Hoi Detailers...
Ik heb gisterenavond een paar delen van mijn C4 picasso onder handen genomen. Op de motrokap een heel klein plekje steenslag die ik al had bewerkt met de lakstift en een langka set. op de achterbumper een lelijk krasje/lakschade door waarschijlijk een kinderfietsje of iets dergelijks en op de achterspoiler een etsvlek van een bloesemblaadje die daar ooit een paar dagen op gelegen heeft.
Op zich ging het best goed. Ik ben begonnen met final finish op lichtgroenm aar dat zette niet echt zoden aan de dijk. Dus maar de wat grovere menzerna intensive polish op wit geprobeerd.
Op zich gaat het best wel, na een drietal maal een nieuw kloddertje menzerna op de pad gedaan te hebben en op stand 5 met de DAP500 de plekken behanded te hebben zie je wel dat het lakdefect weggaat.
Waar het op neer komt is dat ik best nog wel langzaam vind gaan. Is de door mij gebruikte combo toch nog te soft? had ik wellicht beter een orange of zelf gele pad moeten gebruiken voor meer cutting power? Of is de DAP500 een tamelijk subtiele maniet op dit soort plakjes aan te pakken?
Overigens ging uiteindelijk de etsplek op de spoiler wel vrijwel weg en de glas die deze combo achterlaat is wel al heel goed. Ik heb nog wel nabehandeld met Final finish op zwart, maar ik zie niet veel glansverbetering van dit nabewerken.
Dus conclusie is dat de gebuikte combo wel werkt meer het is niet dat je na twee hits of zo al het gevoel hebt dat het lakdefct weg is.
Is er nog een beter middel qua cutting power dan intensive polish of moet ik gewoon een hardere pad gebruiken?
Ik hoor graag van jullie
PS helaas geen tijd gehad om foto's te maken
Groeten GdV
Ik heb gisterenavond een paar delen van mijn C4 picasso onder handen genomen. Op de motrokap een heel klein plekje steenslag die ik al had bewerkt met de lakstift en een langka set. op de achterbumper een lelijk krasje/lakschade door waarschijlijk een kinderfietsje of iets dergelijks en op de achterspoiler een etsvlek van een bloesemblaadje die daar ooit een paar dagen op gelegen heeft.
Op zich ging het best goed. Ik ben begonnen met final finish op lichtgroenm aar dat zette niet echt zoden aan de dijk. Dus maar de wat grovere menzerna intensive polish op wit geprobeerd.
Op zich gaat het best wel, na een drietal maal een nieuw kloddertje menzerna op de pad gedaan te hebben en op stand 5 met de DAP500 de plekken behanded te hebben zie je wel dat het lakdefect weggaat.
Waar het op neer komt is dat ik best nog wel langzaam vind gaan. Is de door mij gebruikte combo toch nog te soft? had ik wellicht beter een orange of zelf gele pad moeten gebruiken voor meer cutting power? Of is de DAP500 een tamelijk subtiele maniet op dit soort plakjes aan te pakken?
Overigens ging uiteindelijk de etsplek op de spoiler wel vrijwel weg en de glas die deze combo achterlaat is wel al heel goed. Ik heb nog wel nabehandeld met Final finish op zwart, maar ik zie niet veel glansverbetering van dit nabewerken.
Dus conclusie is dat de gebuikte combo wel werkt meer het is niet dat je na twee hits of zo al het gevoel hebt dat het lakdefct weg is.
Is er nog een beter middel qua cutting power dan intensive polish of moet ik gewoon een hardere pad gebruiken?
Ik hoor graag van jullie
PS helaas geen tijd gehad om foto's te maken
Groeten GdV