• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax Clearvue en stuiterende ruitenwissers

MiMe

Detailing addict
13 aug 2017
22
55
27
Goedmiddag,

Ik heb onlangs mijn ruiten behandeld met Turtle Wax Clearvue (werkt goed) alleen het nadeel is dat mijn ruitenwissers stuiteren/klapperen op de voorruit als ik de ruitenwissers gebruikt ('smorgens bij het wegrijden)

Heb de auto gewassen, ruiten schoongemaakt met Gyeon Glass, ontvet met prep en toen Turtle Wax erop gedaan. Iemand enig idee hoe het gestuiterd te voorkomen in het vervolg?

Zal Kleien/polijsten veel uitmaken m.b.t. het stuiteren?

Alvast bedankt.
 
Ik heb hier nog nooit last van gehad. Al bij 4 verschillende auto's aangebracht.

Wat voor auto is het?
Welk merk ruitenwissers zijn gemonteerd? En hoe oud zijn die?

Hoe heb je de turtle wax clearvue aangebracht en afgenomen?
 
@RoyR Golf 7 van 2014
Bosch ruitenwissers (type onbekend, auto niet in de buurt op dit moment)
Aangebracht met een handpad, afgenomen d.m.v. voorruit nat spuiten met water en afgenomen met papier.

@Quantoxx Heb ik op gezocht maar een erg duidelijk antwoord kon ik nog niet vinden. Wel heb ik gevonden dat je je ruitenwissers niet moet insmeren.
 
Je kon geen duidelijk antwoord vinden omdat er geen duidelijk antwoord voor is. Ik heb hier een Colt en een Passat staan. Op de Colt weinig tot geen problemen gehad, op de Passat volledige zicht verduisterende wazen bij gebruik van de ruitenwissers. Ik denk dat het aan een combinatie van tyoe ruitenwissers, hoek van het ruit, bolling van het ruit etc. etc.

Ik heb het opgelost door een ander product te gaan gebruiken en toevallig heeft DJ in mijn geval erg totaal geen last van op beide auto's
 
Teveel frictie en het aanpassen van de hoek waar de wissers in staan, las ik zojuist toen ik ging zoeken. :)

Maar inderdaad, het is heel sporadisch. Op de ene ruit wel, op de andere niet. ;)
 
Met Rain-X nooit geen last van gehad, tot ik afgelopen weekend met Nanolex glasspolish de ramen schoon heb gepolijst en weer opnieuw Rain-X heb aangebracht.
Nu wel een beetje last van, maar niet hinderlijk.
 
Ik had het ook. Ik heb toen ook een beetje van het product aangebracht op de rubbers van de ruitenwissers.
Vervolgens was het 'probleem' verholpen!
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG
Mooi dat ik geen Rain-X op rubber ga smeren. “Niet geschikt voor rubber” staat er op en als ik zie wat er van een niet uitgewassen pad overblijft...o_O
 
  • Leuk
Reactions: Altos