• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tussentijds wassen

WimWerf

Detailing trainee
28 jul 2019
57
40
Hallo allemaal,

Als ik in de loop vd week de auto weer helemaal gedaan heb. Dus afspoelen, in de sneeuw zetten, kleien, polijsten etc etc.
En als laatste de WA wax er op. Waar was ik de auto tussentijds mee om zo lang mogelijk met de aangebrachte wax laag te doen?
Ik heb nu de shampoo van Autoglym.
Ik hoor het graag.

Mvg
 
Wassen kan met een pure shampoo of shampoo met toevoegingen. ;)

Er zijn enorm veel topics met info over shampoos met toevoegingen, maar ook andere producten zoals detailingsprays met toevoegingen, wetcoats, spraxwax-en-sealants, etc. Probeer de zoekfunctie even.
 
  • Leuk
Reactions: WimWerf en Altos
1x week alleen even met hogedruk afspuiten in de wasbox geeft al een goed resultaat.

als dit niet meer werkt even handwassen met milde zeep zoals BTBM bv.
Belangrijk is zo min mogelijk dosering te gebruiken. Dan gaat je was langer mee.
Schuim is geen maat voor voldoende zeep trouwens.
Met de Collinites kan je op deze manier echt de gewenste standtijden halen.
 
Je auto wassen hoort er nou eenmaal bij, dus de auto NIET gaan wassen om je wax een zo lang mogelijke standtijd te geven... Tja... XD

Zeker wel de juiste dosering aanhouden. Een goede shampoo is niet alleen goed in reinigen, maar ook in de lubricatie! Afspuiten alleen verwijderd geen traffic film en de lak daadwerkelijk aanraken is nodig om het vuil te verwijderen.

Een wax is bedoeld om met elke wasbeurt een laagje ervan te verwijderen met bijbehorend vuil. Nadien een onderhoudsproduct gebruiken zal de beschermlaag weer een zetje geven en zo rek je de totale standtijd uit.

Mijn voorkeur gaat uit naar:


1) Wassen met een pure shampoo.
2) Onderhoudsproduct zoals Bathe+ foamen / wetcoat. *

Op deze manier heb je een goede reiniging, houdt je de beschermlaag zo lang mogelijk intact én beading + sheeting.

( * Welk onderhoudsproduct, dat is jouw eigen keuze. Denk dan aan de eerder genoemde opties zoals Shampoo met toevoeging, wetcoats, detailingsprays met toevoeging, spraywax, spraysealant, etc)
 
Ik zie het nut niet van 'zo lang mogelijk' met een waxlaag doen dmv boosters. Neem dan iets wat lang houdt en breng het na 4 a 5 maanden op nieuw aan.

Of gebruik geen wax en breng na elke wasbeurt zoiets als Sonax BSD aan. Dan is je lak ook altijd verzegeld.
 
Naja, ik wil niet perse zo lang mogelijk met een wax doen, maar wil ten alle tijden goede beading en sheeting. ;) (vuilafstotendheid, sheeting voor bij het drogen, etc)

Een wax kan misschien maanden blijven zitten, maar de beading en sheeting nemen af.

In mijn ervaring werkt een booster net wat beter over een wax o.i.d. dan als stand-alone. :) En daarnaast rek je de standtijd(en) op.
 
In dat geval is wetcoat of BSD na het wassen voldoende. Altijd mooi beading en sheeting. Waxen wordt dan overbodig.

Gebruik zelf BSD als standalone en drooghulp. Op Detailing World eindeloze topics over BSD, men is er al jaren weg van.
 
Ik gebruikte tot sindskort Bathe+ (foam) als stand-alone. Maanden lang lui geweest, vandaar. ;) Maar zoals ik al zei, heb ik wel sterk het idee dat een basislaag van wax.o.i.d. onder de Bathe+ een beter effect geeft.