• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitslag?

jaap

Detailing rookie
13 okt 2008
31
0
Sinds een week of 6 een andere auto voor dagelijks gebruik.

IMG_2836_small.webp

Ja die mag ook wel weer eens gewassen worden maar in verband met een hernia al heel lang niets meer kunnen doen aan de autos. Daarom ook bij aflevering geen bezwaar gemaakt dat de BMW van binnen en buiten 'gepoetst' zou worden. De buitenkant ziet er redelijk netjes uit maar op het stoffen interieur verschijnen nu allemaal witte vlekken/schilfers.

IMG_2863_small.webp

IMG_2862_small.webp

IMG_2861_small.webp

Op zich gaat dit wel weer weg met een vochtige microvezel doek maar komt dan later in mindere mate nog een beetje terug. Nu na een paar keer op deze manier schoon gemaakt te hebben lijkt het weg te blijven. Vraag me wel af wat dit nu is. Zou het nog een restant reinigingsmiddel zijn wat niet goed is opgenomen/verwijderd of is het een soort beschermlaag die los gaat maar dan zou ik ook kringen verwachten?

Jaap

Ziet er inderdaad uit als reinigingsmiddel/schuim. Ik weet niet wat voor goedje ze er altijd opgooien, maar schadebedrijven hebben er ook een handje van. Het moet allemaal snel ipv goed.

ik stel Head & Shoulders voor...

ff serieus nu. wss gewoon restanten van product die ze gebruiken. best even nat stofzuigen. zou weg moeten zijn

2shiny;352185 zei:
ik stel Head & Shoulders voor...

Moet ik die dan verdunnen 1:10 of puur aanbrengen met een micro vezel/pad:)

Heb helaas geen nat stofzuiger maar lijkt nu aardig weg te zijn. Kwam vooral te voorschijn op de delen waar op gezeten of langs geschuurd werd.Hoop dat het weg blijft en geen nadelige gevolgen heeft voor de bekleding.

Jaap

Je hebt hierboven al een aantal oplossingen gezien die je dus zelf kunt doen, maar ik ben van mening dat dit opgelost dient te worden door de veroorzaker. En dat zou in dit geval dus de garage zijn.
In ieder geval zou ik eens met hun willen praten hoe dit kan en of ze er iets aan kunnen doen. Als ze dit niet willen/kunnen kun je altijd nog zelf eraan beginnen:ja

Wittereus +1

Vooral gezien de hernia. Voor mezelf zou ik me afvragen wat meer moeite kost : Zelf reinigen vs discussie met de dealer, maar gezien je situatie zou ik eerder de door Wittereus voorgestelde weg kiezen.

Mooie wagen trouwens! BMW Performance uitlaat?

Ik heb dit verschijnsel ook eens gezien bij mijn buurman. Die had ook een andere auto gekocht waar wat vlekken in de bekleding zaten, en die heeft hij met een of ander busje van de action (speciaal voor vlekken in bekleding) ingespoten. De vlekken waren inderdaad verdwenen... voor een paar dagen. Daarna kwamen soortgelijke vlekken als ik op de fotos zie tevoorschijn (vooral bij vochtig weer). Vervolgens heb ik er een rondje met de extractor doorheen gehaald en alles is, nu 4 maanden later, nog altijd weg.

McShine;352275 zei:
Wittereus +1

Vooral gezien de hernia. Voor mezelf zou ik me afvragen wat meer moeite kost : Zelf reinigen vs discussie met de dealer, maar gezien je situatie zou ik eerder de door Wittereus voorgestelde weg kiezen.

Mooie wagen trouwens! BMW Performance uitlaat?

Jullie hebben natuurlijk gelijk dat eigenlijk de verkopende partij dit op zou moeten lossen maar heb momenteel weer een slechte periode met mijn rug en kan echt geen uur in de auto zitten:|
Gelukkig lijkt het nu weg te blijven en was niet te veel moeite. Als het weer terug komt zal ik alsnog contact opnemen met de verkoper.

McShine: nee dit is de standaard uitlaat voor een 325i, wel met chromen eindstukken maar dat was denk ik ook standaard op de eerste versie 3
E9x. Zag jouw z4 al voorbij komen op het bmw 3 forum, super mooie auto hoor.

Jaap