• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitleg ivm afwassen

Kevve

Detailing rookie
29 feb 2012
72
0
Hallo allemaal,

Ben hier nieuw op het forum..
Graag had ik van jullie enkele tips en de nodige uitleg gehad omtrent de wasmethodes en droogmethodes..

Ik had hier een shampoo gekocht van sonax maar het lijkt mij dat hierdoor die zogenaamde swirls ontstaan. kan dit?

Om de auto te wassen gebruik ik een washandschoen(dit is toch juist volgens hier?)
al wist ik niet dat een zeem slecht was.. wel meen ik te hebben ondervonden dat ik op sommige plaatsjes kleine krasjes heb op de wagen.
En ook las ik iets van een spray om de auto af te drogen samen met een droogdoek.. wat doet deze spray specifiek?

Jullie mogen ook altyd eens zeggen welke basis producten ik me zou moeten aanschaffen.. (let hierbij wel op prijs/kwaliteit want ik ben zelf nog student)

grtzz
 
De swirls ontstaan niet alleen door een verkeerde shampoo, gevoeligheid van de lak en de gebruikte wasproducten dragen hier ook aan bij.

Om wat voor auto gaat het? Merk, kleur bouwjaar?
 
De meeste basis-was-informatie kan je hier al vinden:

https://forum.Carclean.com/cc_postst5867/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx

En sommige mensen gebruiken een Quick Detailer spray tijdens het drogen (ong. spraytje per paneel en dan afdrogen). Dit omdat de droogdoek met een QD lekkerder glijdt over de lak en je hierdoor tevens ook kalkvlekken en vingervlekken weghaalt. Maar het hoeft niet, ik doe soms de dep-methode voor drogen en dan heeft een QD-spraytje natuurlijk niet zoveel zin.
 
heb me gisteren enkele spullen gaan aanschaffen o.a.
-meguiars gold class car wash
-meguiars water magnet drying towel
-meguiars ultimate quik detailer

Alles gisteren direct getest met het 2 emmersysteem. Naar mijn gevoel was het effect mooier en met de WM droogt veel makkelijker maar toch neemt deze niet al het water op en is deze nat maar kan ik hem niet uitwringen. Ik denk echter dat ik ng wel een klein krasje heb zou dit door de wash mitt kunnen zijn? nu heb ik eentje van een plaatselijke winkel (washmit=merkloos). ik ben wel van plan een degelijke aan te kopen. Dacht me de lambswool wash mitt van mothers aan te schaffen. En als degelijke droogdoek de delirium orange aan te schaffen. En de meg's te gebruiken als reserve.
 
Kevve zei:
Jullie mogen ook altijd eens zeggen welke basis producten ik me zou moeten aanschaffen.. (let hierbij wel op prijs/kwaliteit want ik ben zelf nog student)


Kevve zei:
heb me gisteren enkele spullen gaan aanschaffen o.a.
-Meguiar's gold class car wash
-Meguiar's water magnet drying towel
-Meguiar's ultimate quik detailer


Zonde zonde zonde... er zijn zoveel betere spullen te koop voor minder geld :
- Poorboy's Super slick & Suds
- Delirium drying towel of de Monello Senza Aqua
- Poorboy's Spray & Wipe


Je hebt een Audi dus harde lak. Die watermagnet is een best stroeve doek (zeker na 5 - 10 x wassen). Hier vindt je al de grootste oorzaak om swirls aan over te houden. Zorg dat je een goede washmitt en een goede zachte droogdoek hebt.
 
Juffer1 zei:
Zonde zonde zonde... er zijn zoveel betere spullen te koop voor minder geld :
- Poorboy's Super slick & Suds
- Delirium drying towel of de Monello Senza Aqua
- Poorboy's Spray & Wipe


Je hebt een Audi dus harde lak. Die watermagnet is een best stroeve doek (zeker na 5 - 10 x wassen). Hier vindt je al de grootste oorzaak om swirls aan over te houden. Zorg dat je een goede washmitt en een goede zachte droogdoek hebt.

Ja maar bij mij in de buurt weet ik enkel een plaats waar ze meg's verkopen ben nu aan het denken de delirium drying towel en de mothers lambswool washmitt te bestellen hier.
 
