• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twee vragen over krassen en lakschade

jeroen1970

Detailing rookie
7 jan 2010
8
0
Hallo,

Ik heb twee vragen.
Iemand vond waarschijnlijk of blauw geen mooie kleur, of vond het toch niet zo leuk dat ik een nieuwe Kia heb, want iemand met waarschijnlijk iets te weinig hersencellen heeft een diepe kras van 26cm op mijn motorkap gezet, ik heb dan de auto ook al weer bijna 4 weken in mijn bezit, dus waarschijnlijk vondt de persoon dat dit lang genoeg was om hem netjes te houden.
Zie foto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dit wordt dus verzekeringwerk, dit ga ik maandag in gang zetten. Maarja kost me altijd geld, 150 euro eigen risico en verlaging van mijn no-claim korting dus meer premie.
Of zegt iemand hier, nee dat moet je heel anders oplossen?

Tweede vraag:

Ondanks dat ik heel erg bij nadenk waar ik de auto parkeer, heeft iemand het toch voor elkaar gekregen om met zijn deur een heel klein stukje van mijn lak af te krijgen.
Hoe kun je deze kleine schade het beste aanpakken? Met een lakstiftje, of zijn hier andere ook niet zo'n dure oplossingen voor?

Groet,

Jeroen

Je zou kunnen beginnen met lak opvullen en wet-sanden. Maar dit vereist wel wat ervaring, als je dit nog nooit hebt gedaan zou ik er op een nieuwe wagen niet aan beginnen. En dan toch best naar een schade bedrijf gaan.

Wat betreft de kras:

Moeilijk te zien hoe diep het is. Ik zou eerst de lakdikte eens opmeten, en eventueel wat polijsten om te kijken hoe het er dan uit ziet. Is het te diep, zie bovenstaande.

Kras kan je mooi weg werken met opvullen en wetsanden.

Als je door je lak heen ga moet je hem over spuiten, mr ja dat moet je nu ook al :P

ik vrees indd, dat als je hiermee naar een autoschade bedrijf gaat, ze je hele paneel gewoon spuiten..

je kan iemand van hier vragen om je te helpen.. mocht je er doorheen gaan, kan je altjd nog laten spuiten

De kras wordt mogelijk spuiten, het kleine, ontbrekende stukje lak kun je mogelijk met de Langka set en een lakstift goed wegwerken. Het hangt wel een beetje van de schade af of dat gaat lukken. Heb je daar nog een foto van?

Foto zal ik t.z.t. maken, maar het is maar een klein stukje lak wat er afgesprongen is door een andere deur, geen kras.

DKBM zei:
De kras wordt mogelijk spuiten, het kleine, ontbrekende stukje lak kun je mogelijk met de Langka set en een lakstift goed wegwerken. Het hangt wel een beetje van de schade af of dat gaat lukken. Heb je daar nog een foto van?

Mja als je zin hebt om 2 uur te rijden wil ik hem wel opvullen voor je hoor:ja