• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax, Wash & Wax

Clean Benz

Detailing rookie
23 mei 2013
39
0
Vandaag de auto eens gewassen met een testvulling van Turtle Wax.
Had bij aanschaf van AutoGlym Vinyl & Rubber cleaner dit meegekregen en ook een zakje wax van Meguiars en Shampoo & Wax van Meguiars.
Omdat ik zelf de PB SS&W gebruik was ik gewoon benieuwd of ik verschil merkte.
De Turtle Wax is veel dunner dan de PB, schuimde niet veel maar de geur is geweldig.
Wassen ging eigenlijk prima en de glans vond ik ook fatastisch.
Mijn vraag is eigenlijk wat de meningen zijn van andere mensen over de Turtle Wax producten?
Stond bij mij sinds vroeger altijd te boek als laten staan, goedkope rommel maar om eerlijk te zijn moet ik na vandaag mijn mening toch bijsturen.
Ben erg beniewd naar jullie ervaringen, bijvoorbeeld de black box, heeft iemand die al eens gebruikt?

Over het algemeen zal je hier in de show-off's amper of zelfs geen gebruikers vinden van "Turtle wax" .

Dat het daarom niet even goed z'n ding doet hoor je mij ook niet zeggen , feit is wel dat er genoeg shampoo verkocht wordt van dit merk .
(ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat het wereldwijd de meest verkochte shampoo was :weetniet )

De shampoo van Turtle wax kan je in ( BE) veel grootwarenhuizen kopen........en vermits er nog veel mensen zijn die hun auto zelf willen wassen , kopen die mensen deze ( net omdat er geen andere autoshampoo te koop is in die winkels...)

De producten van Turtle Wax zullen wel prima zijn. In de loop van de tijd is Turtle ook door ontwikkeld. Mijn ervaring leert mij dat producten van andere merken vaak beter zijn.

Turtle wax is op zich niet slecht, maar er zijn betere, hoewel ik moet zeggen dta ik een fan ben van turtle wax ice(vloeibaar), dit omdat je het prima over kunststof kan gebruiken en het laat geen witte sporen achter, dat wil dus zeggen dat waar steenslag zit je niet de lelijke witte puntjes krijgt van opgedroogde wax, dus vaak gebruik ik het nadat ik een andere wax laag heb aangebracht of als ik even geen tijd heb, even snel de turlte wax ice na het wassen.

Standtijd zal wel niet lang zijn maar met een goede andere wax eronder gaat het prima.

Duidelijk mensen, vond het zelf niet verkeerd maar merkte wel verschil met PB, die bevalt me beter (op de geur na dan).
Ben benieuwd hoe de Meguiars Ultimate Wash & Wax gaat bevallen tov de PB want ook daar een testhoeveelheid van mee gekregen.
Leuk om zo een beetje te kunnen vergelijken.