• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitbreiding van polijstmachine

Zo zit ik nog steeds in twijfel om een machine als de Liquid Elements A1000 aan te schaffen.. de Ibrid is me simpelweg veel te duur helaas :confused:
 
LE heb ik geen ervaring mee, maar de Ibrid is wel echt heerlijk hoor! Je komt op zoveel hoekjes waar je anders niet netjes kunt werken...
Hoop geld, maar wel echt een aanvulling op je arsenaal! Doet in ieder geval wat de rest niet kan. Dat is bij een 15/21/Duetto toch net ff anders...
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Niet goedkoop inderdaad. Ze zijn in elk geval heel erg stil! Deze kan je misschien wel zonder gehoorbescherming gebruiken denk ik.
 
Ik zal misschien een uitgebreidere review schrijven, maar hier alvast kort de voor- en nadelen:

Afgelopen weekend heb ik de machines voor het eerst gebruikt op een Golf voor een tweestapscorrectie.

PXE
+ Licht
+ Stil
+ Lijkt minstens even krachtig als vergelijkbare machines
+ heel makkelijk om te wisselen van backing plate (80 of 30 mm) en uitslag 12mm, 3mm of roterend.

- Lijkt een vrij groot verschil te zijn tussen stand 3 en 4 (de hoogste stand). Vrij veel 'pad stall' op stand 3, dus ik merkte dat ik ook bij het finishen regelmatig op de hoogste stand bezig was. Hoeft niet erg te zijn, maar ik heb altijd het gevoel/idee dat de finish net wat beter is op een lagere machinestand. Hier zou ik nog verder naar moeten kijken.

XFE:
+ Loopt heel rustig (dus zonder trillingen)
+ Stil
+ Vrij gemakkelijk wisselen tussen 125 en 150 mm backing plates (maar niet zo makkelijk als bij de PXE)

Ik kan eigenlijk nu nog geen nadelen bedenken, behalve het gewicht. Echter, doordat de machines snoerloos is kan je deze veel fijner vasthouden dan een machine met snoer, dus zelfs op de verticale delen of het dak vind ik de XFE niet minder prettig (en vaak zelfs prettiger) werken dan 'normale' machines.

Ondanks dat ik ze pas net heb, ben ik er vrijwel zeker van dat ik zoveel mogelijk snoerloos zal blijven werken!

1 probleem: de XFE hield er richtig het einde van de dag mee op, dus die gaat weer retour naar Carclean om onderzocht te worden.
 
Er zit een brushless motor in he.
Dus geen koolborstels.
Ik dacht dat zo n motor ook in mijn bedrade XCE zat, maar ik zag vandaag tijdens polijsten toch wel vonkjes.
 
Ik ben heeeel erg blij met mijn XFE 7-15, is toch wel een stukje fijner, stiller, krachtiger, trillingsvrijer t.o.v. van een DAP EVo, waar overigens niks mis mee is.
 
  • Leuk
Reactions: Krullenbol
nope, is echte een heel stil en rustig apparaat. Ik gebruik de DAP Evo ook nog wel.
Maar door zijn 15mm uitslag, de 2 packingplates, 125 en 150 vind ik het echt een heel fijn ding. Ik moest wekelijks wel een auto en dan is het toch fijn dat je arm 's avonds niet na trilt + voor mijn gevoel is deze sneller (door de 15mm uitslag)
 
Volgens mij bevat die 7-15 wel gewoon koolborstels. Ik dacht dat flex alleen brushless heeft op de accumachines, zodat ze efficiënter werken (meer kracht met minder stroomverbruik). Voor 230v machines is dat natuurlijk wat minder belangrijk.
 
Ben er even in gedoken.
De Flex XCE 10-8-125, en de Flex XFE 7-15-150 hebben gewoon koolborstels.
Dus die van jou ook Gebas.( of heb je de draadloze uitvoering? ).
 
  • Leuk
Reactions: GeBas