• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitbreiding, advies gevraagd

katuut

Detailing addict
17 sep 2008
76
52
Hoi hoi

Ik poets nu met mezzo op oranje, soms mezzo op wit, en finale op wit, black hole op lake country blauw en pb paste wax met handpad van meguiars

Ik wil er inizio bij kopen, de monello lijn bevalt me erg goed, what about the pads?
Welk merk, welk product waarop? En zeker waarom?

Mijn plan is: inzio op oranje, mezzo op wit, finale op zwart.
blackhole ook op zwart? Ik vind de paste wax handmatig aanbrengen wel prettig, dan lukt het doseren wat prettiger, heb dit in het verleden ook wel met groen gedaan.

En wat kan ik gebruiken om nog een stapje verder te gaan na de paste wax?

Ik gebruik de dap 900 en heb een volkswagen passat uit 05

Graag tips met onderbouwing :-)^

Inizio op oranje werkt goed. Wil je nog iets meer cuttingpower, dan kun je nog overgaan op geel. Blackhole zou ik eerder met de blauwe pad doen. Als je nog iets extra wil doen na de paste wax kun je een tweede laag van je paste wax gebruiken, afhankelijk van welke wax het is want het kan zijn dat er cleaners in zitten en zo je eerste laag weer zou weghalen. Je kan ook eerst een sealant gebruiken en dan je wax erover, maar ook dan kijken of er geen cleaners in zitten.

Wat betreft de pads en polijstmiddelen zou ik echt eerst proberen een goede testspot te maken. Aan de hand daarvan kun je bepalen of je moet opschalen voor de lak van je Passat. Mocht dat nodig zijn, neem je oranje met Inizio (Forza). Zoals hondasport al benoemd, je kunt ook overwegen om een gele cutting pad te nemen als oranje te licht is. Op die manier opschalen en zo de lak weer strak te krijgen. Daarna naar beneden finishen, met bijv. Mezzo op wit en Finale op de zwarte pad. Nogmaals; alles is afhankelijk van de staat van je lak dus maak een testspot.
Wat bedoel je precies met; 'een stapje verder na Poorboys World Paste Wax'? Als je bedoeld een hoger segment wax, dan zou je kunnen kijken naar de waxen van Dodo Juice, Collinite, Auto Finesse Temptation of Soul wax.

Testspot maak ik altijd, en begin nooit te zwaar, zwaarder kan altijd nog,

Ik poets ook vrij regelmatig auto's van vrienden, vandaar mijn vragen
Ik hen al een aantal jaar ervaring, ook met de dap maar door weinig tijd kan ik niet alles uit proberen wat ik graag wil

Welk merk pads kan ik het beste nemen? Wat is het effect van een woolpad?

Een kennis gebruikte Smart concours paste wax en zette dit over de paste wax van pb, effect was vaak zeer goed