• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trillen DAP

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hoi,
Als ik pads heb uitgespoeld en wil droogdraaien met mijn DAP merk ik dat de machine heel erg gaat trillen en een andere toon geluid gaat maken. Is dit normaal?
Thanks :)
 
Maakt ie wel het "gewone" geluid als je er mee bezig bent?

Knijp of druk eerst zoveel mogelijk water uit de pad en dan pas droog draaien op de DAP. Eerst op het laagste toerental en dan langzaam opvoeren.

Tip :idea:

Draai de pads droog in een emmer anders krijg je vreemde berichten uit de wijk dat er een UFO gespot is...
 
Idd, goed uitknijpen en de pad goed centreren op de backingplate.
De pad in een emmer droog draaien is een goede tip, daar voorkom je mee dat alles onder de spetters zit.

Dat is een kwestie van goed richten :cool:

De opmerking van @nicknameless was denk ik anders bedoeld: als de pad nat is, is ie een stuk zwaarder, als je de pad dan niet netjes positioneert op de DAP of het water is ongelijk verdeeld in de pad (door het uitknijpen) hoeft er maar weinig te gebeuren voor de pad van de machine vliegt bij het (te snel) opvoeren van het toerental, en kun je de pad opnieuw schoon maken.