Juffer1 zei:
Zonde zonde zonde... er zijn zoveel betere spullen te koop voor minder geld :
Ik dacht het, jij zei het...

Bijvoorbeeld deze set:
Klikkerdeklik
2 Emmers, roosters, spons, droogdoek en shampoo voor nog geen 50 euro!

Gemiste kans als jij het mij vraagt.
Bovendien, hier een topic openen wat je nodig hebt en ergens anders je producten kopen is niet echt fair.
Als je even wat beter had gekeken had je veel meer en betere producten voor minder geld.
 
Dibbuz zei:
Ik dacht het, jij zei het...

Bijvoorbeeld deze set:
Klikkerdeklik
2 Emmers, roosters, spons, droogdoek en shampoo voor nog geen 50 euro!

Gemiste kans als jij het mij vraagt.
Bovendien, hier een topic openen wat je nodig hebt en ergens anders je producten kopen is niet echt fair.
Als je even wat beter had gekeken had je veel meer en betere producten voor minder geld.

De producten die ik nu gekocht heb was meer om eens te testen. Naar carclean rijden is een hele daguitstap, bestellen had gekunt maar dan moest ik weer wachten. Hiermee bedoel ik nu niet dat ik hier niet wil bestellen(alles behalve). Zoals in mijn post hierboven zeg ik toch ook dat ik een bestelling ga plaatsen.
 
+1 voor Dibbuz

Wat de reeds aangekochte producten betreft: de water magnet zou ik nu ook niet direct aanraden maar met de shampoo en de detailer is (behalve de prijs) mijn inziens verder niks mis. :no
En de water magnet kan eventueel altijd nog gebruikt worden voor deurdorpels ofzo te drogen (doe ik ook ;) )
 
Virus zei:
+1 voor Dibbuz

Wat de reeds aangekochte producten betreft: de water magnet zou ik nu ook niet direct aanraden maar met de shampoo en de detailer is (behalve de prijs) mijn inziens verder niks mis. :no
En de water magnet kan eventueel altijd nog gebruikt worden voor deurdorpels ofzo te drogen (doe ik ook ;) )

Als droogdoek en washmitt wat zou je aanbevelen? Ik was aan het denken aan de mothers lambswool washmitt en de delirium
 
bekijk de link van Dibbuz... daar staat nou net een droogdoek en was mitt genoemd. en persoonlijk vind ik de wasmitt zeer prettig werken
 
Ik merk net op dat je de ultimate quik detailer aangeschaft hebt (ik dacht eerst dat het de gewone quik detailer was) nu weet ik niet of de ultimate quik detailer geschikt is om als drooghulp te gebruiken :weetniet (ik neem aan dat je er deze daarvoor wil gaan gebruiken?)

Wat washmitt betreft: persoonlijk prefereer ik een microvezel variant boven een lamwollen mitt.....en ik moet erbij zeggen dat dit enkel gebaseerd is op het feit dat de microvezel variant slijtvaster en makkelijker in onderhoud is. Dit is enkel mijn persoonlijke voorkeur, anderen zullen misschien een lamwollen mitt prefereren.

De delirium kan ik mij niet over uitspreken, ik heb deze ook aangekocht maar nog niet in gebruik genomen :schaam
Ik doe het voorlopig nog met Poorboy's waffle weave maar de delirium wordt hier vaak genoeg geprezen....
 
Als je Dit topic (stappenplan machinaal) even rustig(!) doorleest en het machinale deel even buiten beschouwing laat.
Dan heb je een mooi overzicht welke producten wat doen en maak dan je keuze!!

En zoals Berkant zegt: Vandaag voor 15.00/16.00 besteld is morgen in huis!!!!!:)^
 
Bestellen en w8en ? is geen probleen ben nog niet lang lid en ook van Belgie
Heb verleden week vrijdag 1ste keer besteld,s maandags stond die gast van UPS al aan mijn deur

nu zat er een product niet in het pakket ff een mailtje/telefoon na CC.nl en hup daar stond die gast van Ups dinsdags al terug aan de deur
Dus ook de naservice en leverings termijn dik inorde :cool:

Ik bestel zeker nog want als ik de producten die ik wil in de verschillenden shop moet gaan halen denk dat in langer moet rijden en wachten :p