• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twijfel, zal ik vandaag een DAPset kopen? EDIT: JAZEKER!

Ja, ik eet wel eens van meerdere walletjes, @Altos :)

Dank allemaal voor de adviezen en praktische tip @Cordoba om niet alles nu in één keer in huis te willen hebben.. Aangezien ik nu nog als onervaren polijster echt goed kan inschatten wat ik precies nodig heb, ging mijn voorkeur al sterk uit naar de geadviseerde set van 185,- ..................... Dat is nu bevestigd.

Kan ik mijn nick eindelijk eer aan gaan doen :cool:

Edit: nog even een stevige(r) klei aan toegevoegd, zodat ik op een schone lak kan gaan polijsten. Twijfel hier nog even tussen de SuperNatural Heavy Black en de Medium Grey...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos
Als je maar 1 a 2 keer per jaar je auto gaat polijsten voldoet deze actie set prima.
Je krijgt er absoluut geen spijt van, het is een heel mooi apparaat voor het geld.

Ben er zelf heel blij mee, ook al heb ik hem nog niet zo vaak gebruikt.
Zelf heb ik het Scholl pakket, die vond ik ook al niet zo heel duur toen.
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Wat de afplaktape betreft: die heb je echt wel nodig, en persoonlijk gebruik ik zowel 19 mm tape voor de 'bochtige' delen, als de 25 mm brede versie op rechte delen. De Colad tape heb ik al langer dan ie bij CarClean in het assortiment zit, en ik vind 'm prettiger dan de blauwe 3M tape.
 
De Colad tape heb ik wisselende ervaring mee, ik heb heel wat staan peuteren om het eraf te krijgen en dat er lijmresten achterbleven en een andere rol deed het gewoon goed.
 
Ja, ik eet wel eens van meerdere walletjes, @Altos :)
Edit: nog even een stevige(r) klei aan toegevoegd, zodat ik op een schone lak kan gaan polijsten. Twijfel hier nog even tussen de SuperNatural Heavy Black en de Medium Grey...
De heavy black is meer voor verfspetters en dergelijke. De medium is meer dan genoeg, maar persoonlijk zou ik de Supernatural Fine nemen.
 
Ik heb al een fijne klei @Pter, de Chemical Guys yellow! Met die hoef je niet per-se te polijsten. Ik zoek nu dus een iets agressievere klei voorafgaand aan het polijsten. Die mag dus best iets marren, denk ik?

Maar voor de zekerheid neem ik dan maar de medium grey. Ik heb in een ander topic al gelezen dat je uiteindelijk wel nagenoeg dezelfde resultaten kunt behalen, mits je wat langer kleit.

Edit: wat tapen betreft; tijdens de clinic werd uitgelegd dat dit lang niet per se noodzakelijk is en dat als je de DAP machine goed kunt besturen het niet nodig is. En evt. polijstvlekken meteen wegnemen met een doekje. Dat heb ik eigenhandig ook wel ervaren, dat dat inderdaad niet hoeft. Allé - we gaan het meemaken eh!

EDIT @23:45u bestelling is geplaatst!

Allen heel hartelijk dank voor jullie snelle antwoorden! :sun:
 
Laatst bewerkt: