• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Triple Detail in Waddinxveen, part III

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Triple detail in Waddinxveen, part III


Je moet het mooiste tot het laatste bewaren zeggen ze wel eens. Ik zou dat willen wijzigen in “het grootste tot het laatste bewaren”. Want met een wielbasis van ruim 3 meter is deze Packard Caribbean nou niet echt een klein lullig autotje te noemen ;)
Keren op de weg en bochtje achteruit zou destijds voor het praktijkexamen B weleens een flinke klus zijn geweest, om over het file parkeren nog maar geen uitspraken te doen…:|~*

All right here we go. Jaaaaaaaaaa!! :party: Eindelijk gelukt om zonder files naar Waddinxveen te touren!
Oke oke, dan MOET je echt om 7.00 uur al op de A1 zitten thv Stroe, maar het mag gezegd worden: ’s ochtend binnen 80 minuten van Apeldoorn naar Waddinxveen rijden is dus mogelijk. En dus had ik zelfs wat tijd over om deze keer een bakkie heet in de bek bij een groot tankstation te doen. Het Golfje werd tussen de stations Mondeo’s, Passats en Xc90’s geparkeerd, en een klein broodje met een bak verse warme koffie deed zich goed smaken. Toen het gebral en genuil van het aanwezige S.S.C. (Snelle Stropdassen Circus) aldaar overging in de categorie targets, R&D, corebussines, en T.E.% heb ik gauw de benen genomen en m’n persoonlijke target van die dag maar gehaald, eindbestemming Waddinxveen, om daar de corebussines van mijn dag tot een succes te brengen ;).

De Packard was diepbruin van kleur, voorzien van een flink aantal lagen blanke lak.
Het fotograferen van die kleur was niet geheel eenvoudig, met de volle flits erop leek het wel een lichte koraalrode kleur, zonder flits kleurde het weer zo donker dat het wel zwart leek. Wel, kleur of geen kleur, de aanwezige swirls zorgde sowieso al voor een verstoring dus daar moest eerst maar is wat aan worden gedaan.

Packard1.jpg


Packard2.jpg


Packard3.jpg


Packard4.jpg


Packard5.jpg





Een rondje lakdiktes meten liet hier en daar abnormale verschillen zien, van het ene uiterste naar het andere.
Daar waar het rechtervoorscherm door de 700 micron glipte, kwam de motorkap uit rond de 500, en was het spatbord linksvoor op de dikste plek iets meer dan 170. Liep je vervolgens richting de achterkant van de auto, kwam je waardes tegen die rap opliepen van 600 tot bijna 1100 micron. Ik nam aan dat er wat plamuur onderzat :roll

Packard6.jpg


Packard7.jpg


Packard8.jpg


Packard9.jpg


Packard10.jpg





Menzerna’s Intensiv Polish op een oranje Kompressor kwam een heel eind, maar een hit met de woolpad en Intensiv had betere resultaten.
Hoewel de meeste swirls wel waren vertrokken, heb ik van alles moeten proberen om de nabewerking zo strak mogelijk te krijgen. Wit met Nano of M205, Groen met Nano of M205, maar op de 1 of andere manier bleven er echt hele minicule pitjes/krasjes zichtbaar.
Ja als je er me een dikke flitslamp bovenhangt is er altijd wel wat te zien natuurlijk, maar zelfs de bewerking van Final Finish op een zwarte pad zorgde niet voor dat ene superstrakke resultaat waar we altijd naar op zoek zijn.:no

Packard12.jpg


Packard13.jpg


Packard11.jpg





Daarom genoegen genomen met wat het was geworden. De glans van de blanke lak op deze kleur deed nl. erg goed z’n werk, dus de combi Intensiv op het wolletje en de Nano op het groene padje, beide afkomstig uit de keuken van Lake Country, hebben de klus geklaard.

Packard14.jpg


Packard15.jpg


Packard16.jpg


Packard17.jpg





De Wolfgang mag vervolgens natuurlijk onder geen enkele omstandigheid ontbreken:

Packard18.jpg


Packard20.jpg





En ook hier was weer de nodige hoeveelheid chroomwerk aangebracht. Net iets dof uitgeslagen, dus de Metal Polish kon weer ten handen worden genomen.
Het verschil is minimaal, maar het geeft het net even dat beetje meer “bling”:

Rechts onbehandeld:

Packard22.jpg





Links behandeld:

Packard21.jpg





Het interieur vond ik vrij ranzig. Overal zaten donkere vlekken, en het leer had gewoon niet die frisse uitnodigende look van “kom is lekker zitten”:klap :

Packard23.jpg


Packard25.jpg


Packard25.jpg





APC+, een doekje van Poorboys, en het nieuwe borsteltje van LC zorgde ervoor dat zowel uit het leer als uit de naden, zo’n 57 jaar aan smurrie losliet. Bedenk daarover heen een vers laagje Natural Look en zie daar, een fris interieurtje!

Packard26.jpg


Packard27.jpg


Packard28.jpg





Toen ook de stofzuiger weer van zich had laten horen en de sealant en wax (915) uitgepoetst waren, resteerde er enkel en alleen nog wat Glass Cleaner Concentrate voor het glaswerk.

