• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ultime swirl aanpak

ruud1988

Detailing addict
17 mrt 2012
67
55
35
Tilburg
Hallo allemaal,
Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een andere auto een golf 5 uit 2005 zwart van kleur.
Heb altijd een rode golf 4 gehad welke ik geheel bijhield met stappen plan etc.
Nu heb ik mijn nieuwe auto reeds behandeld volgens het 5 stappenplan maar het is nog niet naar mijn wens.
De auto zit ook deels door tijdgebrek onder de swirls en ik wil er graag weer 1 dag aan besteden om hem compleet swirl vrij te krijgen.
Nu heb ik de dap 500 in mijn bezit met de volgende pads:

Monello Raffini 5.5" Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes
Monello Raffini 5.5" Green heavy polishing pad - Voor het aanpakken van swirls
Monello Raffini 5.5" White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls

en de volgende middelen.

Monello Raffini Mezzo -

Monello Raffini Finale -

poorboys SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover

Nu is mijn vraag:

met welke pad en middel kan ik ze eruit krijgen ?
en welke stand van de dap kan ik het beste gaan gebruiken om tot het beste resultaat te komen ?

ik dacht er zelf aan om met de green pad aan het werk te gaan en eventueel een scratchx van mequiars te gaan gebruiken.

Maar wil even een duidelijke uitleg op mijn vraag of ik met de reeds in mijn bezit producten het ook voor elkaar ga krijgen.

alvast dank.
mvg ruud
 
Van tevoren is niet te zeggen welke combinatie het best zou zijn. Het antwoord luidt dan ook; testspot. Probeer een gemiddelde combinatie en kijk wat het resultaat is. Onvoldoende; grovere combinatie en andersom. Ook zou je de stappenplannen kunnen doorlezen in het daarvoor bedoelde topic.