• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trim Volvo C30

de Poetser

Detailing addict
24 nov 2020
38
63
Hollands Kroon
Goedenavond, mijn Volvo C30 heeft rondom zwart plastic. Ik heb hiervoor verschillende producten gebruikt, de laatste was Bumper en Trim gel van Autoglym. Dat geeft een mooi resultaat, tot het hard of langdurig gaat regenen, dat krijgen de bumper en de zijkanten strepen.
Ik heb een flesje Gummi aangeschaft om te proberen. Het resultaat is zonder meer mooi.
Maar wat mij opvalt is dat de applicator (geel) zwart wordt. De trim, bumper en banden worden gewassen met de "koets", daarna met APC en een borstel, en met veel water afgespoeld. Ik denk "hoe schoner het plastic, hoe beter de standtijd. Wat kan ik nog meer doen? Alcohol?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Groet,
Erik
 
Ik ben wel bekend met Gyeon Trim, maar de prijs heeft me altijd weerhouden. Het lijkt me ook een product dat onder optimale omstandigheden aangebracht moet worden. Mijn auto staat op straat, dus weersomstandigheden moeten betrouwbaar zijn op het moment dat ik zin en tijd heb. Daarom gebruik ik de "andere" kunststof producten, die goed zijn maar minder standtijd hebben.
Je hebt een goed punt wat betreft het ontvetten, zelfs als de kleur wat minder egaal zwart is, loopt het water er nog vanaf.
Geyon Prep is een goede ontvetter/reiniger, beter dat APC van Poorboys?
In ieder geval bedankt voor je reactie
 
Ik heb bij de C30 van mijn vrouw inderdaad geprepareerd met Gyeon Prep en daarna de Gyeon trim erop gezet.
Ik had eerst ook andere plastic producten geprobeerd maar die vielen altijd tegen kwa standtijd en er kwamen snel strepen in.
Nu zit t er n maand of 2 op en nog geen strepen te zien.
 
Ik heb dat verslag gelezen. Mijn auto staat dan wel voor de deur maar het is een openbare parkeerplaats, ik ga beginnen met de Prep, maar waag me niet aan de Trim denk ik.
Het lijkt me spul dat als je niet goed doet rare effecten kan geven(?).
Zoals ik eerder schreef, het weer is te veranderlijk, felle zon, condens 's morgens of anders wind met stof.
Dank voor het meedenken. :)
 
Trim is echt niet moeilijk aan te brengen. Je kan eerst op een klein stukje oefenen. Goed goed maken en ontvetten is de juiste voorbereiding.
7695423B-AA1D-4F11-A377-2C1E773871A7.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Thomaso
Een aangebrachte coating moet even droog blijven (veelal 12-24 uur bij de coatings van CC). Het hoeft dus niet per definitie binnen te drogen.

Op dagen als dit kan coaten ook buiten. Aanbrengen in de schaduw, uitbakken in de zon. Ja er is meer risico buiten dan binnen, maar het kan echt prima.
 
  • Leuk
Reactions: sep