• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Typeaanduiding verwijderen

Verwijderen van letters kan ook met een visdraadje en daarna met een caramelschijfje eroverheen. Zonder verwarmen. 5 minuten werk.

Hoe is het met de kentekenplaathouder afgelopen?
 
Verwijderen van letters kan ook met een visdraadje en daarna met een caramelschijfje eroverheen. Zonder verwarmen. 5 minuten werk.

Hoe is het met de kentekenplaathouder afgelopen?

Dit duurde met foto's maken erbij ook luttele minuten. :)

Tekstrandloze houder staat stukken beter. Met name omdat de kont een stuk cleaner is zonder letters, viel de houder enorm op. Haha!
 
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Netjes gedaan!
Je uitlaat sméékt wel om wat staalwol grade 0000 en wat metal polish!! :)

Ben al blij dat hij vies is en minder opvalt achter het donkere kunststof van de bumper, haha!

Als het nou een dubbele uitlaat was, dan had ik er mooie sierstukken op gezet en netjes gemaakt. ;)

@Zluytr - True indeed. Ben het hitteschild al verloren en als ik er een bolletje staalwol tegenaan blaas valt de rest er ook onderuit, denk ik. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
@Quantoxx, op je laatste foto zie ik inderdaad nog restante van de typeaanduiding. Heb sinds kort een andere auto (tweedehands) en hier is de type aanduiding volgens mij later verwijdert. Op een afstand zie je helemaal niks meer maar als ik dichtbij ga kijken kan ik de type aanduiding nog zien. Heb je nog tips hoe je dit laatste deel hebt verwijdert?
Alvast bedankt voor je reactie.
 

Bijlagen

  • Logo.jpg
    Logo.jpg
    49 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@ivo's en @Quantoxx, ben zelf nog een beginneling in deze wereld van detailing. Maar kan je aangeven welk product ik hiervoor het beste kan bestellen, bij voorkeur iets dat je met de hand kan doen heb namelijk geen polijstmachine. Moet je daarnaast op de kleur van de auto (parelmoer wit) letten bij het kiezen van het product?
 
Laatst bewerkt:
@Niels_MB

Persoonlijk zou ik graag meerdere gradaties van pad + polijstmiddel in huis willen hebben. Zo kan je altijd aanpassen aan de hardheid van je lak en de mate van defecten. ;) Bijkomend is dat als je van alles wat hebt, je altijd wel wat defecten aan kunt pakken.

https://www.carclean.com/nl/exterieur/poetsen-en-polijsten/poets-en-polijstaccessoires/monello
https://www.carclean.com/nl/exterieur/poetsen-en-polijsten/polijstmiddelen/monello

In bovenstaande links heb je een aantal opties:

* Handpads -
(Dua Cutting / Oranje / Wit)
* Polijstmiddelen - (Veloce / Mezzo / Finale)

Parelmoer / Uni / Metallic... In alle gevallen heb je 99% van de tijd met een blanke lak te maken en dit is waar je mee gaat werken. Er is dus geen verschil.
(Mits je een uni-lak hebt zonder blanke lak, maar dat is vrij zeldzaam tegenwoordig)
 
  • Leuk
Reactions: Niels_MB
@Quantoxx bedankt voor je snelle reactie en de uitleg!

De auto/lak (Mercedes Benz white 799) is bijna 2 jaar oud en ziet er nog goed uit. Ik zat daarom te denken om het volgende te gaan doen om de type aanduiding definitief te verwijderen.
Raffini Finale Finishing Polish + Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad (Monello)

En als ik het goed heb begrepen moet je het dan na behandelen met een wax of glaze, wil hiervoor de White Diamond gebruiken van Poorboys.
https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-white-diamond-sample-120ml.html Heb ooit gelezen dat deze mooi resultaat geeft op een witte auto.

Of hoe zou jij het aanpakken?
 
Laatst bewerkt:
Je "moet" niks ;)

Na het polijsten houd je 'kale' lak over. Het is beter om deze te beschermen met een wax laagje. Maar dat geldt voor de hele auto.
Over het polijsten is het erg lastig te zeggen of het genoeg is om alleen met Finale te werken maar de combi Oranje met Finale vindt ik een beetje apart. Oranje is goed te combineren met Veloce of Mezzo. Wit is erg goed met Finale te combineren. Als het niet tijdsgebonden is kun je het eerst proberen met Wit en Finale. Mocht dat niet genoeg zijn kun je altijd Oranje en Mezzo proberen/aanschaffen.