• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

U_K's collectie

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Ik heb vorig jaar in deze periode mijn wagen gekocht en daarbij ook het detailwereldje ontdekt. Na enkele opzoekingen, handleidingen en forums door te nemen ook maar eens een detailwinkel binnengestapt en mij een basic wash kitt gekocht. En zo geschiede, de microbe zit er in en is niet weg te slaan. Het kriebelt telkens om nieuwe zaken aan te schaffen.

Hierbij een overzicht van mijn collectie (binnenkort foto's na verhuis):

Auto Finesse
Auto Finesse Lather - 500ml (2x)
Auto Finesse Finale 500ml (2x)
Auto Finesse Clay Bar
Auto Finesse Glide
Auto Finesse Imperial Wheel Concentrate
Auto Finesse Mint Rims
Auto Finesse Rejuvenate 250ml
Auto Finesse Iron Out 500ml
Auto Finesse Avalanche 5L
Auto Finesse Oblitarate

Gloss-It
Gloss-it Interior Sponge
Gloss-it Satin Leather Protectant Sample
Gloss-it Satin Leather Cleaner Sample

Swissvax
Swissvax Detail Brush

PCW
PCW Glas Reinger 250ml
PCW Glas Sealant 150ml
PCW Coolerbag Small


Washmitts, Doeken & Pads
Ultimate Buffing 600 Towel (1x)
Microfibre Wash Mitt (4x)
Deluxe Waffle Weave Drying Towel (1x)
Microfiber Madness Waverider(2x)
Foam Applicator Pads (1x)
Super Plush 360 Finishing Towel (2x)
Super Plush 360 Polishing Towel (2x)
Ultra Work Towel 300 (3 pack) (1x)
W-APS BLACK Foam Applicatorpad (1x)
Smart Towel (2x)

Andere
EZ Detail Wheel Brush
Autobrite Heavy Duty Foam Lance


Ik heb ook nog wel het een en het ander op de verlanglijst staan, maar dat is voor een volgende update :).
 
Mooie collectie, hier kom je al ver mee.

Gebruik je nog een wax/sealant voor je lak? Deze zie ik er niet tussen staan.
Ik heb zelf ook de Microfiber Madness Waverider. Eerst vond ik het een beetje een miskoop maar nu gebruik ik die droogdoek steeds meer.
 
Die staan er inderdaad nog niet bij, maar wordt het volgende dat ik aankoop. Ik dacht zelf aan de Poorboys Black Hole ism EXP als sealant, maar voor wax ben ik er nog niet uit.
 
Black Hole + EXP zal het zeker goed doen. Over AF Tough Coat heb ik ook al veel goede dingen gelezen, dus da's misschien ook het overwegen waard.
 
Mijn eerste wax mag een instapwax zijn. Graag makkelijk in gebruik, en een heerlijk geurtje mag altijd :). Had ergens een Dodo Juice wax gevonden met cocos geur, maar kan het nu niet meteen terugvinden.
 
De (normale) waxen van Dodo Juice zijn gemakkelijk in gebruik, zien er mooi uit, ruiken lekker en hebben een prima standtijd. Auto Finesse Temptation is een "instapwax", die ook lekker ruikt en heerlijk verwerkt. Standtijd van de AF is ook prima in orde.
 
Hier wel nog even een update posten, want we zijn alweer een aantal maand verder.
Een eerste bestelling bij Carclean in mei leverde mij dit als extra's:

Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Carclean.com - Four Finger Wool Wheel Mitt
Monello - Peluche Verde Trio
Monello - Peluche Bianco Trio
Monello - Piccolo Nero Trio
Auto Finesse - Temptation Car Wax - 200ml
Monello - Sponge (cadeau)


Daarna hier en daar wat spullen bijgekocht, waaronder:
Auto Finesse - Revitalise Kit
DAP 900 v2
Auto Finesse - Mercurry Metal Polish


Deze maand een tweede bestelling gedaan bij Carclean voor de CarPro zaken:
CarPro - Eraser - 1000ml
CarPro - Reload Spray Sealant - 1000ml
CarPro - Iron.X Cleaner - 4000ml


Foto's volgen nog.
 
Ok, die Revitalise kit is gemakkelijk in die zin dat de pads bij het juiste product horen, maar daar sta je dan met een DAP en ben je blackhole/rejuvenate manueel aan het aanbrengen en ligt de DAP weer opgeborgen, terwijl een klein stemmetje in je hoofd zegt: "er bestaan pads om rejuvenate en black hole machinaal aan te brengen".

Dan maar gezocht naar wat info, maar weinig inof gevonden die voor mij duidelijk genoeg was dus ik stel de vraag in mijn topic (want die zaken moeten gewoon nog in mijn collectie):
welke pads zijn geschikt voor het MACHINAAL aanbrengen van
- Rejuvenate?
- Black Hole?

O ja, welke HANDpads gebruiken jullie voor bv onder handgrepen te polijsten?
 
Blackhole=zwarte/ rode monello pad.
Rejuvenate heb ik zelf nooit gebruikt maar op het moment dat het geen polijstmiddel is heb je volgens mij ook een zwarte of rode ( finishing)monello pad nodig bv.
 
zwarte pad voor rejuvenate als pure cleaner, wil je nog wat correctie krijgen moet je een lichtgroene of witte light polishing pad nemen.
Rejuvenate is een krachtige cleaner met lichte correctie korrel. Wanneer nodig zelfs te gebruiken om hologrammen te verwijderen ;)
Voor black hole een zwarte/rode pad inderdaad, in elk geval geen cutting pad.
Polijsten onder handgrepen gewoon met een mf doekje om je vinger ;)
 
tijd voor foto's; (ontbreekt op foto: Iron-X / AF Avalanche / Poorboys APC /EZ Wheelbrush / Nilfisk / CarPro Whoolmitt)

ow44.jpg


3vha.jpg


ryor.jpg


p7h3.jpg
 
Mooie collectie!

Vraagje: Van welk merk zijn die paarsige doeken met die rode rand waar de temptation op staat? Zien er lekker langharig en zacht uit namelijk:)
 
Klopt ivo's, komen inderdaad van bij de Belgische concullega's vandaan. Is voor mij dichter en spring geregeld even binnen om wat op te halen (niet dat carclean leveringen traag zijn, integendeel, maar is altijd handig op weg naar huis even afrijden om iets op te halen).

@ricardo: het is de Ultimate Buffing 600 Towel. En zacht zijn ze zeker!

@hondasport: inderdaad, de was moest toch wel even plaats ruimen om dat allemaal uit te stallen :D

@IbizaSigno: thx!