• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

UPDATE FOTO'S Etsplekken in de lak door bloesemblaadjes!

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
hoi Forumleden,

In deze periode vallen van vele bomen die in bloei staan de bloesemblaadjes bij miljoenen naar beneden en helaas ook op je auto.

Als de auto dan door condens wat vochtig is plakken ze lekker vast en na een paar dagen worden het honderden bruine opgedroogde plekken die zelfs na langdurig losweken met water en meguiars gold glass maar lastig loslaten.

Het was mij in het verleden al eens eerder opgevallen dat als bladeren een paar dagen liggen te rotten op de lak dit etsvlekken kan veroorzaken. En ook nu zit op een deel van de lak dat voorheen geen vlekje had een dof plekje waar zon bloesemblaadje heeft liggen rotten. gelukkig is het maar oppervlakkig en zal ik he met de DAP en superfinish wel wegkrijgen. Maar zelfs na het wassen gisteren en het desbetreffende plekje in de wax te hebben gezet is het nog steeds zichtbaar.

Ik vraag mij af wat je kan doen om de lak te beschermen tegen dit soort aggresieve invloeden. Vogelpoep is er ok al zoeen waar ik zeer waakzaam voor ben. Ik heb nu Collinite 915 op de lak zitten en je zou verachten dat dit bescherming biedt. kennelijk heeft dat toch zijn beperkingen.

Ik waarschuw er maar voor dat naast vogelpoep ook rottende bladeren en ander organisch materiaal op je lak een soort etsplekken kan achterlaten. Ik zal kijken of ik vandaag een fototje kan maken en plaatsen.

Groeten GdV

Hieronder wat foto's van de probleemplek. Overigens bleek bij nadere contole dat er wel meer van deze plekjes op de spoiler zitten. Gelukkig verder niets! Ik heb de plek op de foto inmiddels met een handpadje en Sratch-X en Super Finish weggepoetst. De super finish was hierbij duidelijk de betere partij. Alweer een goede ervaring met Menzerna.

Mallorca238.jpg

Mallorca239.jpg



Hier nog een paak overzichtsfoto's van mijn C4 Picasso en het bicolor interieur.

Mallorca241.jpg

Mallorca242.jpg

Mallorca243.jpg

Mallorca246.jpg

Mallorca247.jpg

Mallorca248.jpg



Groeten GdV
 
Volgens mij kun je niet meer doen dan zorgen dat je auto goed in de wax staat. Een goede wax of sealant zal het aantasten van de lak vertragen, het zal het nooit voor 100% voorkomen. Goed in de gaten houden en als de blaadjes bruin beginnen te worden direct afspoelen. Overigens volstaat het afpuiten met een HD om de blaadjes te kunnen verwijderen. De vogelpoep is nog een stapje agressiever. Het zuur in deze " shit" zooi vreet zich door de lak heen en zal je lak onherstelbaar beschadigen. Vogelpoep gaat er bij mij af op het moment dat het weet dat het er op zit.
 
De beste oplossing is de bomen omzagen,denk dat er verder vrij weinig op zal zitten dan de blaadjes zo snel mogelijk te verwijderen.
 
Hoe lang laat je die blaadjes op je auto liggen? Lijkt mij dat ze toch wel enkele uren of langer moeten liggen voor dit resultaat.
 
tinus zei:
zo'n opmerking doet me een beetje denken aan de Engelse tvserie 'keeping up appearances' met Hyacinth :grinning:
keeping.gif


Ha! LOL, Nu je het zegt......The Bueckey recidence......Any way, it's a shiny appearance


En aan de andere reactie: In dit geval hebben die blaadjes er een dag of vier opgezeten. Moest werken en was ook de buitenboel aan het schilderen. Dus geen tijd. En ik had ook niet gedacht dat het met zoiets als bloemblaadjes dit resultaat zou veroorzaken. Het is ook niet alsof het hele dikke herfstbladeren zijn.

Maar dit is weer een wijze les.

Overigens heb ik een plekje behandeld met super finish. Later viel het mij toch op dat het nog niet helemaal weg was. Dus volgend weekeind toch een klusje voor de DAP. Helaas overigens, want hier zit ik niet echt op te wachten.

Groeten GdV