je dan zoiets ? Ik zou geen voldoening halen uit anderen hun vuiligheid op te kuisen.

@Bartman TLC : Tender Loving Care.
Het is inderdaad een mooi resultaat en misschien een aanzet voor de buurvrouw om haar auto wat meer TLC te geven, nu ze toch een hele mooie basis heeft, kost het ook minder moeite om hem netjes te houden.

• Leuk
Hahaha! Nou, we zitten dichter bij een blonde ma Flodder dan bij een PYT!

Zoals gezegd, we zijn haar dankbaar. Ze heeft ons een tip gegeven om de vorige bewoners van ons huis
te benaderen om het huis van ze over te nemen. Wij zochten een huis en zij gingen uit mekaar.
Uiteindelijk zijn we er zonder makelaars uitgekomen, zij en wij beiden gelukkig...
De buurvrouw kan er helaas niet blijven wonen als ze straks met pensioen gaat.
Ze betekende erg veel voor de straat. (dus zeker geen Flodder praktijken:p)

@EJ2NH503P : Jij mag niet meer raden, ik heb al een onderpaneeltje klaar liggen...

@Aficior : Ik had inderdaad beide dagen een compleet nat shirt van het zweet...