Mission accomplished! :party:



Packard29.jpg


Packard30.jpg


Packard31.jpg


Packard32.jpg


Packard33.jpg


Packard34.jpg


Packard35.jpg





Samenvattend: ik heb 3 heerlijke dagen gehad. Eens en te meer blijkt maar weer eens dat niets vanzelfsprekend is en dat zelfs een overgespoten auto voor verrassingen kan zorgen.
Het werken met de Flex gaat sinds een tijdje echt met 2 vingers in de neus zoals ze dat noemen. De gewenning, de juiste houding en de balans die Tinus zo mooi heeft omschreven in zijn (p)review van de Pro900 zijn inderdaad erg belangrijk.
Ik voel me eindelijk 100% vertrouwd met de rotary, maar besef nog steeds dat een ongelukje altijd op de loer ligt. Het werken op de carroserieranden is nog steeds een groot aandachtspunt, het doorbranden door de lak acht ik met enig gezond verstand onmogelijk :s

Ik heb wat meer inzicht gekregen in de rompslomp van filerijdend Nederland. Meine gute, wat een ellende zeg!!! :(
Ik heb respect voor de mensen die hier dagelijks mee te maken krijgen, want oh oh oh, je verd#$]-0 %^mme bijna geen reet meer over van dat lange zitten.
Tevens vind ik het ook niet meer zo heel vreemd dat menig forens zich te goed doet aan kaasbroodjes, satekrokketen, broodjes zalm met roomkaas, filet american, en daarbij de nodige vochtige versnapperingen naar binnen giet. Het is me een dorstig en hongerig gebeuren dat file rijden ;)
Ben blij dat ik op fietsafs… (ahum, scooterafstand) van m’n werk woon rofl

Ik wens u en de uwen een buitengewoon prettig weekend toe, en geniet van uw welverdiende vrije dagen!


P@rick
 
Dank voor de mooie review.
Ik moet ook maar eens een automuseum gaan benaderen denk ik. :grinning:
Jammer dat de collectie van Louwman & Parqui een tijdje geleden verhuisd is naar -ehm- elders.

Merk je nog veel verschillen met het behandelen van oudere auto's?
 
Alweer een mooie write up! (ook van deel 2 uiteraard!) Wat een eer om aan zulke bolides te mogen werken zeg, geweldig!
Misschien Gliptone voor het leer gebruiken de volgende keer? Natural Look voedt het leer niet. Vind zelf de afwerking van Gliptone echt subliem.
 
Nou P@rick, zowel op de lak als op het chroom en het leer heeft je noeste arbeid zijn positieve sporen mogen nalaten. Dat leer ziet eruit om te smullen! Complimenten voor het geweldige resultaat en prachtig dat je aan dergelijke bolides mag werken. Vandaag mijn handjes aan een Plymouth Barracuda '71 in concoursconditie mogen hebben, ook met een Flex rotary. Ondanks dat ik er erg huiverig voor was (noem het een gezonde dosis voorzichtigheid) moet ik je gelijk geven. Mits met beleid gebruikt moet je toch behoorlijk gek doen om erg snel schade te doen. Er moet wel bijgezegd worden dat ik veilige toerentallen aan heb gehouden. Met volle gas en een Flex durf ik voorlopig (ondanks het toegenomen vertrouwen in de Flex) nog niet aan de gang.
 
@BlackPassat: ga jij eens rap even een eigen topic aanmaken voor de Barracuda ;)
Ik wil weleens zien wat daaraan gebeurd is.

(excuus voor dit stukje off-topic)
 
Sorry medeforummers. Voor mij is het een hele prestatie dat ik dat plaatje van de Cuda in dit topic kreeg. De forumvervuiling nemen jullie hopelijk voor lief. Misschien komt er nog een draadje over de Cuda (wordt volgende week afgemaakt)
(nog even wachten Joost)
 
Dennis, de Gliptone zit al in de mand te springen. Dit zijn dan weer de dingen waar je normaliter niet naar omkijkt, totdat je het een keer nodig hebt.

BlackPassat, no worries over topicvervuiling ;). Ben erg benieuwd naar je werkzaamheden aan de Plymouth, dus show us the candy :heart_eyes:
 
Patrick,

Ik heb wederom genoten van jouw verslagen. Blijf daar vooral doorgaan met het plaatsen van deze mooie verslagen :)^

Groeten,
Erik
 
Erg mooi weer deze drie classics. Je moet wel kapot zijn naar 3 dagen "buffelen" :D

Ik neem aan dat de eigenaar dik tevreden is over het geleverde werk ?
 
Heb genoten van alledrie de write ups :ja
Wat een prachtige wagens en wat een mooie eindresultaten, die glans...Dat chroom, zo'n auto's zijn echt juweeltjes om aan te werken.
You lucky bastard ;)
 
Dat is geen auto meer, dat is een boot rofl :-"
Wat een werk is dat geweest zeg, maar zo te zien hard nodig.
En wanneer de brandweerwagens die ik daar zie staan :-" :-b