• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uni-Ball en aan accuboortol

Zwelgje

Detailing trainee
12 sep 2012
70
40
48
Rotterdam
Aangezien ik vijf hoog woon heb ik niet de mogelijk heid om met een DAP in de weer te gaan helaas. En ik kan nergens heen waar ik 220 tot me beschikking heb.
Maar ik vroeg met af of het ook zou kunnen met een Monello Uni-Ball op een accu boortol?
Niet om echte correcties uit te voeren, want dat zal niet lukken, maar meer om black hole te gebruiken en evt een laag natty's.

Ook kwam ik het Meguiar's PowerSystem tegen wat een oplossing lijkt voor me. Maar dit is er helaas nog niet

DAPS.gif


Wat denkken jullie en heeft er iemand ervaring met een uni-ball voor grotere delen?
 
Met een uniball op grotere delen lak is niet handig, wellicht dat de de uniball gaat stuiteren. Black Hole zou je dan handmatig kunnen verwerken met een zwarte handpad van Monello.
 
De Meguiar's DA tool is gemaakt voor boormachines op 230V:
If you have a corded power drill (and who doesn't?) you can now machine polish your car

Dan kan je dus ook met een DAP werken.
Accu boormachines zijn niet krachtig genoeg denk ik.
 
Dat "DAp-power-system" ziet er wel gaaf uit , ik vraag me alleen af of het ook excentrisch werkt of zoals een rotary ?

Er zijn diverse kleinere accu-machientjes op de markt , ik vraag me maw af of het kan om bvb een glaze , wax (of zelfs polijstmiddel) aan te brengen met zulk een machine .......zonder hologrammen te krijgen ?? (met bvb een kleine plate en pads van 100 mm )

Ik heb het hier dan niet over het al dan niet makkelijk vasthouden van de machine , wel over het effectieve gebruik en resultaat .

Het toerental zal wel niet zo hoog liggen dan bij een rotary maar toch :weetniet

Iemand de hier ervaring mee heeft ?
 
grandscenicman zei:
Dat "DAp-power-system" ziet er wel gaaf uit , ik vraag me alleen af of het ook excentrisch werkt of zoals een rotary ?
Er staat niet voor niets DAPowerSystem... DA=Dual Action dus ja ook excentrisch en dat zit in de kop, vandaar dat die ook zo groot is, het contra gewicht zit erin.
De reden dat je met een 230Volt boormachine moet werken is omdat de accu tol sowieso te snel leeg is en te weinig kracht heeft.
 
Jup, leuk voor spotrepair als nood maar niet om je hele auto te doen, moet je voorstellen dat je op het dak met dat ding + boormachine goed rechtop houden en dat minuten achter elkaar.
Dat is niet te doen gewoon. Dan kan je beter een lang verlengsnoer naar beneden doen en aan de gang gaan met een DAP. Of een keer bij vrienden/familie waar het wel kan.
 
Misschien dat een haakse boormachine uitkomst brengt, maar 9 van de 10 mensen hebben deze niet in bezit...en om deze nou even aan te schaffen vanaf +/- 300 euro.

713250.jpg


Gewoon zoals Dibbuz zegt, kijken of er een familielid of foumlid in de buurt woont waar je een keer je auto kan doen.
 
hallo

Ik zit in de zelfde situatie als jij en vele andere denk ik, ik heb mijn auto handmatig gepolijst en een show off geplaats
Naar aanleiding daarvan heeft iwan aangeboden om eens bij hem machinaal te polijsten( verslag volgt nog)
Probeer inderdaad een forumlid te vinden die je wilt helpen ,dat zal hier niet zo moeilijk zijn:D of als je voor de deur kan staan zoals gezegt een lang verlengsnoer

ff off topic iwan = top gozert:cool:

groet kees
 
Dibbuz zei:
Er staat niet voor niets DAPowerSystem... DA=Dual Action dus ja ook excentrisch en dat zit in de kop...De reden dat je met een 230Volt boormachine moet werken is omdat de accu tol sowieso te snel leeg is en te weinig kracht heeft.

Idd , die DA zit dus in de kop......:ja

Maar :

Stel dat ik een accumachine heb die toch (redelijk) lang dienst doet , is het dan mogelijk om bvb wax aan te brengen dmv enkel een draaiende beweging ?
 
Maar waarom zou je handmatig polijsten en dan wax gaan aanbrengen met een dergelijk apparaat?! Lijkt mij een bijzonder vreemd plan. :weetniet
Het is een leuk alternatief voor spots, zoals Dibbuz noemt, tevens een boormachine zo lang vasthouden is niet ideaal. Wel vervelend voor Zwelgje dat er geen mogelijkheid is om machinaal te detailen.
 
Dibbuz zei:
Dan kan je beter een lang verlengsnoer naar beneden doen .

Is dit dan niet mogelijk , ik ken iemand die dit ook doet , komt wel niet van 5 hoog maar eerder van 30 meter verder door de achtertuin tot aan de garageboxen :weetniet


Een verlengsnoer is iig wel redelijk veilig op en neer te laten denk ik zo , niet ?
 
Bedankt alvast voor de reacties.
Maar een aggregraat is geen optie en ik wil ook niet iemand een paar keer per jaar tot "last" zijn om daar me auto te doen. Dus ik ben aangewezen op de buitenlucht. En aangezien het bij mij thuis voor de deur niet echt lekker werken is zoek ik vaak een rustiger plekje op.

De reden dat het me handig lijkt is omdat ik een beginneling ben en ik niet van plan ben te gaan polijsten (nog niet althans). Het gaat ook over een nieuwe auto dus de reden zal er ook nog niet echt zijn. Maar wil hem wel met glaze en sealer en wax doen. En om dat te voorkomen dat me armen er vanaf vallen, leek dit me dus handig.
Bij de uni-balls staat ook dat het op een accuboortol kan en na wat gegoogle over de powerball van Mothers kom ik op revieuws uit die heel de auto er mee doen.

Aangezien jullie de experts zijn was ik benieuwd of iemand er ervaring mee heeft of andere ideeen heeft.
Gezien sommige reacties ben ik niet de enige met dit "probleem".