• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitwrijf vlekken

Kikker1988

Detailing rookie
16 sep 2018
5
15
Beste mensen,

Heb vandaag m'n auto gewassen met eerst de turtle wax bug remover, vervolgens met een auto washand en allesreiniger en toen nog met een lak beschermer in en uitgewreven.. Dat laatste in de schaduw, lak was niet heet van de zon en heb 't even laten drogen en toen uitgewreven. Nu zitten er uitwrijf vlekken op de auto en ik krijg 't niet weg met wrijven (micro vezel doek).

Hebben jullie tips? Ik dacht zelf aan een polijst machine Met polijstvacht zonder vocht of andere middelen de vlekken proberen eruit te krijgen.

Hoor het graag mensen bedankt alvast!
 
Die machine met polijstvacht zou ik even laten liggen tot je weet wanneer de auto overgespoten wordt: dat spaart wat schuurwerk voor de spuiter.

Ik hoop voor je dat je gewoon een veel te dikke laag wax hebt aangebracht, en dat dat het probleem is, maar je werkwijze is wat ongewoon. Als ik het goed begrijp bestond het stappenplan uit:

Meest gemaakte fouten: veel te dik aanbrengen van een wax/sealant, zolang je maar ziet dat er iets van een waas op de lak komt bij aanbrengen, breng je meer dan genoeg op. Andere fout die door beginners gemaakt wordt: uitbuffen met een oud t-shirt, en dan maar hard wrijven.:broken_heart:
 
Heey Cordoba..

Ik heb dan denk ik een te dikke laag lak beschermer aangebracht.. Het is van Protech, een lak beschermer van goede kwaliteit...wel uitgewreven met een microvezel doek Maar goed.. Wat kan ik nu doen wat zijn de opties?
 
Beste optie is om eerst te gaan lezen. Daarvoor kijk je in de handleidingen sectie van dit forum.
En als je weet hoe het moet, heb je gelijk de oplossing om van de huidige vegen af te komen
Namelijk meermaals wassen op de juiste manier
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@kikker1988 het is beter om een vraag aan mij te taggen in je eigen topic dan een pm te sturen. zo kan ik hier reageren en heeft iemand met een vergelijkbaar probleem ook iets aan het antwoord.

voorop gesteld, ik ken het protech product niet. nooit mee gewerkt en geen idee wat erin zit. producten die de lak een heel stuk donkerder kunnen maken zijn vaak de oorzaak van dit soort vlekken. soft99 fusso coat heeft dat probleem ook. het niet egaal verdelen van het product veroorzaakt de vlekken en soms gaat dat zeer snel en is het lastig om een egale laag aan te brengen.

gezien het een sealant/wax is zal het probleem altijd na verloop van tijd zichzelf oplossen. als je het sneller op wilt lossen dan werkt een detailer soms wel zoals poorboy's world spray & wipe of even een paintcleaner of polijstmiddel gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
ik ken protech wel en ik kan zeggen, dat is écht niet iets wat je als liefhebber kan gebruiken. protech is geen sealant maar een coating voor professioneel gebruik. protech verwerkt helemaal niet zo gemakkelijk als bijv. gyeon mohs en al helemaal niet op een lak die niet terdege is voorbereid, lees glad gepolijst én grondiger dan grondig ontvet. wat @kikker1988 gedaan heeft, wassen met een allesreiniger, is niet voldoende als voorbereiding op een coating. en dan zeker als je een "dikke" coating als protech gebruikt dan lijkt het me onmogelijk om de coating gelijkmatig aan te brengen. het uitwrijven met microvezeldoek in combinatie met ongelijkmatig aangebracht product is waarschijnlijk de oorzaak van de vlekken. uitwrijven moet onmiddellijk na aanbrengen en met een heel fijne kortvezelige microvezeldoek zoals de q²m suede of de nanolex lotus microfiber towel.
mij lijkt het zaak de protech er weer af te halen en dat kan alleen met polijsten. succes en aarzel niet om je vragen en of twijfels te posten.
 
heren hartelijk dank voor het kundig advies van jullie. ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat je niet zomaar effe wat aan kunt kloten als t aan komt op je auto een x goed poetsen.. er zit blijkbaar een hele studie achter. ik ben niet zo'n liefhebber of fanaat dat ik me verder hier in ga en wil verdiepen dus ik ga een ervaren beroepspoetser inhuren die 'm eens ff gaat polijsten, kleien, wassen, buffen etcetera maar dan in een andere volgorde .

nogmaals bedankt mannen en een fijne avond.

gr tom.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba