• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trim, banden, APC, glas en pads

PM_Petrol

Detailing addict
6 aug 2014
71
55
30
Ik wil graag spullen kopen voor de trims/motorruimte en banden. Voor de banden heb ik ook gelezen dat het mogelijk is om trim dressing daarvoor te gebruiken. Wat denken jullie hiervan?
Zelf heb ik al een lijstje gemaakt met mogelijke producten:
  • Auto Finesse - Gloss Tyre Dressing - 500ml
  • Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 500ml
  • Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Ik twijfel dus tussen PB en AF Trim dressing. In een ander forumbericht zie ik dat AF wordt aangeraden boven PB. Dressing applicator die ik daarbij in gedachte had: Monello - Disco Duo applicator pads.
En voor de banden: Carclean.com - Dressing Applicator - Rond - 10cm

Een APC hoort eigenlijk ook wel in de collectie thuis. Ook hier heb ik er een van AF uitgekozen Auto Finesse - Verso All Purpose Cleaner - 1000ml
1 liter, maar is dat te veel voor normaal gebruik? Doe ik met die ene fles dan jaren voordat ie op is, anders neem ik een kleinere. Naar kwastjes heb ik nog niet gekeken. Maar is wel wenselijk voor de motorruimte en de kleine ruimtes tussen de deur/achterbakklep denk ik.

Voor het glas heb ik de Dodo Juice Menthol Cleaner Spray. Een normale MF heb ik hiervoor nog dus een speciaal glas MF doek is niet nodig lijkt me.


Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden en wat jullie aan zouden raden.
 
Ik ben niet echt weg van de bandendressing van AF. Verwacht niet dat het er lang gaat opzitten. Ik ben nog steeds een liefhebber van Perl, maar die verkopen ze niet meer bij CC. Misschien is de Gyeon - Q²M Tire een goed alternatief ... (nog geen ervaringen mee)
 
de Gyeon - Q²M Tire is de eerste waar ik echt tevreden over ben. niet vettig glimmen en blijft mooi lang zitten (nu al 5 weken en nog beating op de banden ) voor mij geen andere meer,
 
Zou voor een Apc deze van Pb nemen, deze heeft zich al bewezen dat deze goed is.
De Auto finesse revive is een goede dressing.
Voor een glasdoek toch maar wel een speciale nemen, is echt de moeite waard als je de ramen echt streep loos schoon wilt.
 
Voor mij ook alleen nog maar Gyeon tyre voor de banden. Duurzaamheid is geweldig en geen overdreven look! Eerst altijd PERL gebruikt maar bleef nooit zo langs mooi.

Auto Revive trim dressing is erg goed spul. Altijd PB trim restorer-fan geweest maar standtijd is vele malen langer en blijft er ook beter uitzien. Als je je kunststof goed wilt ontvetten, gebruik dan de paardenhaarborsteltjes in combinatie met APC. Deze krassen niet en je komt er werkelijk overal mee. Kieren, naden, emblemen, randjes.... https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Detail_borstel_Paardenhaar_Fijn_85_647_101890

Het aanbrengen gaat volgens mij lastig met een grote dressing applicator. Ik heb zelf veel geëxperimenteerd en ben nu erg tevreden over het volgende. Knip een schuursponje (de zachte versie) in twee delen in een vierkant en een ietwat langwerpig stuk. Het neemt de revive trim dressing mooi op en geeft het zeer egaal af. harder drukken voor meer afgifte en anders zacht drukken.
Door het kleine oppervlakte en de scherpe hoek kun je mooi langs de raamstrips en buitenspiegels. Grotere delen zoals bumpers en kunststof strips kun je dan beter met het andere, grotere stuk doen.

Succes!
 
Thx voor de reacties. Ik ga vandaag ff bij carclean langs om de spullen te kopen. Het wordt dus pb APC en AF trim spul. De bandengloss is nu ook wel duidelijk denk ik, Gyeon Tire. En dan misschien nog de paardenhaarborstels. Als ze nog een leuke aanbieding hebben voor een glas MF doek, neem ik er daar ook een van.
 
Voor de glasdoek zou ik die van Monello (https://www.Carclean.com/product/Monello/Vetro_Bianco_102386) doen. Ga je veel plezier aan hebben.
 
En, wat is het geworden? Mocht je nog niet geweest zijn, dan zou ik je zeker aanraden om Gyeon Tire te kopen. Mocht je budget hierdoor in de knoei komen, kan je beter Revive laten staan en Tire hiervoor gebruiken totdat je weer eens wat erbij gaat kopen. Zowel voor revive als voor Tire gebruik ik gewoon de edgeless applicators. Zijn in mijn ogen redelijk waardeloos, want ze gaan zo kapot, maar zolang ze nog niet helemaal kapot zijn, voldoen ze. De carclean dressing applicator vind ik een beetje groot. Hoe dan ook, goed schoonmaken is belangrijk voor beide producten (en de mothers tire brush is een super hulpmiddel hiervoor) en je hebt echt maar heel weinig nodig. Naar mijn mening kan je beter iets meer druk uitoefenen bij het aanbrengen dan meer product gebruiken.

Wat betreft de APC, ik ben niet erg tevreden over Verso. Het is zeker voordelig, maar ik gebruik het eigenlijk nooit meer. Heb 1 keer een 250ml flesje aangemaakt en die is nu misschien halfleeg. Total Wipeout van de Dodo is een stuk beter, maar ook duurder, maar goed, dat is nu wellicht ook mosterd na maaltijd. Misschien help ik er nog iemand anders mee die ook op zoek is naar een APC. Geen ervaring met poorboys, maar zoals aangegeven is die veelgebruikt, dus zal heus geen rommel zijn.

Ik ben ook erg tevreden met mijn Vietro Bianco, gebruik hem eigenlijk elke wasbeurt wel, maar zelden voor het glas. Zie het voordeel niet zo goed ten opzichte van de korte kant van de Peluche verde, maar dat is ook maar een mening. Om bij het glas te blijven, Clearly menthol is super spul. Redelijk zuinig en met weinig moeite streepvrij te krijgen. Als enige alternatief kan ik Gyeon Prep aanraden. Niet perse een glas reiniger, maar doet het zeker goed als glas reiniger en is erg handig voor andere toepassingen.


Succes!

(En mocht je nog steeds twijfelen, Dodo heeft een sample pakketje uitgebracht met tenminste Clearly Menthol en Total Wipeout, kan je het mooi eerst een keer proberen…)
 
Ik ben vrijdag langs geweest. Gyeon Tire, PB APC, DJ Clearly menthol, Monello glasdoek, AF Revive Trim, wat applicators zijn het geworden. Vandaag ff de Tire uitproberen icm een borstel die ik nog heb. Als dit niet voldoet toch maar een bandenborstel erbij kopen (Mothers). Fotos van de banden volgen.
 
Goede keus! Hoe glimmend je lakwerk ook is, je maakt het pas echt af als alles wat zwart hoort ook weer zwart is. Kleine tip: Revive doet het ook goed op koplampen. Geen wondermiddel, maar kan makkelijk wat kleine imperfecties verdoezelen.

Succes!