• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Etsvlek bijwerken met Menzerna

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Detailers...

Ik heb gisterenavond een paar delen van mijn C4 picasso onder handen genomen. Op de motrokap een heel klein plekje steenslag die ik al had bewerkt met de lakstift en een langka set. op de achterbumper een lelijk krasje/lakschade door waarschijlijk een kinderfietsje of iets dergelijks en op de achterspoiler een etsvlek van een bloesemblaadje die daar ooit een paar dagen op gelegen heeft.

Op zich ging het best goed. Ik ben begonnen met final finish op lichtgroenm aar dat zette niet echt zoden aan de dijk. Dus maar de wat grovere menzerna intensive polish op wit geprobeerd.
Op zich gaat het best wel, na een drietal maal een nieuw kloddertje menzerna op de pad gedaan te hebben en op stand 5 met de DAP500 de plekken behanded te hebben zie je wel dat het lakdefect weggaat.

Waar het op neer komt is dat ik best nog wel langzaam vind gaan. Is de door mij gebruikte combo toch nog te soft? had ik wellicht beter een orange of zelf gele pad moeten gebruiken voor meer cutting power? Of is de DAP500 een tamelijk subtiele maniet op dit soort plakjes aan te pakken?

Overigens ging uiteindelijk de etsplek op de spoiler wel vrijwel weg en de glas die deze combo achterlaat is wel al heel goed. Ik heb nog wel nabehandeld met Final finish op zwart, maar ik zie niet veel glansverbetering van dit nabewerken.

Dus conclusie is dat de gebuikte combo wel werkt meer het is niet dat je na twee hits of zo al het gevoel hebt dat het lakdefct weg is.

Is er nog een beter middel qua cutting power dan intensive polish of moet ik gewoon een hardere pad gebruiken?

Ik hoor graag van jullie
PS helaas geen tijd gehad om foto's te maken

Groeten GdV

Er is zeker nog zwaarder, SIP (Super Int. Polish) en dan nog Power Gloss. Maar ik had in jouw geval eerst een zwaardere pad gebruikt. Oranje in dit geval, veel druk en heel langzaam werken uiteraard.
Als je nog sneller resultaat wilt --> Rotary

Als je echt materiaal (lak) wil verwijderen, dan is je dap een beetje te slap.
Vooral voor grove polijstmiddelen heb je power en warmte nodig om ze af te breken, en de dap lukt dat gewoon niet altijd.

Heren bedankt voor jullie antwoord.

Voordat ik een nog zwaarde compound ge gerbuiken zal ik eerst die orange pad maar uit de tas halen.

De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat het wel langzaam gaat maar dat het ook veilig werken is. Ik zal in ieder geval geen schade aanrichten en de boel verergeren. Ik moet gewoon geduld hebben. En eerlijk is eerlijk zelfs nu is de etsplek vrijwel niet meer te zien.

Wat ik mij wel afvraag is of als ik die etsvlek helemaal wegpoets ik dan ook niet een substantieel deel van de clearcaot aan het werpolijsten ben. Kan dat geen kwaad?

Groeten GdV

hetgeen je met je dap weghaalt is nooit zoveel dat je door je blanke laklaag gaat (of de wagen moet daarvoor met een roterende machine dikwijls mishandeld zijn geweest....)