• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitbreiding polijstmachines

Tijntje

Detailing chief
13 jan 2017
193
103
43
Up North
Voor een paar jaar terug een DAP 900 Monello pack gekocht en met veel plezier gebruikt op de toenmalige mondeo. Grote vlakken dus voldoende aan die machine.

Met de introductie van de DAP mini (met Monello schijven) kriebelde het wel om deze erbij te nemen. Ik heb al een 2a3 serie (3inch?) Monello schijven bij de 900 naast de 5.5 inch.

Een week of 6/7 een andere occasion aangeschaft. Te weten een Peugeot 308 SW uit 2014. Deze heeft wat meer lijnen op de carrosserie zoals vele merken. In de korte tijd dat hij bij ons is hebben we helaas al 3 keer een aandenken gekregen van een onbekend persoon. Hoek bumper achter schaafplek, voor hoek bij mistlamp en een plek op een deur. Nu irriteren de plekken behoorlijk. Dus wil ik dan ook de auto eens gaan aanpakken in zijn geheel, zonder tijdslimiet.

Door het lijnenspel op de auto weet ik niet of ik blijer ben met de DAP mini of met een nog kleinere machine als de Rupes nano iBird. Laatst genoemde vind ik wel wat prijzig, gebruik enkel voor mezelf en doe geen klusjes voor anderen ivm tijdgebrek. Mocht ik een mini nemen sluit ik een nano machine niet uit in de toekomst.

Wie heeft ervaring met het model auto, of ervaring met dergelijke vormen. In de topic van @RoyR kom ik er ook niet echt uit.

Dus kort: wat is de prettigste uitbreiding. De mini of de nano polijst machine.

Dank voor het meedenken.
Gr Martijn Bekijk bijlage 131638
20200818_131423.jpg
Bekijk bijlage 131640
20200819_150342.jpg
20200819_150300.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Hi @Tijntje ik mooie aanwinst en zeker de moeite om in nog betere staat te herstellen!
Zelf ben ik sinds een paar maanden in het bezit van de Flex PXE ter vervanging van mijn DAP Evo mini. Deze heeft de mogelijkheid om met dezelfde pads te werken maar kan ik gemakkelijk van BP wisselen om met nog kleinere pads te werken (zoals de ibrid). Wellicht is dit voor jou ook een optie om te overwegen?
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje en Jansen
Mijn mening?

Aangezien je de machines alleen voor je eigen auto gaat gebruiken zou ik zelf niet er meteen de hoofdprijs voor uitgeven.
Aangezien je al een DAP hebt en ernaast een wat kleinere machine zou willen, dan zou je eens kunnen kijken naar de DAP EVO MINI en dan hou je nog wat geld over om bijvoorbeeld een Liquid Elements A1000 erbij te kopen voor de echt kleine en/of onbereikbare plekjes.
Ben je minder geld kwijt dan alleen een Rupes Bigfoot Mini en/of een Rupes iBrid ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje
@nicknameless je genoemde machine van Liquid Elements had ik ook gezien. Deze vind ik ook zeer interessant. De keuze is ook een beetje tussen de 2 die je noemt. Het moet er eerst 1 worden.

Wil er eerst ook nog een Aqia Gleam xl filter bij hebben ivm alle vlekken die ik slecht van de ramen kreeg / krijg bij de vorige auto/bus.
 
Je vraag is dus, gezien het lijnenspel van de auto, of je blijer zou worden van een mini of nano-formaat?

Mijn antwoord is nano. Met een mini ga je namelijk niet alles goed kunnen pakken dus loop je tegen dezelfde discussie aan.

Je hebt een DAP900 en deze kan al krimpen tot zelfs 2" met de flexipads BP's. Ja, je apparaat gaat af en toe in de weg zitten, maar dan pak je dus de nano. Dit doe je dan met iets meer geduld, je hebt immers toch de tijd. Hou het bij de Liquid Elements als je kosteneffectief te werk wilt. Speelt kosteneffectiviteit geen rol, dan een PXE.

Met de PXE ben je veelzijdiger, je bent draadloos en het is een mini en nano in één. Ik ben er ook reuze trots op en blij mee, maar jij hebt al een DAP die heel veelzijdig ingezet kan worden. Dus een LE als aanvulling is in mijn ogen dan voldoende.

By the way: leuke wagen, staat er al knap bij!
 
  • Leuk
Reactions: Tijntje