• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitleg ivm afwassen

Wat betreft het wassen en het ontstaan van swirls is te voorkomen met de twee-emmer-methode i.c.m. gritguard/scratchshield. Een goede washmitt is ook ter voorkoming van swirls: bij. Meguiars Super Thick Microfiber Washmitt, Monello Washmitt of Dodo Juice Supernatural Short Hair Washmitt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een reguliere spons, die de viezigheid niet opneemt maar mee schuurt over de lak van je auto.

De werking van een spons is ter vergelijking met die van een zeem. Een zeem neemt eventuele achtergebleven viezigheid niet op, maar trekt het mee over de lak. Ter voorkoming hiervan is het aan te raden een 'droogdoek' te gebruiken, zoals bijvoorbeeld; Meguiars Water Magnet, Poorboy's World Waffle Weave Drying Towel of de CSF Delirium drying towel. Deze hebben een structuur waarin het achtergebleven vuil opgenomen wordt.

Ervaring heb ik zelf met de droogdoek van Meguiars en de Delirium. Naar mijn idee neemt de Delirium het water gemakkelijk op en voor het gevoel is ie zachter wat bij mij de indruk wekt dat deze veiliger is voor je lak. Wat betreft de washmitt heb ik enkel ervaring met die van Meguiars. Deze bavalt mij uitstekend, neemt voldoende water op uit de emmer, is makkelijk schoon te houden en vriendelijk in gebruik. Mede door de stiknaat in de handschoen, maar ook dat is persoonlijk. Ook lees ik veel goeds over de washmitt van Dodo Juice (minpunt kan de prijs zijn) en de washmitt van Monello, waarvan de prijs dan weer laag is. Dus misschien interessanter voor jou.
Na het wassen gebruik ik zelf nooit een spray of detailer voor het drogen. Eerst droog ik de auto, daarna eventueel met een quick detailer na werken om de auto weer lekker te laten glimmen.

Laatst bewerkt door een moderator: